גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

במערכת המשפט סבורים כי חרושת השמועות סביב פרשיית נוה והשופט גרועה מחשיפתה

בכירים במערכת המשפט במערכת מודאגים מכך שהפרשייה החדשה של "השופט איקס" מוסיפה עוד שמן למדורת חוסר אמון הציבור במערכת המשפט • לפי ההערכות, במקרה הזה לא נחצה הסף הפלילי, וזו אחת הסיבות שבגללן הודיעה הרשות השופטת כי אינה מתנגדת לפרסום

אפי נוה / צילום: אמיר מאירי
אפי נוה / צילום: אמיר מאירי

1. שופטים שאיבדו את הבלמים

אחרי היבחרו לראשות לשכת עורכי הדין ב-2015, יצר עו"ד אפי נוה ברית עם שרת המשפטים דאז, איילת שקד, בוועדה לבחירת שופטים. ברית זו הגבירה משמעותית את היכולת של נוה לקדם מועמדים לשיפוט שרצה ביוקרתם, או לבלום את קידומם של שופטים או מועמדים לשיפוט שלא רצה בקידומם.

איילת שקד / צילום: כדיה לוי

השופטים שרצו להתקדם ידעו זאת, עורכי הדין שרצו להתמנות לשיפוט ידעו זאת, ובדרך לקידום בקריירה חלק מהם פשוט איבדו את הבלמים וכאילו שכחו את כללי האתיקה שלהם הם מחויבים. לעתים, הם שכחו גם את כבודם העצמי וחלקם התרפסו בפני ממליך המלכים, נוה, כדי לקבל את המשרה שאליה שאפו. תמונת ההתרפסות נחשפה, בין היתר, בתחקיר שערך עמרי אסנהיים בתוכנית "עובדה" בסוף 2017.

עד היום, לשיטת הפרקליטות, ההתרפסות של המועמדים לשיפוט בפני נוה חצתה את רף ההתרפסות המביכה והפכה לפלילית, רק על ידי אחת מהם - שופטת השלום, אתי כרייף. לפי החשד, במסגרת הפרשה שזכתה לכינוי "מין תמורת מינוי" הסכימה כרייף לנהל עם נוה מערכת יחסים אינטימית, לכאורה, בתמורה לקידומה למשרת שיפוט.

נוה וכרייף מואשמים, בכפוף להליך שימוע, בקבלת ובמתן שוחד, בהתאמה (ונוה גם בהפרת אמונים), בכך שבד בבד לקשר אינטימי שניהלו השניים, ניצל נוה את מעמדו כראש הלשכה ופעל בעניינה של כרייף באופן מהותי במספר רב של הזדמנויות מול חברי הוועדה לבחירת שופטים וגורמים רלוונטיים אחרים. זאת, כשנוה מצוי לפי החשד בניגוד עניינים חריף נוכח הקשר ביניהם, שהלך והתעצם במהלך הליך המינוי, ובלי שדיווח על כך לגורמים שפע מולם.

התיק הפלילי של נוה והשופטת כרייף עוד רחוק מלהסתיים, וספק רב אם הוא אכן ייגמר בהרשעה בשוחד. אולם בימים האחרונים עלתה השאלה, אם ישנם מקרים נוספים של מערכות יחסים בין שופטים ומועמדים לשיפוט לבין אפי נוה, שמהם עולה חשד לפלילים.

סיפורו של "השופט איקס", שלפי הפרסום בעיתון "הארץ" נוה תמך בקידומו לתפקיד בכיר בתמורה לסיוע בענייניו, הוא סיפור בעייתי שצריך להיבדק ולהיחשף. הוא מלמד שוב על הקשר ההדוק מדי, הפמיליארי מדי, שהיה בין נוה לבין שופטים בכירים יותר או פחות, שלראש הלשכה לשעבר הייתה השפעה על קידומם. האם מדובר בסיפור שחצה את הרף הפלילי? כנראה, לא. בניגוד למקרה של כרייף, במקרה של "השופט איקס", יכולת ההשפעה של נוה על קידומו הייתה מוגבלת מאוד, ושניהם ידעו זאת בעת שהתכתבו ושוחחו ביניהם.

