משבר האמון של ראש עיריית חולון עם עמיר פרץ הוביל לביטול חברות במפלגת העבודה

ל"גלובס" נודע כי מוטי ששון איבד אמון בפרץ וככל הנראה אינו מאמין לדבריו, הן בנוגע לאיחודים בגוש והן בסוגיות פוליטיות אחרות

עמיר פרץ / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
עמיר פרץ / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש עיריית חולון מוטי ששון ביטל היום (ב') את חברותו במפלגת העבודה בשל משבר אמון עם יו"ר המפלגה עמיר פרץ. ששון עומד בראש עיריית חולון מזה 27 שנים מטעם מפלגת העבודה, ונחשב לאחד מראשי הערים המוכרים והוותיקים ביותר במדינה.

ששון איבד אמון ביושב ראש המפלגה וככל הנראה אינו מאמין לדבריו, הן בנוגע לאיחודים בגוש והן בסוגיות פוליטיות אחרות, כך נודע ל"גלובס".

ח"כ פרץ נמצא תחת לחץ גדול בימים האחרונים מצד הלחץ להתמזג עם המחנה הדמוקרטי, במקום ששתי המפלגות - מרצ והעבודה - ירוצו בנפרד. זאת מתוך חשש שאחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה.

לקראת בחירות מועד ב' שהתקיימו בספטמבר הבטיח ח"כ פרץ שהוא מקיים מגעים בתוך הגוש, עם יו"ר מרצ ניצן הורביץ. השניים אף נפגשו, ופרץ נתן לניצן להבין שהוא שוקל מיזוג. אך בסופו של דבר התמזג פרץ עם מפלגת גשר בראשות ח"כ אורלי לוי אבקסיס, וסירב להתייחס לאופציית החיבור עם מרצ.

בשבועות האחרונים מתנהל קמפיין בהובלת אנשי הפרסום אילן שילוח, שירה מרגלית, פרידן ואחרים, הקורא לשתי המפלגות לא לפספס אף קול בגוש ולהתמזג לקראת הבחירות.

גם ח"כ סתיו שפיר נמצאת כיום בבעיה. אם לא תשובץ במקום גבוה ברשימת המחנה הדמוקרטי/מרצ, היא עשויה להיוותר מחוץ לכנסת, וזאת על אף כוחה בקרב צעירים ובקרב תומכי המפלגה הירוקה אותה היא מובילה כיום.

גורם במפלגת העבודה אמר ל"גלובס": "לא התקבלה כרגע בקשה לביטול חברות של מוטי ששון, אך אם זה נכון עזיבתו של מוטי ששון נובעת אך ורק ממכירת נכס המפלגה בעיר ולא משום סיבה אחרת.

"חברת הנכסים שבבעלות מפלגת העבודה, בית ארלוזורוב, השלימה לפני כחודש את מכירתו של בית המפלגה בעיר חולון במבנה מיושן היושב על שטח גדול. עוד טרם המכירה הבהירה מפלגת העבודה לאנשי סניף העבודה בחולון שחלק מסכום המכירה ישמש גם לרכישת מבנה חלופי, חדש ומודרני, הישמש את סניף המפלגה בעיר. למרות זאת, הודיע ראש העיר, מסיבותיו שלו, כי הוא מתנגד לכך וככל שיימכר סניף המפלגה בעיר, איים כי יבטל את חברותו במפלגה.

"הקרקע עליה מדובר הינה בעלת ערך רב, אשר שולמו עליה מסים גבוהים עבור השבחה. הקרקע יועדה למכירה זמן רב לפני היבחרו של ח"כ עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה לפני כחצי שנה. יצוין כי מכירתו של הנכס הייתה מחויבת המציאות מטעמים כלכליים".