מנכ"ל נייס: "עובדים כדי להפוך את רפי פרץ לאדם נורמטיבי"

ברק עילם פירסם בחשבון הלינקדאין שלו ביקורת על שר החינוך, בעקבות הראיון של רפי פרץ בסוף השבוע; "פרץ גזען גאה, נגד זכויות לקהילה הלהט"בית, נשים ושוויון"

ברק עילם צילום איל יצהר
ברק עילם צילום איל יצהר

"אנחנו עובדים מסביב לשעון על מנת לפתח טכנולוגיה שתהפוך את רפי פרץ לאדם נורמטיבי", כך כתב מנכ"ל חברת נייס ברק עילם בפוסט בחשבון הלינקדאין שלו. הדברים נאמרו בתגובה לראיון עם שר החינוך שפורסם ב"ידיעות אחרונות" בסוף השבוע. "פרץ, שמונה על ידי ראש הממשלה, הוא גזען גאה, נגד זכויות לקהילה הלהט"בית, נגד זכויות לנשים ונגד שוויון", כתב עוד עילם.

פרץ נשאל בראיון איך היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, והשיב כי "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם". עוד אמר פרץ כי "משפחה נורמטיבית היא גבר ואישה וצריך לשמור על זה". הראיון כלל התבטאויות נוספות בהן קריאה לסיפוח כל יהודה ושומרון, כשהפלסטינים יוכלו להצביע רק בבחירות המקומיות ודברי הערכה לאיילת שקד על ההשקעה כשבעלה הטייס הלך למילואים.

בעבור עילם, מנכ"ל נייס מאפריל 2014, זאת אינה ההתבטאות הראשונה בנוגע לאפלייה. ביוני 2018 הודיע עילם כי עובדי החברה לא יטוסו עם אל על, לאחר שנשים התבקשו לעבור מקום בטיסה לבקשת נוסעים חרדים. "אנחנו בנייס לא עושים עסקים עם חברות שמפלגות נגד גזע, מין או דת. נייס לא תטוס עם אל על עד שלא תשתנה מדיניותה והיא תנקוט פעולות נגד אפליית נשים", כתב אז עילם בפוסט שפירסם.

בראיון ל"גלובס" התייחס עילם למקרה של אל על. "בעיניי זה מאוד פשוט: גם אני וגם החברה מאמינים כי שוויון זכויות זה ערך בסיסי. במקרה הזה מדובר בספק שלנו, שאנחנו משלמים לו מיליונים בשנה. הוא בחר בצורה ברורה לייצר כמעט נוהל שמוביל לאי שוויון, ולכן החלטנו לא לעבוד איתו". חברת נייס, שפועלת בתחום של טכנולוגיה למרכזי שירות לקוחות ומניעת הונאות פיננסיות, מעסיקה כ-6,000 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-850 בישראל, נכון לסוף 2018.