רדיו אזורי | בלעדי

"אושר עד" מצטרפת לקבוצת "משפחה-מור" במכרז הרדיו החרדי

ל"גלובס" נודע כי את הקבוצה מוביל מוטי שקלאר, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה ורשות השידור וממקימי ערוץ 20

מוטי שקלאר / צילום: יוסי כהן
מוטי שקלאר / צילום: יוסי כהן

רשת אושר עד רוצה להצטרף למיליה של חברות עסקיות אשר לבעלי השליטה בהן יש גם בעלות באמצעי תקשורת: ל"גלובס" נודע כי הרשת, שמזוהה עם שיווק למגזר החרדי, הצטרפה לקבוצת "משפחה-מור", המתמודדת על זיכיון לרדיו החרדי שמקיימת בימים אלה הרשות השנייה.

קבוצת "משפחה-מור" כוללת את חברת "משפחה" שבבעלות אלי פלאי, המפיצה שבועונים בעברית ובאנגלית בארץ ובעולם ונחשבת לקבוצת התקשורת הגדולה במגזר החרדי; את עידו מור, בעבר מנכ"ל רדיו ללא הפסקה 103FM וכיום יו"ר ובעל מניות ברדיו אקו 99FM וברדיו צפון; ואת העיתונאי יוסי אליטוב, עורך ופובליציסט שכיהן בעבר בתפקיד יו"ר ועדת הרדיו ברשות השנייה.

החיבור של אושר עד עם קבוצת תקשורת הפונה למגזר החרדי הוא מתבקש, שכן זהו קהל היעד המרכזי של הרשת. אושר עד, שבבעלות משה מרגלית ואריה בוים, מפעילה סניפי ענק בהם משווקים מוצרים באריזות גדולות ובמחירים נמוכים ועם כשרויות מיוחדות. החיבור של מוצרים המותאמים למשפחות גדולות וכשרויות מיוחדות הופך את הרשת לכזו העונה לצורכי המגזר החרדי. לאושר עד יש כ-20 סניפים בפריסה ארצית ומחזור מכירות שנתי מוערך של כ-3 מיליארד שקל.

לרדיו יש חשיבות גדולה במגזר הדתי גם מבחינת סדר היום הציבורי וגם מבחינת הנתח שמדיה זאת לוקחת בעוגת הפרסום. נזכיר כי המגזר החרדי לא צופה בטלוויזיה, ועד לפני 20 שנה המדיה היחידה שהתקיימה בו הייתה העיתונות, שנשלטת על-ידי חצרות הרבנים.

ב-1996 הוקם הרדיו הראשון שיועד למגזר הדתי - "רדיו קול חי", שאיים על העיתונות המסורתית במגזר. בתחילה נטה גוון השידורים בתחנה לדתי-לאומי, אך עם השנים הוא נצבע בגוון חרדי לחלוטין. ההתמחות של "רדיו קול חי" ושל "רדיו ברמה", שעלה לאוויר מספר שנים אחריו, היא ביצירת תכנים המותאמים לאוכלוסייה החרדית. כך למשל "רדיו קול חי" היה בין תחנות הרדיו האזוריות הראשונות שהקימו חטיבת חדשות עצמאית, כדי לענות על הצרכים הספציפיים ועל המגבלות שיש לקהל המאזינים שלהם.

עם השנים צבר "רדיו קול חי" מספר נכסים רדיופוניים, למשל מהדורת החדשות המרכזית או תחנת המוזיקה שלו (אותה קיבל כחלק מרפורמת פיצול התדרים) שנהנית מפופולריות גבוהה. שתי התחנות החרדיות פיתחו עם השנים יכולות בתחום התוכן השיווקי, אותן הם מיישמים עם מפרסמים גדולים במגזר.

הבעלים של "רדיו קול חי" הוא יצחק מירילשווילי, המחזיק גם בבעלות על ערוץ 20. הקבוצה התקשרה עם חברת הכנסת והשרה לשעבר דליה איציק כדי שתעמוד בראש הקבוצה בהתמודדות המחודשת על הזיכיון.

עוד נציין כי בקרב על הזיכיון נפגשת הקבוצה של מירילשווילי עם אדם שמכיר היטב את ערוץ 20: ל"גלובס" נודע כי את קבוצת "משפחה-מור-אושר עד" מוביל איש התקשורת מוטי שקלאר, שכיהן בתפקידים רבים בתקשורת, ביניהם מנכ"ל מועצת הרשות השנייה ומנכ"ל רשות השידור. בנוסף, שקלאר נמנה גם עם מקימי ערוץ 20.