בנק אוף אמריקה: השקל הוא המטבע מספר 2 בעולם בפוזיציות לונג

בנייר שהפיץ הבנק ובו המלצות שבועיות למסחר במט"ח, כותבים האנליסטים של הבנק המלצה על פוזיציית שורט בשקל מול לונג בקרונה הצ'כית

השקל המטבע מספר 2 בעולם בפוזיציות לונג / צילומים: shutterstock, עיצוב: טלי בוגדנובסקי
השקל המטבע מספר 2 בעולם בפוזיציות לונג / צילומים: shutterstock, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

השקל הוא המטבע השני בעולם בהיקף פוזיציות הלונג של משקיעים וספקולנטים עליו - כך מגלה ניתוח שהפיץ השבוע בנק אוף אמריקה מריל לינץ' ללקוחותיו.

"השקל הישראלי הוא (המטבע) השני בהיקף פוזיציות ה'לונג' שיש עליו, בדגש על 'כסף מהיר' - מה שהופך אותו חשוף לתנודות קיצוניות בשער". בנייר שהפיץ הבנק ובו המלצות שבועיות למסחר במט"ח כותבים האנליסטים של הבנק המלצה על פוזיציית שורט בשקל מול לונג בקרונה הצ'כית.

האנלסיטים מסבירים כי "בנק ישראל נחוש למנוע התחזקות נוספת בשער השקל בעוד שהבנק המרכזי של צ'כיה נוקט בגישה ניצית התומכת בהתחזקות המטבע המקומי".

השקל נחשב בשנים האחרונות לאחד המטבעות החביבים על סוחרי מט"ח וספקולנטים. על רקע זה נאלץ בנק ישראל להתחיל ולהתערב במסחר במט"ח בניסיון לקזז את השפעתם של של מה שמכנה נגיד בנק ישראל "גורמים פיננסיים קצרי טווח". מאז שהחל להתערב במסחר, ב-25 לנובמבר, רכש בנק ישראל לפחות 4 מיליארד דולר, אולם תוצאות התערבותו אינן ניכרות לפי שעה: שער הדולר עומד כיום על 3.46 שקל - זהה לשער שהיה בעת תחילת ההתערבות. שער השקל מול האירו נחלש מעט ל-3.857 שקל לאירו לעומת 3.84 שקל בעת תחילת ההתערבות.