ראש בראש עם ynet: חדשות 12 משיקה אתר חדש - N12

חדשות 12 מסמנת יעד חדש: להפוך לחברת החדשות המובילה גם בדיגיטל • לצורך כך היא ממירה את האפליקציה הוותיקה שלה באתר חדש, N12, שאמור להפוך לזרוע דיגיטלית משמעותית ולהילחם באתר החדשות הגדול ביותר הקיים היום בישראל: ynet

אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12 / צילום: איל יצהר
אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12 / צילום: איל יצהר

לאחר שביססה סופית את מעמדה כחברת החדשות המובילה בטלוויזיה, חברת חדשות 12 מסמנת יעד חדש: להפוך לחברת החדשות המובילה גם בדיגיטל. לצורך זה חדשות 12 ממירה את האפליקציה הוותיקה שלה באתר חדש שיישא את השם "N12". האתר אמור להפוך לזרוע דיגיטלית משמעותית ולהילחם באתר החדשות הגדול ביותר הקיים היום בישראל: ynet. 

רמז עבה למהלך ניתן היה למצוא בראיון שנתן מנכ"ל מאקו אורי רוזן ל"גלובס" לפני מספר שבועות. 

לחדשות 12 יש כיום נוכחות דיגיטלית בשני אופנים: כחלק מאתר מאקו - זרוע הדיגיטל של קבוצת קשת (שהיא גם בעלת השליטה בחדשות 12); ובאפליקציה ייעודית.

האפליקציה קיימת כ-13 שנה עוד מהתקופה בה חברת החדשות הייתה בבעלות משותפת של קשת ורשת. עם הפרידה מרשת עברה האפליקציה מתיחת פנים, אך כדי להפוך לתחרות משמעותית בדיגיטל, זה היה רחוק מלהספיק.

גם היום דיווחים של כתבי חברת חדשות 12 מועלים לאפליקציה, אך בשונה מ-ynet שאליו הגולשים נכנסים באופן מכוון כדי להתעדכן בחדשות לאורך כל היום, האפילקציה של חדשות 12 נתפסת יותר כזירה בה ניתן להשלים מידע שהתפרסם במהדורות המרכזיות והגולש פיספס מסיבה כלשהי.

עתה שואפים בקבוצת קשת להפוך את חברת החדשות שלהם לערוץ תקשורת דיגיטלי מרכזי שיענה על הצורך לקבלת חדשות על פני כל היום. מאחר שרוב החדשות נצרכות בדיגיטל ובעיקר במובייל, הנוכחות באמצעות אתר חשובה.

אל מול הניסיון והוותק של ynet, חדשות 12 צפויים להישען על הנכס העיקרי שלהם - העיתונאים. כל העיתונאים של החברה צפויים לדווח באתר באופן שוטף, ולא רק בכתבות מצולמות אלא גם בדיווחים כתובים - האופן המזוהה כל-כך עם צריכת מידע באתרים"רגילים". בנוסף עובה הצוות בכתבים נוספים שאמורים לייצר עוד תוכן.

בקבוצת קשת בונים את המהלך חודשים ארוכים, תוך שהם נסמכים בעיקר על הכוחות הדיגיטליים הנמצאים במאקו. נבהיר כי גם לאחר השקת האתר וההתנתקות ממאקו, הפרידה תהיה בעיקר בתוכן - ניהול החלק המסחרי יישאר במאקו, זאת כדי לייצר הפרדה מוחלטת בין תוכן חדשותי לשיקולים מסחריים. זהו גם הפורמט לפיו פועלת חברת החדשות מול קשת: חברת החדשות מנהלת את התוכן באופן עצמאי, אך הפרסומות בתוך הברייקים משווקים על-ידי קשת. אומנם בשונה מערוצי הטלוויזיה, בדיגיטל אין רגולציה, אך בחברת החדשות מבהירים כי יכילו על עצמם באתר את אותן אמות-מידה עיתונאיות כפי שהן קיימות בטלוויזיה.

לדברי אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12, "אחרי 26 שנים של חברת חדשות, אנחנו יוצאים לדרך עם מהלך של הקמת זרוע דיגיטלית משמעותית בדמות אתר חדשות שייקרא 'N12'. הרבה שנים לא יכולנו להקים אתר בגלל הבעלות המשותפת. סוף-סוף אנחנו יכולים לצאת לדרך עם זרוע דיגיטלית כמו כל אחת מחברות החדשות המובילות בעולם - CNN, BBC, FOX, NBC וכך הלאה". 

לדבריו, "נבחרת החדשות המצוינת שלנו היא מקור ההצלחה הגדולה שלנו, ולכן זה יהיה אתר חדשות שיש לו פנים. הנוכחות של נבחרת הכתבים והפרשנים תהיה גדולה. אני מאמין שיבואו לצרוך בזכות מהירות ומידיות העדכונים, לצד האמינות שלנו. באתר יישמרו הסטנדרטים העיתונאיים הגבוהים ביותר שלנו". 

אבי אטיאס, סמנכ"ל הדיגיטל של חדשות 12, מסר: "כבר במהלך 2019 גייסנו עיתונאים ועיבינו את כוח-האדם לטובת המשימה הזאת, שהיא אבן-דרך. יש לנו יתרון בתחום הווידאו, אבל אנחנו מבינים שעלינו לייצר עוד תוכן איכותי טקסטואלי. אפליקציית חדשות 12 מזוהה מאוד עם שידורי הטלוויזיה, בN12 יהיו הרבה יותר עולמות תוכן".

ומסכם אורי רוזן, מנכ"ל מאקו: "לשנות הרגלי צריכה בתחום החדשות בדיגיטל זו אחת המשימות המאתגרות. לחברת החדשות יש נכס אנושי אדיר, ובשנה האחרונה העמדנו לטובת הקמת N12 את כל התשתיות והיכולות שלנו".