בית ההשקעות אלומות בדרך להימכר לאקסלנס לפי שווי של יותר מ-30 מיליון שקל

הקיבוצים, שמחזיקים בבעלות באלומות, ישמרו בידיהם את "הון ליין" • אלומות מנהל כ-5 מיליארד שקל, רובם בקרנות נאמנות וכמיליארד שקל מהם בתיקים מנוהלים

קובי נימקובסקי, מנכ"ל אלומות / צילום: תמר מצפי
קובי נימקובסקי, מנכ"ל אלומות / צילום: תמר מצפי

כשנה לאחר הפרסום ב"גלובס" על אודות הצעה ראשונית למיזוג או למכירת פעילויות בית ההשקעות אלומות, והעובדה שהבעלים שלו - חברת ב.ט.ח של הקיבוצים (שמחזיקים גם בביטוח חקלאי) - קשובים יותר מבעבר להצעות לשינוי מפת הבעלות בבית ההשקעות או בפעילויותיו, מתקיים כעת מו"מ מתקדם למכירתו לידי בית ההשקעות אקסלנס של קבוצת הפניקס . המגעים המתקדמים נמצאים לקראת חתימה לפי שווי חברה של יותר מ-30 מיליון שקל לאלומות.

מבחינת הפניקס, שבניהול אייל בן סימון, מדובר על עוד סממן לכיוון בו הבעלים החדשים של קבוצת הביטוח ירצו לפעול - צמיחה ניכרת בפעילות, גם דרך רכישת פעילויות. כך, בימים אלה קבוצת הפניקס מקדמת לא רק את רכישת אלומות אלא גם את רכישת פעילות הגמל והפנסיה של בית ההשקעות הלמן אלדובי. קבוצת הפניקס נמצאת בשליטת הקרנות הזרות סנטברידג' וגלאטין פוינט, שרכשו אשתקד את החזקותיהם בקבוצת הפיננסים המקומית מידי קבוצת דלק . בסוף הרבעון השלישי ב-2019 ניהלה הפניקס 204 מיליארד שקל, שמתוכם 49 מיליארד שקל באקסלנס.

נכון להיום מנהל בית ההשקעות אלומות, בראשות המנכ"ל קובי נימקובסקי והיו"ר קובי נבון, נכסים בהיקף של כ-4.8 מיליארד שקל, מהם סך של 2.5 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות של הבית, 1.3 מיליארד שקל בקרנות נאמנות בהוסטינג ועוד כמיליארד שקל בתיקים מנוהלים.

מדובר במגמת קיטון בנכסי הבית, שלפני כשנה ניהל סך של כ-7 מיליארד שקל, כשבאמצע 2018 הוא ניהל נכסים בהיקף של יותר מ-10 מיליארד שקל. זה קרה בעיקר בגלל ירידה בהיקפי קרנות הנאמנות של הבית כשבאמצע 2018 הקרנות שלו היו בהיקף של 5.1 מיליארד שקל ובסוף 2017 היו בהן יותר מ-6.2 מיליארד שקל.

מהצד הרוכש נמצא בית ההשקעות אקסלנס שבניהול חנה הולנדר ושבבעלות מלאה של קבוצת הביטוח הפניקס. חברת ניהול הקרנות של אקסלנס - קסם שבניהול אבנר חדד - מנהלת כיום נכסים בהיקף של כ-43 מיליארד שקל. קסם, שנמנית על הגופים הבולטים בשוק קרנות הנאמנות, אינה עוסקת בתחום ההוסטינג לקרנות נאמנות קטנות - שירותי הבק אופיס לקרנות שאת השקעותיהן מנהלים בתי השקעות חיצוניים.

בית ההשקעות אלומות נוסד בשנת 1996 והוא עוסק בין היתר בניהול עושר משפחתי (פמילי אופיס), שיווק השקעות שניתן באופן אחיד ובאמצעים מקוונים. כמו כן אלומות מחזיק באלומות הון ליין - שמטרתו לשמש ככלי ל"ניהול כלל המערך הפיננסי של משק הבית", שמחזיקה בפלטפורמה דיגיטלית לשימוש של בתי השקעות חיצוניים ולסיוע לסוכני ביטוח, ושאינו חלק מהעסקה ויישאר בבעלות הקיבוצים.