עמוס מתן פורש מתפקיד מנכ"ל אירונאוטיקס

משה אלעזר, המכהן כיום כסמנכ"ל בכיר וראש חטיבת יבשה וים ברפאל, יחליף אותו בתפקיד

עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס היוצא / צילום: איל יצהר
עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס היוצא / צילום: איל יצהר

מנכ"ל חברת אירונאוטיקס עמוס מתן, פורש. מתן, שהצטרף לחברה בשנת 2013, יעזוב בשבועות הקרובים ויוחלף על ידי אל"מ (מיל') משה אלעזר, המכהן כיום כסמנכ"ל בכיר וראש חטיבת יבשה וים ברפאל. במהלך כהונתו קיבל מתן חבילת שכר ומניות בעלות של עשרות מיליוני שקלים.

אירונאוטיקס עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות מוטסות לא מאוישות (מל"טים), מערכות אלקטרואופטיות ומערכות תקשורת. החברה ביצעה הנפקת מניות ראשונית בבורסה לפני קיץ 2017, בעת שקרנות ההשקעה ששלטו בה-KCPS, ויולה ובראשית (לצד מנהלי החברה) - מכרו לציבור מניות בכ-400 מיליון שקל. נוסף על כך, הנפיקה החברה מניות חדשות בהיקף של 53 מיליון שקל, לגוף שהוביל את ההנפקה, לאומי פרטנרס, והתחילה להיסחר בבורסה לפי שווי של יותר ממיליארד שקל.

מאז ההנפקה ועד לסוף 2018 צנחה מניית אירונאוטיקס ביותר מ-60%, על רקע הרעה מתמשכת בתוצאות העסקיות ופרשה שבה הסתבכה החברה, ושבעקבותיה התלה משרד הביטחון את רישיון השיווק והיצוא של מל"ט מתוצרתה ללקוח מהותי במדינה זרה. למעורבים בפרשה, בהם המנכ"ל היוצא מתן, נערכו בחודשים האחרונים שימועים בפרקליטות בעקבות הפרשה שנחקרה במשטרה. 

לאחר מכן חלה התאוששות במניה ולבסוף היא נמחקה מהמסחר בבורסה בתחילת ספטמבר השנה, לאחר שהממשלה אישרה את מכירתה לחברה משותפת של רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו בכ-850 מיליון שקל.

עמוס מתן אמר היום כי "אני מבקש להודות ליושבי ראש הדירקטוריון ולדירקטורים אשר כיהנו באירונאוטיקס לאורך השנים האחרונות, על האמון הרב, התמיכה ושיתוף הפעולה להם זכיתי, ולהודות במיוחד לעמיתיי באירונאוטיקס על החברות ארוכת השנים, על כישרונם ועל תרומתם המכרעת להישגים יוצאי הדופן של החברה ולביסוסה כמובילה בתחומה. החברה היא מהטובות והמובילות בישראל, ובזכות עובדיה נכונו לה עוד שיאים רבים".

חזקת החפות: ההליך הפלילי בעניינם של החברות והחשודים המוזכרים בכתבה נמצא בשלבים מקדמיים של חקירה. כל החשודים המוזכרים בכתבה הם בחזקת חפים מפשע.