כוכבי ה-NBA מחממים את הביטקוין: מחירו בשיא של חודשיים

אתמול השיקה קבוצת סקרמנטו קינגס פלטפורמה למכירות פומביות המבוססת על טכנולוגיית בלוקצ'יין • הכדורסלן ספנסר דינווידי מנהל מגעים עם ה-NBA, שמתנגדת למכירת אג"ח דיגיטלית המגובה בחוזה שלו בברוקלין נטס • הביטקוין עלה ב-20% מתחילת 2020

ספנסר דינווידי, כדורסלן הברוקלין נטס / צילום: רויטרס
ספנסר דינווידי, כדורסלן הברוקלין נטס / צילום: רויטרס

ביטקוין, המטבע המוביל בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים, עלה לשיא של חודשיים, כשמחירו התקרב הבוקר לרמה של 9,000 דולר - שערו הגבוה ביותר מאז 11 בנובמבר 2019. שער הביטקוין (BTC) משקף למטבע שווי שוק של כ-158 מיליארד דולר, לאחר שאתמול (ד') עלו מחזורי המסחר היומיים בביטקוין לרמתם הגבוהה ביותר מאז נובמבר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

בשעות אחר-הצהריים של יום חמישי ירד מעט שער הביטקוין, והמטבע נסחר במחיר של כ-8,700 דולר, המשקף לו עלייה שבועית של יותר מ-10%. בשבועיים הראשונים של שנת 2020 עלה מחיר הביטקוין בכ-20%. הנתח שבו מחזיק כיום הביטקוין משוויו של כלל שוק מטבעות הקריפטו הוא בשיעור של כ-67%.

את'ר, המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, הוא כבר זמן רב השני בגודלו בשוק, אחרי ביטקוין, מבחינת שווי השוק שלו. היום אחר-הצהריים נע שער האת'ר (ETH) מעל ל-160 דולר, לאחר שזינק ב-24% מתחילת השנה. במקום השלישי ניצב XRP, המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין ריפל, שנסחר היום (ה') במחיר של כ-22 סנט ליחידה, אחרי עלייה של 18% מתחילת 2020.

על רקע התנודתיות הרבה המאפיינת את הביטקוין ב-11 שנות קיומו, מתקשים גם המומחים בשוק הקריפטו לספק הסברים לעליות או לירידות החדות במחירו של המטבע הדיגיטלי. עם זאת, אפשר להבחין בתופעות שמעוררות ציפיות ולא מעט ספקולציות בקרב המשקיעים בשוק, ואלה מובילות לא פעם לעלייה בביקוש להחזקות בביטקוין - ובהתאם, גם לזינוק במחירו.

גופיית כדורסל נמכרה באמצעות בלוקצ'יין

בשבוע האחרון ניתנה תשומת-לב מיוחדת בשוק הקריפטו לשני מהלכים מעניינים שהגיעו מכיוון פחות צפוי - ליגת הכדורסל המקצוענית האמריקאית NBA. אתמול השיק מועדון הכדורסל סקרמנטו קינגס מקליפורניה פלטפורמה דיגיטלית, המבוססת על הבלוקצ'יין של את'ריום, המיועדת למכירות פומביות של ממורביליה (פריטים לאספנים) וציוד ספורט עבור אוהדי קבוצתו.

הפלטפורמה של סקרמנטו קינגס נבנתה בשיתוף-פעולה עם חברת הבלוקצ'יין האמריקאית Consensys, שבראשה עומד ג'וזף לובין הקנדי, ממייסדי את'ריום. הפלטפורמה החדשה עושה שימוש ב-Treum, מערכת בלוקצ'יין שפותחה על-ידי צוות של קונצנזיס, המאפשרת לעקוב בזמן אמת אחרי שרשרת אספקה של מוצרים ולבחון את מידת המקוריות של הפריטים הרשומים בה. הוכחת הבעלות על כל פריט שנמכר בפלטפורמה, מיוצגת באמצעות אסימון דיגיטלי (טוקן) בבלוקצ'יין, שהוא מסד נתונים מבוזר.

"כעת יוכלו האוהדים שלנו לרכוש באופן בטוח מוצרים ממותגים מקוריים בזמן אמת, תוך שימוש בפתרון חדשני מבוסס בלוקצ'יין", מסר אתמול מנהל הטכנולוגיה של סקרמנטו קינגס.

אתמול הזמינה סקרמנטו קינגס את אוהדיה להשתתף במכירה הפומבית הראשונה שנערכה באמצעות הפלטפורמה החדשה, לפני משחקה של הקבוצה נגד דאלאס מבריקס, ובה הוצעה למכירה גופייתו של באדי הילד, מכוכבי סקרמנטו קינגס. 73 הצעות הוגשו לרכישתה הגופייה, וההצעה הזוכה נקבה במחיר של 1,090 דולר. ההכנסות מהמכירה הפומבית הראשונה הועברו לקרן לנפגעי הוריקן דוריאן - סופה קשה שפגעה באיי בהאמה בספטמבר האחרון. במכירות הבאות, לדברי סקרמנטו קינגס, ההכנסות יועברו לקרן המועדון.

ספנסר דינווידי משיק אג"ח דיגיטלית

אבל לא רק בסקרמנטו מתלהבים ממטבעות קריפטו. ביום שלישי האחרון הכריז ספנסר דינווידי, מכוכבי קבוצת ה-NBA ברוקלין נטס, על השקת פלטפורמת בלוקצ'יין שבאמצעותה ינפיק לראשונה לציבור איגרת חוב דיגיטלית המגובה בחוזה השחקן.

לפי התוכנית של דינווידי, הוא ימכור באמצעות פלטפורמת DREAM Fan Shares בחודש הקרוב 90 מטבעות דיגיטליים הנקראים SD8, במחיר של 150 אלף דולר ליחידה. על-פי אתר הפלטפורמה, כל מטבע SD8 נחשב לאיגרת חוב, המייצגת חלק מהחוב של הברוקלין נטס לדינווידי על-פי החוזה שלו, המסתכם ב-34 מיליון דולר לשלוש שנים.

השם SD8 הוא שילוב בין ראשי תיבות שמו של דינווידי לספרה 8 המתנוססת על גופיית השחקן. אם מכירת המטבעות תושלם בהצלחה, היא עשויה להכניס לדינווידי כבר בחודש הבא עד 13.5 מיליון דולר על חשבון התשלום המובטח לו לתקופה הנותרת בחוזה שלו.

"אם אבחר למשחק האולסטאר והנפקת האג"ח שלי תושלם, אתן ביטקוין לכל חבריי לקבוצה, וגם אקח אתי שמונה אוהדים למשחק", צייץ דינווידי בתחילת השבוע בטוויטר. במשחק האולסטאר של הליגה, שייערך בחודש הבא בשיקגו, הרכבי הקבוצות נקבעים באמצעות הצבעת אוהדים. בינתיים, מנהל הכדורסלן משא-ומתן עם ליגת ה-NBA, שאיימה לסיים את החוזה שלו בברוקלין נטס ולאסור עליו לשחק ב-NBA, אם יבצע את ההנפקה ללא אישור הליגה.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.