בעקבות בדיקת "המשרוקית": לחץ על העבודה להתאחד עם מרצ

עמיר פרץ טען כי רק ביכולתו להביא קולות מהפריפריה ומעוזי ליכוד, אך בדיקת "המשרוקית" הראתה כי השילוב של העבודה וגשר הביא פחות קולות במקומות אלה מאשר השיגו שתי מפלגות אלה בבחירות באפריל

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ / צילום: ניר אליעס, רויטרס
יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ / צילום: ניר אליעס, רויטרס

ועידת מרצ תאשר ביום ראשון הקרוב את ריצה בבחירות הקרובות תחת דגל המחנה הדמוקרטי, אף שעלו על שרטון המגעים עם סתיו שפיר שהייתה יו"רית משותף של הרשימה בבחירות הקודמות. הוועידה אמורה להצביע על אישור החבירה עם חבר הכנסת יאיר גולן, אבל הסוגיה המרכזית בוועידה תהיה הצבעה להסמיך את היו"ר ניצן הורוביץ לקדם את המגעים עם מפלגת העבודה.

במרצ נחושים לשכנע את עמיר פרץ יו"ר העבודה לחבור אליהם שכן בסקרים התקשורתיים והאחרים, שתי המפלגות מדשדשות סביב אחוז החסימה, והם משתמשים בבדיקה של "המשרוקית" של "גלובס" מאתמול. פרץ טען כי רק ביכולתו להביא קולות מהפריפריה ומעוזי ליכוד, בדיקת "המשרוקית" הראתה כי בבחירות בספטמבר, השילוב של העבודה וגשר הביא פחות קולות במקומות אלה, מאשר השיגו שתי מפלגות אלה בבחירות באפריל. הבדיקה הזו של המשרוקית הופצה בקבוצות הוואטסאפ של מרצ ושל העבודה הלוך ושוב ביממה האחרונה ולדברי אחד מבכירי העבודה, היא מנפצת את התיזה של פרץ ומחייבת בכל זאת את החיבור עם מרצ.

גורם בכיר במרצ אמר ל"גלובס" כי ייתכן ושתי המפלגות כן יחצו את המכשול, אבל אם לא, המשמעות היא הקמה של ממשלת ימין-חרדים בראשות בנימין נתניהו. מתן הסמכות להורוביץ נועד לקצר את ההליכים ולהבהיר לפרץ שסוגיות טכניות כמו אישור הועידה לא יהוו מכשול. הדבר מעיד על הדחיפות על גבול ההיסטריה במרצ לחיבור הזה, והכוונה להאיץ את המגעים.

המגעים מתנהלים בשלושה ערוצים: הורוביץ מול פרץ, הערוץ החצי רשמי, ולצידו שניים אחרים. הערוץ השני הוא תמר זנדברג המשוחחת עם איציק שמולי. שמולי, כזכור, במעין ברוגז עם פרץ בשל כוונת פרץ להביא מועמד מבחוץ לחמישיה, ואף נעדר מכינוס ועידת מפלגת העבודה בנושא. הוא חלוק עם פרץ גם בסוגיית החיבור עם מרצ ויחד עם זנדברג מנסים למצוא דרך לממש את החיבור. ערוץ שלישי הוא בין אילן גילאון לאורלי לוי-אבקסיס והוא מעניין במיוחד. השניים נחשבים מבכירי הנאבקים למען אוכלוסיות חלשות ומחזיקים בעמדות דומות בסוגיות חברתיות. גם בכחול לבן לוחצים על פרץ להתאחד עם מרצ אך תשובתו בינתיים: "נחכה לשבוע הבא".

ובאשר לסתיו שפיר, במרצ הציעו לה את המקום החמישי ברשימת המחנה הדמוקרטי, והיא דורשת את המקום השני/שלישי. הטענה במרצ היא כי אם יסגרו עם שפיר הדבר ירתיע את פרץ מלהתחבר עימם, בשל הנתק בינו לבין חברת הכנסת שפרשה מהעבודה לאחר שנכשלה בריצה נגדו על ראשות המפלגה.