היד על השלט, האצבע בעין: ועדת המדרוג תפרסם גם את נתוני הרייטינג של תאגיד השידור

עד עתה הופצו לגורמים המקצועיים נתוני הרייטינג של חברי הוועדה בלבד • נתוני הצפייה של תאגיד "כאן" רחוקים מלהרשים, ולאחרונה החליט התאגיד לפרוש מוועדת המדרוג בטענה ל"מדידה מיושנת"

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור "כאן" / צילום: דן חיימוביץ'
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור "כאן" / צילום: דן חיימוביץ'

הקרב בין ועדת המדרוג לתאגיד השידור הציבורי עולה הילוך: "לגלובס" נודע כי הוועדה החליטה בישיבתה האחרונה לפרסם נתוני רייטינג גם של גופים שאינם חברים בוועדה. עד עתה הופצו לגורמים המקצועיים נתוני הרייטינג של חברי הוועדה בלבד.

נזכיר כי רק לאחרונה החליט תאגיד השידור הציבורי "כאן" לפרוש מוועדת המדרוג בשל מה שמכונה על-ידי בכיריה "מדידה מיושנת". נתוני הצפייה של התאגיד רחוקים מלהרשים, ולכן לאחר הפרישה פנה מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ אל ועדת המדרוג ודרש ממנה לא למדוד את הרייטינג של התוכן שמייצר התאגיד ולא לפרסם אותו.

נזכיר כי בוועדת המדרוג השקיעו מאמצים בניסיונות לשכנע את התאגיד שלא לפרוש מהוועדה. בין היתר בגלל שלאחר פרישתו, המימון של חלקו בסך כ-1.2 מיליון שקל מושת על קשת ורשת.

בישיבת ועדת המדרוג ביום חמישי האחרון הוחלט כי בניגוד להתנהלות עד עתה, בה הקפידו שלא לפרסם את נתוני הצפייה של גופים שאינם חברים (המדידה "רואה" את הצפייה של כולם בכל מקרה), כעת יפורסמו כאמור נתוני הרייטינג גם של גופים שאינם חברים בוועדה.

כאשר ערוץ 20 עלה לאוויר, הוועדה החליטה שלא להפיץ את הנתונים שלו לאף גורם, מחשש שאם הם יועברו לקשת, לרשת ולאחרים, הם ידלפו. לאור ההחלטה החדשה יפורסמו מעתה נתוני הצפייה של כל הערוצים - החינוכית, כאן 11, ערוץ 20 וערוצים נוספים.

"אנחנו סבורים כי חשוב שנתוני הערוץ הציבורי לא יהיו נסתרים לגמרי מעיני הציבור, גם אם 'כאן 11' דורשים כי נתוני הצפייה שלהם לא יימדדו ולא ידווחו", אמרו בוועדת המדרוג.

עד כמה מנסים בוועדת המדרוג "להכניס אצבע בעין" לתאגיד, אפשר ללמוד מהמייל ששוגר השבוע לכל מי שיש לו יד ורגל בסוגיות רייטינג. מדובר במייל השבועי המתייחס לנתוני הצפייה של התוכניות הנצפות ביותר בשבוע שחלף. במייל צוין בהבלטה כי "התוכניות הבולטות השבוע של תאגיד השידור הישראלי 'כאן 11' היו מהדורת החדשות במקום ה-59 ו'המרדף' המשובצת במקום ה-54".

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "'כאן' תוהים מדוע עד כה נדרש הציבור לשלם מיליוני שקלים עבור מידע לא רלוונטי, שכעת ניתן לו בחינם, וממתינים לפרסום נתוני הדיגיטל החלקיים שהובטחו על-ידי הוועדה".