פרטנר שוקלת לגייס 250 מיליון שקל לטובת המשך ההשקעות

חברת התקשורת דיווחה לבורסה כי הדירקטוריון אישר לה לבחון הנפקת מניות לציבור • על פי הערכות האצ'יסון שממתינה להיתר שליטה בפרטנר לא הביעה התנגדות להנפקה • היום נסחרה מניית פרטנר בעלייה של כ-1.5% לשווי שוק של 2.52 מיליארד שקל

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי

חברת פרטנר  הודיעה היום (ג') על כוונתה לגייס הון בהיקף של 250 מיליון שקל בדרך של הנפקת מניות. את ההנפקה תוביל דיסקונט חיתום, והמטרה שלה היא לגייס הון לצורך חיזוק מבנה ההון של החברה, לביצוע השקעות בדור החמישי בסלולר, בהמשך ההתפתחות של הטלוויזיה, וכן בהמשך פריסת הסיבים. על פי הערכות האצ'יסון שממתינה להיתר שליטה בפרטנר לא הביעה התנגדות להנפקה.

במסגרת מהלך גיוס ההון, הודיעה החברה כי "תנפיק גם מניות ל'גורמים ישראליים' (כפי שמונח זה מוגדר ברישיון
רדיו טלפון נייד של החברה) באמצעות הקצאה פרטית, על מנת לעמוד בתנאי הרישיון של החברה,
לפיהם בכל עת וגם לאחר מועד ההנפקה 5% מהון המניות של החברה יוחזקו על ידי גורמים ישראליים,
המאושרים על ידי משרד התקשורת. החברה פנתה למשרד התקשורת בעניין זה".

כזכור פרטנר ירדה בהחזקות הגופים הישראליים החייבים להחזיק בחברה על פי תנאי רישיונה וההנפקה הנוכחית תרפא זאת. עם זאת, פרטנר עומדת בהוראות משרד התקשורת לעניין ההחזקות הנדרשות בהיקף של 5% לפחות מהמניות שמוחזקות על ידי ישראליים, ובכל מקרה היא לא נמצאת בהפרה מול משרד התקשורת בעניין זה.

לפרטנר יש חוב נמוך יחסית של 956 מיליון שקל חוב פיננסי. נזכיר כי פרטנר ביצעה בשנה שעברה רכישה של מניות (בייבק) בהיקף משמעותי של 100 מיליון שקל מתוך 200 מיליון שקל שאישר הדירקטוריון, ולכן עולה השאלה מדוע אם כך עכשיו החברה הולכת לגייס כסף באקוויטי מחדש.