יצחק שניברג מונה לתפקיד מ"מ מנכ"ל חלל תקשורת

שניברג מכהן כיום כמשנה למנכ"ל • דוד פולק יסיים את תפקידו מחר

בהמשך לפרישתו של דוד פולק, מנכ"ל חלל תקשורת , הודיעה היום (ג') החברה על מינוי של יצחק שניברג (57), המכהן כמשנה למנכ"ל, לתפקיד ממלא-מקום מנכ"ל החברה. עוד סוכם כי פולק יסיים את תפקידו מחר, ב-1 בינואר 2020.

פולר מסכם 24 שנים בחברה, המספקת שירותי תקשורת לוויינית ללקוחותיה ברחבי אירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה. 

פולק כיהן כמנכ"ל חלל תקשורת מראשית דרכה, הקים וניהל אותה מתחילת פעילותה העסקית. החברה היא ספקית שירותי תקשורת לוויינית בינלאומית משנת 1996, והחלוצה בישראל בתחום זה. החברה תכננה ושיגרה שישה לוויינים ויצרה תשתית ונכסי נקודות שמיים בחלל, המהווים בסיס לתקשורת לוויינית בינלאומית. תחת הנהגתו של פולק הונפקה חלל תקשורת בשנת 2005 בבורסה בת"א. עלות שכרו של פולק בשנת 2018 עמדה על 2.6 מיליון שקל, על בסיס שכר חודשי ברוטו של 98 אלף שקל ומענק. עלות שכרו של שניברג, כמשנה למנכ"ל, עמדה ב-2018 על כ-2.5 מיליון שקל.

מניית חלל תקשורת התרסקה ב-80% כמעט בחמש השנים האחרונות, בשל שני אירועים שאיתם התמודדה החברה ושלא היו בשליטתה - אובדן הקשר עם לוויין עמוס 5 והתפוצצות הטיל המשגר של לוויין עמוס 6. נוסף על כך, הנפיקה החברה לאורך השנים גם איגרות חוב מסדרות שונות בהיקף כולל של 1.69 מיליארד שקל ע"נ, הנסחרות כיום לפי תשואה שנתית לפדיון שנעה בין 3% ל-12% (כתלות בסוג הבטוחה של כל סדרה ומשך החיים הממוצע שלה).

כיום מספקת החברה שירותי תקשורת לוויינית ללקוחותיה באמצעות הלוויינים עמוס 3, עמוס 4 ועמוס 7 ברחבי אירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה. ב-7 באוגוסט שיגרה החברה מאתר השיגור בפלורידה שבארה"ב את הלוויין המתקדם "עמוס 17" שיוצר על-ידי חברת בואינג ונועד לתת מענה לגידול בפעילות התקשורת ביבשת אפריקה, וירחיב את הזדמנויות החברה.

חלל תקשורת  נסחרת היום לפי שווי שוק של כ-250 מיליון שקל, לאחר עלייה של 70% בשנה האחרונה.