מכה לאפל TV: אופרה וינפרי פרשה מהפקת סרט דוקומנטרי לשירות

וינפרי, שכיהנה כמפיקה בפועל של סרט שעוסק בהטרדות מיניות בתעשיית המוזיקה האמריקאית, הודיעה כי היא פורשת מהתפקיד בשל כוונת היוצרים להציג אותו מוקדם מדי

אופרה וינפרי / צילום: רויטרס
אופרה וינפרי / צילום: רויטרס

אופרה וינפרי, שכיהנה כמפיקה בפועל של סרט דוקומנטרי שתוכנן להגיע לשירות הסטרימינג החדש של אפל, TV פלוס - הודיעה כי היא פורשת מתפקידה כמפיקה, וכי הסרט לא ישודר בשירות. מדובר בפעם השנייה בזמן האחרון שבו הצגתו של סרט מקורי בשירות החדש של אפל מתבטלת בהתראה קצרה.

הסרט בו וינפרי ביטלה את מעורבותה הוכרז לפני חודש בלבד. הסרט מתמקד בהטרדות ותקיפות מיניות בתעשיית המוזיקה האמריקאית, לאחר ש"הניו יורק טיימס" חשף תלונות של נשים נגד ראסל סימונס, יזם ובכיר בתעשיית המוזיקה. מדובר באחד הפרויקטים בעלי הפרופיל הגבוה ביותר עליו אפל הכריזה עבור השירות TV פלוס.

וינפרי טענה כי ביטלה את מעורבותה בסרט בשל "אי-הסכמה על החזון האמנותי" מול יוצריו, קירבי דיק ואיימי זיירינג. "אני רוחשת כבוד רב למשימה שלהם, אבל בשל רצונם להציג את הסרט בהצגת בכורה בפסטיבל הסרטים סאנדנס, לפני שאני מאמינה שניתן יהיה להשלים אותו, אני מרגישה שהדבר הכי טוב הוא שאפרוש. אני רוצה להבהיר שאני תומכת ומאמינה לנשים באופן חד-משמעי. לסיפורים שלהם מגיע להישמע. לדעתי, יש עבודה נוספת שצריך לעשות בסרט על -נת להאיר את כל מה שהקורבנות סבלו", אמרה בהצהרה רשמית.

נכון לעכשיו, הסרט צפוי להציג בבכורה ב-25 בינואר בפסטיבל סאנדנס כמתוכנן, אך אפל לא הגיבה רשמית על הצהרתה של וינפרי שהסרט לא יגיע לשירות TV פלוס לאחר מכן.

לפני חודשיים אפל עיכבה גם את היציאה של הסרט "The Banker", שהיה אמור להגיע לשירות לאחר שיציג בבכורה בפסטיבל של מכון הסרטים האמריקאי (AFI) - שבוע לפני ההקרנה המתוכננת. לא ידוע כרגע מה עתידו הצפוי של הסרט.

שירות אפל TV פלוס הוא חלק מהמאמץ של אפל להרחיב את חטיבת השירותים שלה, על רקע ניסיון לגוון את הכנסותיה בשל מכירות מאכזבות של אייפונים, שמהוות את עיקר ההכנסות של החברה. לצד שירות הסטרימינג החברה השיקה בשנה האחרונה גם שירות חדש של משחקי מובייל, בשם אפל ארקייד, ושירות לקריאת כתבות ממגזינים בשם אפל ניוז פלוס - כולם במנוי חודשי.

שירות אפל TV פלוס הוא אחד מהשחקנים ב"מלחמות הסטרימינג", במסגרתן שחקניות חדשות כמו אפל ודיסני נכנסות לתחום שנשלט על-ידי שחקניות ותיקות יותר כמו נטפליקס ואמזון פריים וידאו, ומביאות לתחרות מוגברת על תשומת-הלב והכיס של הצרכנים.

לוינפרי יש חוזה נרחב עם אפל במסגרתו היא מעורבת במספר פרויקטים עבור שירות TV פלוס, בהם התוכנית "מועדון הקריאה של אופרה", שכבר משודרת בשירות, ומספר סרטים דוקומנטריים. החברה הודיעה בעבר כי וינפרי עובדת עבור השירות על סרט דוקומנטרי בנושא הטרדות במקומות עבודה ועל סרט בנושא בריאות נפשית, בשיתוף-פעולה עם הנסיך הארי, שיעסוק בין היתר בהתמודדותה של הזמרת ליידי גאגא עם קשיים נפשיים.