גורמים המעורים בפרשייה אמרו ל"גלובס" כי לא רק ש"השופט איקס" הוכה בתדהמה כשהתבקש למסור תגובה ליחסיו עם נוה, אלא שלקח לו זמן רב כדי להבין על איזו התכתבות מדובר. גם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, חושבת שאין כאן חשש לפלילים. זוהי אחת הסיבות שבעטיה הוציאה הרשות השופטת הודעה חריגה - ומעט מוזרה בהתחשב בעובדה שהרשות השופטת היא שהטילה את החיסיון על החומרים שהוצאו מהפריצה לטלפונים של נוה - שלפיה אין לה התנגדות שההתכתבויות שהופקו מהטלפונים, ייחשפו.

נשיאת העליון, אסתר חיות, בכנס לשכת עורכי הדין / צילום: ליאב פלד

סיבה נוספת, כבדת משקל עוד יותר להודעת הרשות השופטת על הסכמתה לחשיפת החומרים, היא שהנשיאה חיות ובכירים אחרים במערכת יודעים ש"פרשיית השופט איקס", שמצטרפת ל"פרשת מין תמורת מינוי" מוסיפה עוד שמן למדורת חוסר אמון הציבור במערכת המשפט. חרושת השמועות סביב מערכת היחסים בין "השופט איקס" לנוה, וסביב התכתבויות שהיו לנוה עם שופטים אחרים, היא גרועה אפילו יותר מהמציאות העגומה בפני עצמה.

אגב, למרבה צערה של מערכת המשפט ושל הציבור, במישור התוצאה של אותו מינוי בכיר של "השופט איקס" יש תמימות דעים כי מדובר במינוי מוצלח מאוד. "השופט איקס" מונה לתפקידו הבכיר רק לאחר שהציג לגורמים שבחרו בו, תוכניות מפורטות באשר לדרך שבכוונתו לפעול במסגרת התפקיד הבכיר, והוא אכן עומד ביעדים שהציג. ואם בארזים נפלה שלהבת...

2. השופטים, הלשכה והכנס באילת

ב-6 באפריל 2016 התפרסמה ב"גלובס" כתבה שחשפה כי עשרות שופטים, ובהם שופטי ביהמ"ש העליון טסו לאילת לכנס לשכת עוה"ד, וחלקם לנו במלון יקר במימון הלשכה שבראשה עמד אז נוה. בכתבה נאמר, בין היתר, כי "מימון הטיסה והלינה לשופטים - שחלקם אולי יידרשו עוד לדון בתיקים שבהם הלשכה היא בעל-דין, או שבכירי הלשכה עשויים לייצג בהם - אינה רצויה אולי בעיניי רבים, אך מסתבר כי הדבר חוקי ומותר על-פי הנהלים".

בין השופטים שהשתתפו באותו כנס שנתי היו שופטי העליון בדימוס, הנשיאה דאז מרים נאור; המשנה לנשיאה דאז, השופט אליקים רובינשטיין; והשופט יורם דנציגר; וכן שופטי עליון המכהנים גם היום, בהם הנשיאה אסתר חיות, דפנה ברק-ארז, אורי שוהם, נעם סולברג, חנן מלצר וניל הנדל. גם מנהל מערכת בתי המשפט דאז, השופט מיכאל שפיצר, היה במשתתפים.

עוד בין השופטים המוכרים שהגיעו לכנס, שניים משופטי המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בת"א - חאלד כבוב ורות רונן. שופטים נוספים מבית המשפט המחוזי בת"א שנכחו בכנס, וחלקם על חשבון הלשכה, היו הנשיאה דאז, דבורה ברלינר והשופטים איריס לושי-עבודי, מרים דיסקין, דפנה אבניאלי, בני שגיא, תמר אברהמי, חנה פלינר, שמואל בורנשטיין ואיתן אורנשטיין. מבית המשפט המחוזי בחיפה הגיעו לכנס הנשיא דאז, יוסף אלרון, והשופטת יעל וילנר שכיום מכהנים כשופטים בביהמ"ש העליון.

