לפידות תמכור כ-18% ממניות אפריקה מגורים תמורת 200 מיליון שקל

המכירה - במועד השלמת הסדר החוב של אפריקה ישראל • היום דיווחה לפידות כי קיבלה התחייבויות לרכישת כ-4% ממניות אפריקה מגורים תמורת 50 מיליון שקל

יעקב (לוקסי) לוקסנבורג / צילום: גיזי
יעקב (לוקסי) לוקסנבורג / צילום: גיזי

חברת לפידות קפיטל  ושותפתה אלטשולר שחם גמל  מתקדמות לקראת השלמת רכישת הבעלות המלאה על חברת אפריקה ישראל , במסגרת הסדר החוב השני של אפריקה ישראל. במועד השלמת ההסדר, שמתוכנן ל-20 בינואר, ישלמו השתיים סכום של 861.5 מיליון שקל למחזיקי איגרות החוב של אפריקה ישראל ויקבלו לידיהן 100% ממניות החברה.

אפריקה ישראל מחזיקה ב-100% ממניות קבלנית הבנייה ותשתיות דניה סיבוס, שמחזיקה בעצמה ב-74.21% ממניות יזמית הבנייה למגורים אפריקה מגורים . כחלק מהסדר החוב, גם הסכימו לפידות קפיטל ואלטשולר גמל ופנסיה למכור חלק ממניות אפריקה מגורים לגופים מוסדיים, וזאת בכפוף לקבלת האישורים הדרושים ובראשם של הבנקים המממנים של דניה סיבוס.

לפני כשלושה חודשים דיווחה לפידות קפיטל כי התקבלו התחייבויות בלתי חוזרות ממשקיעים מסווגים לרכישת כ-14.2% ממניות אפריקה מגורים תמורת סכום כולל של כ-150 מיליון שקל, וזאת במועד ביצוע הסדר החוב ובכפוף לקבלת האישורים הדרושים. היום דיווחה לפידות קפיטל כי התקבלו אצלה התחייבויות בלתי חוזרות ממשקיעים מסווגים לרכישת כ-4.01% נוספים ממניות אפריקה מגורים בסכום כולל של 50 מיליון שקל, שיהיו ניתנו לביטול אם הסדר החוב לא יושלם עד סוף ינואר.

מכירת מניות אפריקה מגורים תקטין את עלויות ההסדר עבור לפידות קפיטל ואלשטולר שחם גמל ופנסיה ב-200 מיליון שקל, ובמקביל תצמצם את החזקותיהן באפריקה מגורים ל-56% בלבד. מדובר בסכום מהותי עבור לפידות קפיטל, ש-80% מעלות ההשקעה ברכישת אפריקה ישראל נופלת על כתפיה.

אפריקה מגורים נסחרה היום בבורסה לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל, בעוד שלפידות קפיטל נסחרה לפי שווי של 820 מיליון שקל. בתחילת השבוע הודיעה לפידות קפיטל כי היא בוחנת אפשרות לצאת לגיוס נוסף באמצעות הנפקת איגרות חוב להמרה מסדרה 1, וזאת לאחר שכבר השלימה באחרונה שני מהלכים לגיוס כספים.

במסגרת המהלך הראשון, גייסה לפידות קפיטל 48 מיליון שקל בהנפקת זכויות לרכישת מניות ואופציות, כאשר את עיקר הסכום בהיקף של 41 מיליון שקל הזרים לה בעל השליטה יעקב לוקסנבורג, שמחזיק ב-85.1% ממניותיה של לפידות קפיטל. במסגרת המהלך השני גייסה לפידות קפיטל מהציבור 200 מיליון שקל בהנפקה ראשונה של איגרות חוב מסדרה א'.

לפידות קפיטל היא חברת החזקות שעוסקת בביצוע קידוחי נפט ומים, מסחר בינלאומי והשקעות שונות. בנוסף שולט לפידות קפיטל בחברת סאני תקשורת, שעוסקת בייבוא ושיווק של מכשירים סלולריים מתוצרת סמסונג, וכן בשותפות חיפושי הנפט והגז לפידות חלץ.

את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה לפידות קפיטל ברווח נקי של 15.9 מיליון שקל, וזאת לאחר שהציגה רווח נקי של 66.6 מיליון שקל ב-2018 כולה. ההון המיוחס לבעלי המניות שלפידות קפיטל הסתכם בסוף ספטמבר 2019 ב-391.5 מיליון שקל.