הפרויקט המסתורי של סמסונג: מה ייחשף השבוע בתערוכת ה-CES?

אווטארים דיגיטליים דמויי אדם הם נחלת המדע הבדיוני בלבד - או שבשלב כלשהו הם צפויים להפוך למציאות? לסמסונג יש פרויקט מסתורי שהיא צפויה לחשוף בהמשך השבוע

במסגרת תערוכת הטכנולוגיה CES הנערכת בלאס וגאס השבוע, סמסונג צפויה לחשוף פרויקט עתידני ומסתורי בשם Neon, שמתמקד ככל הנראה באווטארים דיגיטליים דמויי אדם שמופעלים באמצעות בינה מלאכותית. ייתכן שהפרויקט ייחשף כבר היום, במסגרת נאום שיישא מנכ"ל חטיבת מוצרי האלקטרוניקה הצרכניים של החברה, יון-סוק קים.

עד כה, סמסונג שמרה על מסתורין בנוגע לפרויקט ניאון, שמתואר בעמוד הלינקדאין שלו ככזה ש"הופך את המדע הבדיוני למציאות" ובעל "משימה לייצר עתיד טוב יותר עבור כולם". בסרטונים שהודלפו ובתמונה שצייץ בטוויטר פרנב מיסטרי, בכיר בסמסונג ומנכ"ל מעבדות המחקר והטכנולוגיה המתקדמת של החברה באיזור המפרץ של סן פרנסיסקו שמוביל את פרויקט נאון מטעם החברה, נראו אווטארים דמויי אדם. מיסטרי כתב לצד התמונה שצייץ כי טכנולוגיה שהחברה מפתחת "יכולה ליצור באופן אוטונומי הבעות פנים, תנועות ודיאלוגים חדשים, שונים לחלוטין מהמידע שקלטה בהתחלה", והוסיף כי הטכנולוגיה נמצאת בשלב בו ניתן להציג דמו שלה.

 

בראיון שערך לאחרונה עם העיתון ההודי לייבמינט, מיסטרי שיתף בחזונו כיצד "בני אדם מלאכותיים" יוכלו להשתלב בעולם: "בני אדם וירטואליים או דיגיטליים יהיו חלק מהמציאות", אמר. "בן אדם דיגיטלי יוכל להפוך לחלק מחיי היום יום שלנו: קריין חדשות וירטואלי, פקיד קבלה וירטואלי ואפילו כוכב קולנוע שבינה מלאכותית יצרה". למרות זאת, מיסטרי אמר באותו ראיון כי לבינה מלאכותית "ייקחו עוד שנים רבות של פיתוח עד שמדע בדיוני יהפוך למציאות".

למרות המסתורין עליו סמסונג שומרת בנוגע לפרויקט, החברה הבהירה שאין לבלבל בינו לבין העוזרת הווירטואלית של החברה, ביקסבי.