מערכת בתי המשפט לא התרגשה באותה עת יתר על המידה מהפרסום ומסרה בתגובה לכתבה כי: "השופטים מרצים בכנס השנתי של לשכת עוה"ד זה שנים רבות. מרבית השופטים שמרצים לא לנים באילת, ושבים עוד באותו היום לבתיהם. ישנם שופטים שמרצים בכמה פאנלים ולנים באילת, והוצאות השהייה ממומנות על-ידי הלשכה. יודגש כי מערכת המשפט נושאת בעלות יום ההיעדרות של השופט המשתתף בכנס. כמו כן, השופטים אינם מקבלים תמורה כלשהי בגין השתתפותם בכנס".

אל כנס דומה של הלשכה הגיע תחקירן "עובדה" עמרי אסנהיים כשהוא חמוש במצלמה. באותו תחקיר, נחשף, כאמור, טלוויזיונית, איך שופטים מכהנים ומועמדים לשיפוט, מתחנפים לאפי נוה.

הפעם, הנשיאה חיות זעמה. היא נזפה בשופטים ומסרה כי: "התוכנית מציבה בפנינו, השופטים, מראה על האופן שבו התנהלו אחדים מאיתנו באותו כנס, והתמונה הנגלית אינה מחמיאה, בלשון המעטה". חיות הוסיפה כי: "אני בטוחה שמה שראינו אינו מעיד על הכלל, אך גם כך יש להפיק ממה שראינו את הלקח הדרוש".

3. פינוקים על חשבון לשכת עורכי הדין

לא רק לשופטים, אלא גם לעשרות כתבי משפט ועיתונאים אחרים מכל כלי התקשורת, מימנה לשכת עוה"ד את הטיסות והשהות בבתי המלון בכנסים שערכה לאורך השנים באילת. (כתבה בנושא פורסמה ב-18 במאי 2017 באתר ביקורת התקשורת, "העין השביעית").

נוה אגב, לא המציא את שיטת פינוק העיתונאים והשופטים בכנסים, הוא רק פיתח ושידרג אותה לדרגת אומנות. גם הח"מ, כאשר הנחה או השתתף בפאנלים של הלשכה בכנס, זכה ליהנות מאותה הנאה מעט מפוקפקת של מימון הנסיעה או חלקה על ידי הלשכה. חשבתי אז שאדם צריך לקבל שכר על עמלו.

עם זאת, לאחר מחשבה נוספת, הבנו ב"גלובס" כי הדבר הזה אינו ראוי, ולו בשל מראית העין, והתעקשנו שמימון הנסיעה יהיה על חשבון העיתון, ולא על חשבון הלשכה. עיתונאים צריכים לשמור על ריחוק ממושאי הסיקור שלהם, כמו ששופטים צריכים לשמור על ריחוק מסוים מעורכי הדין שמופיעים מולם או מראשי הלשכה שמשפיעים על קידומם.

בעיקר כשהנסיעות של עיתונאים, פוליטיקאים, שופטים, ועורכי דין, לכנסי לשכת עוה"ד באילת כללו הרבה יותר מסתם שהות באחד מהמלונות המפנקים בעיר הדרומית. הם כללו כרטיסים חינם להופעות שנערכו בכנסים, חלוקת כיבודים, ושדרוגים שונים.

