ראשי ערים יוצאים נגד רפי פרץ: "לא ניתן לאף אחד לפגוע בדמוקרטיה"

בסוף השבוע התראיין שר החינוך פרץ ל"ידיעות אחרונות", ובתשובה לשאלה כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, השיב: "ילדיי גדלו בצורה טבעית ובריאה" • בתגובה, ראשי ערים הנחו את מערכת החינוך בעירם לשוחח על הנושא עם התלמידים, ושלחו דברי גינוי

שר החינוך רפי פרץ / רובי קסטרו, וואלה חדשות
שר החינוך רפי פרץ / רובי קסטרו, וואלה חדשות

ראשי ערים ברחבי ישראל ומנהלי בתי ספר הקדישו הבוקר (א') זמן לגינוי דבריו של שר החינוך רפי פרץ בנוגע לקהיליה הלהט"בית בישראל. בסוף השבוע התראיין פרץ לעיתון "ידיעות אחרונות", ובתשובה לשאלה כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, השיב: "ילדיי גדלו בצורה טבעית ובריאה".

הדברים עוררו סערה וראשי רשויות ברחבי הארץ, החלו להתבטא ביום שישי תוך שהם מתנערים מדברי השר ומנחים את מערכות החינוך בעירם לשוחח על הנושא עם התלמידים.

השר אמיר אוחנה מן הליכוד, ומוביל הקהיליה הלהט"בית בתוך הליכוד התראיין אתמול בערוץ 13 ואמר שדבריו של הרב רפי פרץ הם "אומללים, חשוכים ושגויים, ולא מבוססים על ידע ועובדות, אלא על דעות קדומות".

עיריית תל אביב-יפו בשיתוף "המרכז הגאה", ארגון חוש"ן ומגמ"ה (מורים ומורות גאים במערכת החינוך) פרסמו מערך שיעור בנושא האמור להיות מועבר היום בבתי הספר בעיר. המורים אמורים לשוחח היום עם הילדים בבתי הספר ולשמוע מן הילדים והנערים אם הם מכירים משפחות להט"ביות, ולדבר על מגוון משפחות.

ראש העיר חולדאי אמר אתמול: "אי-אפשר לעמוד מנגד מול דברי הבלע של שר החינוך של ילדי ישראל, החושב שיש לו הכשר מדאורייתא לגבי מה טבעי ומה נורמטיבי. אין ברירה אלא לנהל מאבק על הערכים והעקרונות שלנו כחברה דמוקרטית, בה האדם הוא הריבון ללמוד, לדעת ולהחליט מה נורמטיבי ומה טבעי".

ראש עירית גבעתיים, רן קוניק, כתב אתמול בטוויטר, כי הנחה את מנהל החינוך בעירו לקיים שיחה בפתח יום הלימודים.

ראש עירית הוד השרון, אמיר כוכבי, כתב שהוא מאמין שפרץ לא מעד בלשונו, אלא מדובר באמונות שלו. "אקדם במערכת החינוך תוכנית לדמוקרטיה, שוויון, הכרה באחר", כך כתב כוכבי.

ראש העיר הרצליה משה פדלון, אמר: "ברצוני לחזור ולהדגיש כי חוק חופש האדם וחירותו הינם ערך מוביל במדינתו ישראל בכלל - ובעיר הרצליה בפרט. הנחתי את אגף החינוך לפתוח מחר בבוקר את יום הלימודים בשיח על ערכי שוויון, הכלה וקבלת האחר. לא ניתן לאמירות בלע מסוג הדברים הקשים שנאמרו לפגוע באף תושבת או תושב - כולנו ריקמה אנושית אחת".

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "לאור פניות רבות של בני נוער בעיר שפנו אליי וכעיר הדוגלת בשוויון וחירות. הנחיתי את מנהל החינוך לפתוח מחר את הלימודים בשיח על סבלנות, כבוד האדם וחירותו וההנה שכולנו שווים! לכל אדם יש את הזכות להיות מי שהוא. לכל אחד מגיע החירות להרגיש ולחיות את חייו בגאווה, כבוד ואושר".

ברמת השרון שלחה מנהלת בית ספר קרית יערים, אתי שיק מייל להורי בית הספר: "זכותו של אדם להביע את דעתו, אך כאשר יוצאים דברים מפיו של מי שאמון על מערכת החינוך, מפיו של מי שלקח על עצמו להשפיע על חייהם של מעל מליון ילדים, מן הראוי שיבחן בחרדת קודש כל מילה שיוצאת מפיו. אצלנו בביה"ס אנו מחנכים את הילדים לראות את האדם, להבין ששונות היא דבר טוב ושזכותו של אדם לחיות את חייו כרצונו כל עוד אינו פוגע במישהו אחר".