האיחוד האירופי שוקל איסור על שימוש בפלסטיק לאריזות מזון

כך אמר הנציב לענייני איכות סביבה בנציבות האירופית • לאחרונה החליט האיחוד לאסור בהדרגתיות שימוש בקשי פלסטיק, בסכו"ם חד-פעמי, במקלות פלסטיק לניקוי אוזניים ובבוחשני פלסטיק לקוקטיילים

זיהום מפלסטיק / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
זיהום מפלסטיק / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

האיחוד האירופי עשוי להרחיב בעתיד את האיסור על שימוש בפלסטיק, כך שיכלול גם אריזות מזון - כך אמר הנציב לענייני איכות סביבה בנציבות האירופית, וירגיניוס סינקביצ'יוס, בראיון עם העיתון הגרמני "די ולט".

הנציב הצעיר, בן 29 בלבד, הוא נציג ליטא לנציבות האירופית, שהודיעה בתחילת כהונתה לפני כחודשיים כי תשים את נושאי איכות הסביבה על ראש סדר היום שלה לכהונה הקרובה.

לאחרונה החליט האיחוד האירופי להתקדם לעבר איסור של שימוש ברחבי האיחוד בקשי פלסטיק ובסכו"ם חד-פעמי, כמו גם במקלות פלסטיק לניקוי אוזניים או בוחשני פלסטיק לקוקטיילים; האיסור יהיה הדרגתי ועדיין לא יושם בשטח. ההחלטה היא חלק מהמלחמה של האיחוד בזיהום הנוצר ברחבי העולם כתוצאה מכמויות אדירות של פלסטיק בלתי מתכלה.

"אנחנו בהחלט מעוניינים להרחיב (את ההגבלות) על השימוש בפלסטיק חד-פעמי, וכרגע בודקים אילו כיוונים יהיו אפשריים", אמר סינקביצ'יוס בראיון שהתפרסם הבוקר בעיתון. "צעד חשוב, לדוגמה, יהיה לאסור על אריזות פלסטיק, או להכריח יצרנים להשתמש בסוגי פלסטיק הניתנים למחזור באריזות אלה", אמר.

הנציב הליטאי גם הוסיף כי האיחוד מתכוון להילחם גם ב"מיקרו-פלסטיק" - חלקיקים זעירים המשתחררים לאוויר כתוצאה מהשימוש בפלסטיק במזון ובתעשייה, אשר מדאיגים רבים בגרמניה בנוגע להשלכות הבריאותיות שלהם. "עד סוף השנה נספק רשימה מפורטת של כל המוצרים המכילים מיקרו-פלסטיק, ואז נוודא שהם לא ישחררו אותו לאוויר. אנו מעוניינים להתחיל לחוקק חוקים לגבי ההרכב הדרוש לצמיגים, קוסמטיקה ומוצרים אחרים (העלולים להכיל ולשחרר מיקרו-פלסטיק)", אמר.