אחרי 6 שנים: ביהמ"ש בהודו קבע כי הנאשמים באונס הקבוצתי ייתלו בסוף החודש

לאחר עיכוב של כ-6 שנים, ביהמ"ש בניו דלהי הורה לתלות ב-22 בינואר 4 גברים שהורשעו באונס קבוצתי אלים של ג'יוטי סינג פנדיי בת ה-23, אשר בעקבותיו היא מתה מפצעיה • למרות העונש המרתיע ושורת חוקים שחוקקו בעקבות המקרה, בהודו נאנסת אישה כל 20 דקות

אונס / צילום: Shutterstock
אונס / צילום: Shutterstock

לאחר עיכוב של כשש שנים, בית המשפט בניו דלהי, הודו, הורה לתלות ב-22 בינואר ארבעה גברים שהורשעו בשנת 2013 באונס קבוצתי אלים של סטודנטית בת 23 לפיזותרפיה ובגרימת חבלות גופניות קשות. ב־29 בדצמבר, 13 ימים לאחר האונס, ג'יוטי סינג פנדיי מתה מפצעיה בבית החולים. למרות העונש המרתיע ושורה של חוקים שחוקקו בעקבות המקרה, בהודו נאנסת אישה כל 20 דקות על-פי ההערכות.

גזר הדין התקבל כאמור כבר לפני יותר משש שנים, אך הנאשמים ערערו במהלך השנים מספר פעמים על העונש. התאריך הסופי לגזר הדין ניתן אתמול (ג'), לאחר שהוריה של ג'יוטי סינג פנדיי פנו לבית המשפט וביקשו שגזר הדין ימוצה. "לחמנו באמצעות מערכת המשפט במשך שבע שנים עם הרבה סבלנות. עכשיו סוף-סוף השגנו צדק", אמרה אמה של הקורבן.

החוק בהודו לא מתיר לפרסם את שמה של סינג פנדיי, ולכן במהלך השנים היא זכתה לכינויים שונים בתקשורת ההודית, בהם "נירבהאיה" (חסרת פחד), "אוצר" ו"אש".

ב-16 בדצמבר עלתה סינג פנדיי עם ידיד לאוטובוס בניו דלהי. זמן קצר לאחר מכן היא הותקפה על-ידי חמישה גברים שביצעו בה אונס קבוצתי אלים. כל זאת, בזמן שהנהג ממשיך לנהוג ברחבי העיר, והם מחליפים אותו מדי פעם על ההגה. בתום התקיפה סינג פנדיי הוטלה מחוץ לאוטובוס באחד מפרברי העיר. "הכרטיסן סגר את הדלתות וכיבה את האורות. הוא התקרב לידידי והתחיל להעליב ולהכות אותו", היא סיפרה בעדותה במשטרה לאחר האונס. "הם גררו אותי לחלק האחורי של האוטובוס, קרעו את בגדיי ואנסו אותי".

ימים ספורים לאחר עדותה של סינג פנדיי במשטרה החלו המערכות בגופה לקרוס, והיא הועברה לבית חולים בסינגפור, שם התפקוד במספר איברים בגופה כשל, הזיהומים בריאות, בבטן וכן בראש החמירו, והיא אף לקתה בהתקף לב. לבסוף היא מתה בתום מאבק על חייה.

חמשת התוקפים והנהג נעצרו על-ידי המשטרה. אחד מהם התאבד לאחר מכן בבית הכלא, ארבעה קיבלו גזר דין מוות, וקטין שלקח חלק באונס קיבל שלוש שנות מאסר.

בשל האכזריות של האונס, האירוע סוקר בהרחבה בהודו ובכל רחבי העולם. הפרסום המזעזע הביא למחאות המוניות של נשים ברחבי הודו, מדינה שבה היחסים לנשים הוא מן הגרועים בעולם, ומאוחר יותר לשינויי חקיקה.