ביי לפיל? קופ"ח כללית תעביר לעיריית פ"ת מגרש ועליו מבנה נטוש

בתום מאבק משפטי ארוך-שנים סביב החזקות משותפות במרכזים הרפואיים בי"ח "השרון" ו"בית רבקה" בעיר, נקבע הסכם כספי בין הצדדים • כחלק ממנו הוחלט להעביר את המבנה רחב-הידיים שנבנה לפני כ-20 כדי שישמש את בית החולים ומעולם לא הושמש

"פיל לבן" בפתח-תקווה / צילום: גיא ליברמן
"פיל לבן" בפתח-תקווה / צילום: גיא ליברמן

מבנה נטוש רחב-היקף שנמצא בשכונת כפר גנים בפתח-תקווה, יהפוך למבנה ציבור בבעלות עיריית פתח-תקווה. ההחלטה בעניין התקבלה בימים האחרונים, בתום סכסוך משפטי ארוך בין עיריית פתח-תקווה לבין שירותי בריאות כללית שהחזיקה במבנה. המחלוקת נגעה לבעלות משותפת של הצדדים בבית החולים "השרון", שהמבנה הוא חלק ממנו ולמרכז הרפואי "בית רבקה" שנמצא לא הרחק משם.

במסגרת מו"מ אותו הוביל מצד העירייה ראש העיר רמי גרינברג, הוחלט כי "כללית" תרכוש את מלוא הבעלות של העירייה על הקרקע של בי"ח השרון בעלות של 60 מיליון שקל. לגבי "בית רבקה" הוחלט כי קופת החולים תשלם לעירייה חצי מיליון שקל בשנה, עבור שימוש בחלקה במתחם.

לפני כשנה פרסם "גלובס" את השתלשלות העניינים סביב "הפיל הלבן" בן שתי הקומות של הכללית, שנמצא כאמור בסמוך לבית החולים השרון ברחוב מיכל לייב כ"ץ. בין היתר נמצא כי קופת החולים שילמה כנגדו דמי שכירות גבוהים במשך שנים רבות, למרות שהוא לא הושלם מעולם. כחלק מההסכם כעת הוחלט כי המבנה והמגרש עליו הוא נמצא יעברו לידי העירייה, שתוכל להשמיש אותו כמבנה ציבור.

ראש העירייה רמי גרינברג מסר כי "היה לנו חשוב לסיים את הסאגה המשפטית שנמשכת כבר עשרות שנים. אני שמח על ההסכם שנחתם, שכן מדובר בכסף שהרשות זקוקה לו כדי להמשיך ולפתח את העיר בכל התחומים. לצד זאת, התעקשתי שמבנה הפיל הלבן יישאר בידי הרשות וישמש בעתיד את תושבי האזור. פתח-תקווה בדרך להיות המטרופולין החזק באזור, ואין ספק כי ההסכם שנחתם הוא אבן-דרך משמעותית לקראת היעד". 

מקופת חולים כללית נמסר: "כללית מברכת על הגעה לנוסח הסכם הפשרה, אך נציין כי בשל העובדה כי ההסכם מטיל על כללית הוצאות נוספות בגובה 6 מיליון שקל פלוס מע"מ לשנה (שכר דירה בית רבקה), הנושא יצטרך להיות נידון במסגרת הדיונים על הסכמי הייצוב מול האוצר".