מחוקקים יהודים בניו יורק דורשים מהמושל: הכרז מצב חירום

"יהודים אורתודוקסים מותקפים, מאוימים, נדקרים ונרחצים דרך קבע", נאמר במכתב, שנחתם ע"י חברי מועצת העיר ניו יורק חיים דויטש וקלמן יגר, הסנאטור של מדינת ניו יורק שמחה פלדר וחבר אסיפת המחוקקים שמחה אייכנשטיין, ונשלח למושל אנדרו קואומו אתמול

מושל ניו יורק אנדרו קואומו מגיב לתקיפה בבית הכנסת / צילום: USA TODAY NETWORK, רויטרס
מושל ניו יורק אנדרו קואומו מגיב לתקיפה בבית הכנסת / צילום: USA TODAY NETWORK, רויטרס

ארבעה מחוקקים יהודים במדינת ניו יורק דרשו אתמול (א') ממושל המדינה להכריז על מצב חירום ולהעביר את הטיפול בתיקי פשעי שנאה מידי התובעים המחוזיים המקומיים לידיו של תובע מיוחד, בעקבות התקפת המאצ'טה על הקהילה החרדית במונסי במוצאי שבת.

"יהודים אורתודוקסים מותקפים, מאוימים, נדקרים ונרחצים דרך קבע", נאמר במכתב, שנחתם על ידי חברי מועצת העיר ניו יורק חיים דויטש וקלמן יגר, הסנאטור של מדינת ניו יורק שמחה פלדר וחבר אסיפת המחוקקים שמחה אייכנשטיין, ונשלח למושל אנדרו קואומו אתמול (א').

"בפשטות, כבר לא בטוח להזדהות כחרדי במדינת ניו יורק. אנחנו לא יכולים לערוך קניות, ללכת ברחוב, לשגר את ילדינו לבתי ספר ואפילו לא להתפלל בשקט", נאמר עוד במכתב.

חמישה יהודים נדקרו בהדלקת נרות חנוכה בעיירה מונסי במרחק שעה נסיעה מצפון לעיר ניו יורק. גרפטון תומאס, אפרו-אמריקאי בן 38, הואשם בתקיפה, שהמושל קואומו כינה במסיבת עיתונאים אתמול "פעולת טרור".

בהודעת הגינוי שלו לתקיפה, קואומו הודיע גם על תגבור הפטרולים של משטרת המדינה בשכונות חרדיות ברחבי מדינת ניו יורק. המחוקקים היהודים קוראים גם לפריסה של המשמר הלאומי כדי "לפטרל בצורה נראית לעין ולהגן על שכונות יהודיות אורתודוקסיות".

בנוסף הם דורשים מהמושל למנות תובע מיוחד לחקירה ומיצוי הדין במקרים אנטישמיים בעבר ובעתיד.

"על כל הכבוד לתובעים המחוזיים המקומיים, מה שהם עושים לא עוזר", אמר חבר מועצת עירית ניו יורק דויטש לעיתון "ניו יורק פוסט". רפורמות בחוקי השחרור בערבות של המדינה אפשרו את שחרור החשודים בהתקפות האנטישמיות האחרונות - כול טיפאני האריס, האישה שחומת העור שקיללה שלוש נשים חרדיות בברוקלין בשבוע שעבר.

גרפטון מוחזק במעצר מיום ראשון עם ערבות שחרור שנקבעה על 5 מיליון דולר.