יוניליוור מעלה מחירים פעם שנייה ב-3 חודשים; אלה המוצרים שעומדים להתייקר

החברה מייקרת את הגלידות שהיא מייצרת תחת המותג גלידות שטראוס בשיעור של עד 4% • בין המוצרים שיתייקרו: "טילון", "מגנום" ו"סולרו" • הנימוק של יוניליוור: "עלייה מתמשכת בתשומות הייצור"

שלושה חודשים בלבד אחרי שהקטינה את האריזות של מוצרים בולטים שהיא משווקת וייקרה אותם באופן ריאלי, חברת המזון יוניליוור מודיעה היום (ד') על עליית מחירים נוספת - והפעם על מוצרי הגלידה שלה, בשיעור של עד 4%.

לאחר שבחודש אוקטובר 2019 יוניליוור ביצעה עליית מחירים ריאלית על סדרת "כריות", "קליק" והקרקרים שלה באמצעות הקטנת אריזות, כעת היא מודיעה על ייקור של המוצרים שנמכרים תחת המותג "גלידת שטראוס" (אשר על אף השם המבלבל אינם קשורים לחברת שטראוס).

בין המוצרים שמחירם יעלה: טילוני "קורנטו" יתייקרו ב-3.1%, שלגוני "מגנום" יתייקרו ב-2.7%, שלגוני "סולרו" יתייקרו ב-1%, ומארזי "סולרו" ומארזי לייט יתייקרו ב-4.3%.

בדומה לגל עליות המחירים שאפיין את הקיץ שעבר ונמשך עד אחרי עונת החגים, גם הפעם הנימוק שבו משתמשת יוניליוור הוא "עלייה מתמשכת בתשומות הייצור", כשלטענתה היא "ספגה בשנים האחרונות את העלייה בתשומות" ו"נקטה פעולות התייעלות על-מנת להימנע מעליות מחיר נוספות". עוד אומרים ביוניליוור כי "עליית המחיר נעשתה לאחר בחינה יסודית וכמוצא אחרון, ואינה מגלמת את מלוא העלייה בתשומות".

התזמון שבוחרת לעשות בו יוניליוור הוא עונת החורף, בה באופן טבעי הצריכה של גלידות נוטה להיות נמוכה יותר. עם זאת, ישנם מוצרים שלא יתייקרו גם במסגרת המהלך הנוכחי, ביניהם משפחת "קרמיסימו", "גלידונית", מארזי "מגנום", מארזי "קורנטו" וקרטיבים.

בקיץ 2018 נרשם גל עליות מחירים של מוצרי צריכה שהחל בעקבות עלייה במחירי הנייר. קימברלי קלארק הודיעה אז לקמעונאים כי תייקר את מוצריה לראשונה מזה 6 שנים, ובעקבותיה גם יתר ספקיות הנייר - סנו, שניב והמותגים הפרטיים של שופרסל ורמי לוי - העלו מחירים.

בהמשך הצטרף גם שוק המזון: תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, הייתה הראשונה להעלות את מוצרי מחירי החלב הלא מפוקחים שלה, ובתוך זמן קצר הצטרפו גם טרה וקוקה-קולה ישראל, טמפו, יפאורה, סוגת, ויסוצקי ורבות אחרות.

חברה נוספת שניסתה לבצע עליית מחירים אך נסוגה היא אסם-נסטלה. העיתוי בו היא בחרה להודיע על כך לתקשורת - יחד עם ייקור מחיר המים והחשמל - הביא לזעם ציבורי ולמתקפה שהופנתה כלפיה לצד מחאה ציבורית קצרה, ואסם חזרה בה מההכרזה. אגב, במסגרת גל המחירים ההוא יוניליוור ייקרה את הקרמבו שהיא מייצרת בשיעור של כ-4% לקמעונאי.

לפני ארבעה חודשים הודיעה יוניליוור כי מנכ"לית החברה, ענת גבריאל, תסיים את תפקידה ותעבור לתפקיד סגנית נשיא בקבוצה הגלובלית, וטרם מונה לה מחליף באופן רשמי. נזכיר כי יוניליוור חוותה משבר תדמיתי אדיר בקיץ 2016 על רקע פרשת זיהום הסלמונלה בדגני הבוקר שלה.

יוניליוור היא אחת מספקיות מוצרי המזון והטואלטיקה הגדולות בישראל, והיא חלק מתאגיד בינלאומי ענק. בישראל הפעילות של החברה אוחזת בנתח שוק כ-4.3% ממכירות מוצרי הצריכה. מתחילת השנה הציגה החברה סטגנציה במכירות ב-11 החודשים הראשונים של 2019 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד עם גידול מינורי של 0.6%. היקף המכירות שלה בתקופה זו הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל.