מגעים להסדר: ציפי רפאלי תיקח אחריות ותלך לכלא - ובר רפאלי תחמוק ממאסר

בין הפרקליטות לדוגמנית מתנהלים מגעים להסדר כולל, שיסגור את תיק המס האזרחי ואת תיק המס הפלילי • לפי ההצעה, ציפי רפאלי תיקח אחריות על העבירות שבר מואשמת בהן ותרצה מאסר של שנה וחצי עד שנתיים • בר, מצדה, לא תרצה מאסר כלל - בתמורה לוויתור על ערעור בתיק האזרחי

ציפי ובר רפאלי / צילום: אביב חופי
ציפי ובר רפאלי / צילום: אביב חופי

האם בר רפאלי תצליח לחמוק מעונש מאסר בפועל בתיק המס הפלילי שלה? בין הפרקליטות לדוגמנית הישראלית הבינלאומית מתנהלים בימים אלה מגעים להסדר כולל, שיסגור גם את תיק המס האזרחי וגם את תיק המס הפלילי שלה. 

במסגרת זאת, הפרקליטות בוחנת הצעה לפיה ציפי רפאלי תיקח אחריות על העבירות שבר מואשמת בהן, ותרצה עונש מאסר בפועל של שנה וחצי עד שנתיים במסגרת עסקת טיעון. בר, מצדה, לא תרצה מאסר בפועל בכלל, בתמורה לוויתור שלה על ערעור בתיק המס האזרחי. 

בפרקליטות יש חילוקי דעות האם להיעתר להצעה זו. 

שתי זירות משפטיות

המחלוקת סביב שאלת מגוריה של הדוגמנית - האם הייתה תושבת הארץ לצורכי מס או תושבת ארה"ב בשנים הרלוונטיות - התפצלה לשתי זירות משפטיות: הראשונה היא הזירה האזרחית, שבמסגרתה דרשה המדינה לחייב את רפאלי במס בגובה מיליוני שקלים על הכנסותיה בחו"ל. הנושא נדון בבית המשפט המחוזי בלוד, שדחה את טענותיה של רפאלי והכריע כי עליה לשלם מס בישראל על הכנסותיה בשנים הללו. במסגרת פסק דין זה, שעליו ערערה הדוגמנית בחודש יולי האחרון, נקבע כי על רפאלי לשלם כ-8 מיליון שקל מס בגין השנתיים שהיו במחלוקת. בנוסף, בית המשפט חייב את רפאלי בהוצאות משפט בסך 120,000 שקל. 

הזירה השנייה היא הזירה הפלילית, בה מתמודדת רפאלי עם טענות המדינה להעלמות מס בהיקף עשרות מיליוני שקלים ותרמית לכאורה שביצעה הדוגמנית כלפי המדינה במשך כ-4 שנים, בין השנים 2009-2012. בזירה זו החליטה פרקליטות מיסוי וכלכלה להעמיד לדין פלילי את בר רפאלי ואת הוריה ציפי ורפי רפאלי, בכפוף לשימוע, בעבירות מס בגין ההכנסות בחו"ל. כמו כן, רפי וציפי רפאלי חשודים במסגרת זו בעבירת הלבנת הון. לפי החשד, ההכנסות לגביהן בוצעו פעולות ההסתרה עמדו על מיליוני שקלים לכל שנה בין 2009-2012, ובסך-הכול למעלה מ-23 מיליון שקל. 

*** חזקת החפות: בר רפאלי, ציפי רפאלי ורפי רפאלי לא הורשעו בביצוע עבירה בפרשה המוזכרת. יודגש כי גם לאחר ההחלטה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע הם בגדר חשודים, ועומדת לזכותם חזקת החפות.