ח"כ שמולי הודיע על עתירתו לפסילת מפלגתה של אשת רוצח ראש הממשלה

טרימבובלר-עמיר הגישה ביום רביעי האחרון את רשימתה לכנסת ואמרה בפני ועדת הבחירות המרכזית: "אנחנו דורשים משפט חוזר ליגאל עמיר" • שמולי: "אסור שהכתם הזה ידבק בכותלי הבית, ובכוונתי לעתור לפסילתה כדי להסירו"

ח"כ איציק שמולי / צילום: שלומי יוסף
ח"כ איציק שמולי / צילום: שלומי יוסף

ח"כ איציק שמולי הודיע על עתירתו לפסילת מפלגת "צדק משפטי" בראשות רננה לריסה טרימבובלר-עמיר, אשת רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר.

שמולי כתב בטוויטר: "20 שנה לאחר שאושר בכנסת "חוק יגאל עמיר" נכנסת אליה ברגל גסה לריסה טרימבובלר-עמיר ורושמת מפלגה לשחרורו. צלם בהיכל ומעשה תועבה בדמוקרטיה . תצהיר שקר, קביעת מטרות פיקטיביות והסתרת עדויות עבר שמוכיחות את תמיכתה והצדקתה את הרצח הספיקו כדי להתל ברשם המפלגות ולהכניסה אל רשימת המועמדים לכנסת. אסור שהכתם הזה ידבק בכותלי הבית, ובכוונתי לעתור לפסילתה כדי להסירו. לא מזמן נחשף כיצד הרוצח השפל והנתעב בכבודו ובעצמו פועל מתוך כותלי הכלא על הקמת הרשימה וגיוס מועמדים לשורותיה".

טרימבובלר-עמיר הגישה ביום רביעי האחרון את רשימת "משפט צדק" לכנסת ואמרה בפני ועדת הבחירות המרכזית: "(מפלגת) משפט צדק פועלת לרפורמה במערכת המשפט ולשחרורו של יגאל עמיר. אנחנו דורשים משפט חוזר ליגאל עמיר".

בהנחה שהמפלגה הזו לא תתקרב לאחוז החסימה, עולה השאלה מה היא מטרת ההתמודדות. בעשרות השנים האחרונות, התמודדו מדי פעם מפלגות חסרות סיכוי, כיוון שלפי חוקי התעמולה רשימה שעברה את תהליך הרישום, זוכה לזמן אויר בשידור רדיו וטלוויזיה לחשיפת המסרים שלהם. הדבר כרוך בתשלום רישום המפלגה, אך למעט הפקת תשדירים, מדובר בקמפיין ציבורי בעלות נמוכה מאוד וכך טרימבובלר תוכל לשדר בטלווזיה וברדיו מסרים בתפוצה עצומה באשר ליעדים שלה.

בראשית ינואר התיר רשם המפלגות, עו"ד אייל גלובוס, את הקמת המפלגה לאחר שהתנה קבלת תצהיר מאת טרימבובלר-עמיר המודיע כי אין בפעולת המפלגה הצדקה לרצח רבין. בהחלטתו אז ציין הרשם כי "טיבה של דמוקרטיה שהיא מאפשרת לרעיונות שונים להישמע, כאשר בשל החשש לפגיעה בזכויות יסוד בסיסיות יימנע רישום מפלגה רק במקרים קיצוניים".

לטענת ח"כ שמולי התצהיר מקורו בבדותה ושקר ודי להביט בחלק מאמירותיה וכתביה העקביות של טרימבובלר-עמיר, כמו גם בהצהרתה בפני ועדת הבחירות, בכדי לסתור אותו.