באותה תקופה היה מי שלעג ל"גלובס" וקרה לנו "טהרנים". אבל הזמן הוכיח שבהתחלה טעינו ובהמשך צדקנו. נתן אלתרמן כתב בשירו "מקרה פעוט" ש"אם מטפחים אנו חזון גדלות אוטופי, גם בקטנות חובה לנגוע לפרקים. ואל נאמר שהמקרה הוא מיקרוסקופי... במיקרוסקופ, אחיי, נגלים החיידקים". החיידקים בהתנהלות של לשכת עורכי הדין, שופטים, עיתונאים, ופוליטיקאים, שהיו במגעים עמה, נגלו מזמן, אבל רוב הזמן רובנו התעלמנו מהם. הזמן חלף והחיידקים התרבו עד שהמחלות הסמויות מהעין החלו להתגלות ונכון להיום, לא ברור איזה מחלות עוד יתגלו מהתקופה הזאת.

4. הפריצה האסורה שחשפה את השחיתות

בראיון שפורסם ב"גלובס" בסוף השבוע האחרון אמר עו"ד אופיר שטרסנוב, המייצג את השופטת החשודה, אתי כרייף, כי כל אדם צריך להיות מוטרד לגבי שימוש בראיות שמושגות דרך עבירה על החוק, וכי הפריצה לנייד של נוה היא עבירה חמורה, שכל התוצרים ממנה צריכים להיות פסולים כראיה. עו"ד סטרשנוב כיוון, בין היתר, לראיות שהושגו כתוצאה מהפריצה לטלפון של נוה ושהובילו לכתב האישום בפרשת "מין תמורת מינוי". "מתן חסינות לפריצה כזאת הוא סכנה אנושה לפרטיות של כל אדם וסכנה לפגיעה בנורמה הקיימת היום", אמר שטרסנוב והוסיף: "מתן חסינות למעשה הפריצה נותן תמריץ למעשים כאלה בעתיד, והתוצאות עלולות להיות קשות. כפי שקורה כבר עכשיו, כשמידע פרטי על בכירים מסתובב אצל גורמים שאיננו יודעים מה טיבם".

יש טעם בדבריו של עו"ד שטרסנוב. כפי שכתב לא מזמן שופט ביהמ"ש העליון, יצחק עמית, לא תהיה זו הפרזה לומר כי בטלפון הסלולרי טמון סיפור חייו של האדם, באשר אצורים בתוכו רגעים וזיכרונות משמעותיים מחייו של אדם, לצד מידע ופרטים חיוניים לתפקודו היומיומי - תמונות של עצמו ושל יקיריו, כתובות ומספרי טלפון של קרובים ומכרים, יומן, פתקי תזכורות ולוח שנה ועוד.

אבל זה שפריצה לטלפון נייד של אדם מהווה פגיעה חמורה בפרטיותו, והיא מעשה ראוי לגינוי, לא אומר שאפשר להתעלם מהמידע שנחשף אודות התנהלותו של נוה. בזכות המעשה הבעייתי של הפריצה נחשפנו לשחיתות שחדרה לתוך הליך בחירת שופטים במדינת ישראל. 

** חזקת החפות: עו"ד אפי נוה והשופטת אתי כרייף הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. הם מכחישים את החשדות נגדם, ועומדת להם חזקת החפות.

עוד כתבות

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס

פלסטינים עוברים ליד בניין שנהרס בתקיפה ישראלית ברפיח / צילום: Associated Press, Hatem Ali

דיווחים פלסטיניים: ארבעה הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח

דובר הוועדה לביטחון לאומי באיראן: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • הרמטכ"ל הרצי הלוי אחרי המתקפה האיראנית: "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

חברת התעופה איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

מוצרי חלב / צילום: איל יצהר

החל מהחודש הבא: מחירי החלב בפיקוח עולים בכ-4.5%

החל מ-1 במאי ייכנס לתוקפו עדכון במחירי מוצרי החלב, שיעלו בשיעור של כ-4.5% ● אלה המוצרים שצפויים להתייקר בעקבות העדכון

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

ירידות קלות בת"א; או פי סי אנרגיה מזנקת בכ-9%

מדד ת"א 35 מאבד מערכו כ-0.2% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

ירידות חדות באירופה על רקע המתיחות בין ישראל לאיראן

הניקיי צלל בכ-2% ● התמ"ג בסין הפתיע לחיוב ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס