הסכם הגג שנחתם בעיר רמת גן הקפיץ את מניית שיכון ובינוי; השלימה זינוק שנתי של 150%

ההסכם לקידום הקמת יותר מ-9,100 דירות, כולל התחייבות של המדינה להעביר לרמת גן 1.4 מיליארד שקל בשנים הקרובות • בית ההשקעות ווליו בייס: "חבוי כאן ערך עצום שמתחיל להתגלות עבור שו"ב, משום שהיא בעלת הקרקע הגדולה והמשמעותית ביותר באזור"

אייל לפידות, מנכ"ל שיכון ובינוי / צילום: אמיר מאירי
אייל לפידות, מנכ"ל שיכון ובינוי / צילום: אמיר מאירי

חשיפת פרטי הסכם הגג שחתמה אתמול (ב') המדינה עם העיר רמת גן, הכוללת קידום הקמת יותר מ-9,100 דירות, העניקה זריקת מרץ למניית חברת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי  (שו"ב), שמנייתה הציגה קפיצה דו-יומית של כ-8% - כמחצית מהעלייה אתמול וכמחציתה היום, במחזורי מסחר ערים. ברקע לעליות החדות, המשקיעים, ככל הנראה, מזהים את הפוטנציאל הגלום עבור שו"ב בתוכניות הבנייה הנרחבות הנכללות בהסכם הגג, שכולל התחייבות של המדינה להעביר לרמת גן 1.4 מיליארד שקל בשנים הקרובות, תמורת קידום בניית אלפי הדירות, כ-6,000 מתוכן ממזרח לכביש 4.

בבית ההשקעות ווליו בייס סבורים כי "חבוי כאן ערך עצום שמתחיל להתגלות" עבור שו"ב, וזאת משום שהיא "בעלת הקרקע הגדולה והמשמעותית ביותר באזור". אנליסט הנדל"ן של ווליו בייס, שי ליפמן, מציין כי שו"ב, באמצעות החברה הבת שו"ב נדל"ן, מחזיקה בקרקע המיועדת לקרוב ל-2,280 דירות ובקרקע לכ-290 אלף מ"ר שטחי משרדים, באזור הרלוונטי.

לדבריו, "הקרקע רשומה במיליוני שקלים בודדים בספרים, שכן היא מסווגת כמלאי קרקעות, אך עם התחלת תוכניות ובנייה בטווח שלהערכתי לא יעלה על 3-4 שנים, שווי הקרקע יאמיר למעל ל-4 מיליארד שקל". ליפמן הוסיף כי "אין ספק כי החתימה על ההסכם מזרזת את התוכניות והתב"עות (תוכנית בניין עיר א"ל) של האזור. מדובר ברמת אפעל, אחת השכונות היוקרתיות והמבוקשות ביותר בגוש דן".

סיום חזק לשנה מצוינת

להערכתו, "סביר כי החברה לא תבנה בעצמה את כל יחידות הדיור ותממש חלק מהקרקעות במקביל לבנייה וייזום עצמי שלה. להערכתנו, מחיר קרקע ליחידת דיור באזור זה הוא מעל ל-1 מיליון שקל. לכל זה אין כמובן ביטוי בהון העצמי של החברה".

המשקיעים במניית שו"ב נהנו משנה מוצלחת במיוחד ב-2019, והעליות הדו-יומיות האחרונות השלימו לה זינוק שנתי של כ-150%, וזאת כשהיא נסחרת סביב רמות השיא שלה, המשקפות לחברה שווי שוק של יותר מ-6 מיליארד שקל.

שו"ב, בשליטת נתי סיידוף ובניהולו של אייל לפידות, עוסקת בתשתיות, בנייה, יזמות נדל"ן, זכיינות פרויקטים בארץ ובחו"ל, אנרגיה מתחדשת ומים, ומוקדם יותר החודש הגישה הצעה מחייבת לביצוע השקעה של כ-12 מיליון דולר כהלוואה לחברת ההנדסה תהל, עם אפשרות להמיר אותה למניות תהל. תהל, העוסקת בתכנון ובהקמת פרויקטים של תשתיות בתחום המים, נמצאת כיום בבעלות חברת ההחזקות הקורסת קרדן אן.וי.