סיעות הימין במכתב לאדלשטיין: מנע את כינוס מליאת הכנסת

במכתב נאמר בין השאר כי הדרישה נועדה "למנוע את הפיכת הכנסת לקרקס תוך ניצולה למטרות פוליטיות ולטובת תעמולת הבחירות בסמוך למועד הבחירות"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

ראשי סיעות גוש הימין חתמו על מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ובו דרישה כי ימנע את כינוס מליאת הכנסת עד לאחר הבחירות. במכתב נאמר בין השאר כי הדרישה נועדה "על מנת למנוע את הפיכת הכנסת לקרקס תוך ניצולה למטרות פוליטיות ולטובת תעמולת הבחירות בסמוך למועד הבחירות".

עוד נאמר במכתב: כי בכנסת מתרחשים לאחרונה "מהלכים חסרי תקדים העומדים בניגוד לנוהל המחייב שהיה בכנסת מאז הקמתה הרומסים ברגל גסה את כללי הפעולה התקינים של הכנסת בתקופת פגרת בחירות". במכתב מוזכר כינוס הועדה המסדרת אתמול והחלטתה על הקמת ועדת הכנסת "ללא אישור היו"ר או ועדת ההסכמות".

המכתב מטיל למעשה על אדלשטיין את האחריות לעצירת מהלך הקמת ועדת הכנסת ודיון בבקשת החסינות של נתניהו "יו"ר הכנסת הוא המוסמך לכנס את המליאה וסמכותו בתקופת הפגרה הוגבלה למקרים מצומצמים בלבד שאין בהם ניצול לרעה של הכנסת למטרות פוליטיות".

המכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מטעל סיעות הימין
 המכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מטעל סיעות הימין

המכתב נחתם ונשלח לאחר ישיבת ראשי סיעות הימין-חרדים אותו גוש שנתניהו הקים לאחר הבחירות האחרונות ובאמצעותו בלם את נסיונות גנף להקים קואליציה.

הלחץ על אדלשטיין נובע בין השאר מהתפיסה בסביבת נתניהו כי הוא לא עשה די למנוע את כינוס הועדה המסדרת אתמול, וכי נכנע למעשה לחוות-הדעת של היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון.

אמש הופץ מסרון בשם LIKUDLOYAL ובו נאמר בין השאר "בן הכומר (הכוונה לאדלשטיין) התיימר להיות קדוש מהאפיפיור ובפועל תקע לראש הממשלה סכין מורעלת בגב".

יאמר כי אדלשטיין יחויב לכנס את המליאה אם יהיו לפחות 40 חברי כנסת שידרשו זאת, אך בסביבת נתניהו אומרים כי בסמכותו למנוע זאת בנימוק של הקירבה לבחירות והצורך למנוע תעמולה פסולה ושימוש פוליטי במליאה.

מאדלשטיין טרם נמסרה תגובה.