אפריקה בידי לוקסי: לפידות קפיטל הבטיחה גיוס של 115 מיליון שקל באג"ח להמרה

חברת ההשקעות של יעקב לוקסנבורג השלימה את כל המקורות הדרושים לה לרכישת הבעלות המלאה בקבוצת אפריקה ישראל • עם הגופים שהשתתפו במכרז המוסדי נמנים ילין לפידות, קרן נוקד וקרנות הנאמנות של אי.בי.אי ומור

יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי

חברת לפידות קפיטל , שנמצאת בשליטת יעקב (לוקסי) לוקסנבורג, הבטיחה גיוס של כ-115 מיליון שקל בהנפקתה של סדרת אג"ח חדשה (סדרה 1), הניתנת להמרה למניות החברה. תמורת ההנפקה תסייע ללפידות קפיטל להשלים בשבוע הבא את רכישת הבעלות המלאה בקבוצת אפריקה ישראל, שכוללת את קבלנית הבנייה והתשתיות דניה סיבוס ואת יזמית הבנייה למגורים אפריקה מגורים.

במסגרת המכרז המוסדי והציבורי התקבלו עודפי ביקוש, שמתוכם בחרה החברה להיענות להצעות בהיקף של 115 מיליון שקל (110 מיליון שקל ערך נקוב). איגרות החוב מסדרה 1 החדשה ניתנות להמרה למניות, ביחס המרה של 24 שקל ערך נקוב של איגרות חוב לכל מניה אחת. יחס ההמרה משקף פרמיה של כ-13% ביחס למחיר הנוכחי של מניית לפידות.

האג"ח נושאות ריבית של 2%, שתשולם פעמיים בשנה, כאשר קרן האג"ח תיפרע בתשלום אחד, בסוף שנת 2021. האג"ח הונפקו עם עמלת התחייבות מוקדמת של 0.4% למשתתפים במכרז המוסדי.

עם זאת, בזכות הביקוש הגבוה בהנפקה, נקבע במסגרת המכרז המוסדי כי הסדרה תונפק לפי מחיר של 1.045 שקלים לכל איגרת חוב. מחיר זה משקף תשואה אפקטיבית של 0%. עם הגופים שהשתתפו במכרז המוסדי נמנים ילין לפידות, קרן הגידור נוקד, אי.בי.אי קרנות נאמנות ומור קרנות נאמנות. 

הנפקת האג"ח הנוכחית משלימה את גיוס כלל המקורות הנדרשים ללפידות לצורך רכישת אפריקה ישראל, לאחר שאסיפה בעלי האג"ח באפריקה השקעות בחרה בהצעתה כהצעה הזוכה במכרז שקיימו. במסגרת הסדר החוב של אפריקה ישראל תרכוש לפידות 80% ממניות אפריקה ישראל, כשאלטשולר שחם גמל ופנסיה תרכוש את ה-20% הנותרים. השתיים ישלמו בתמורה למניות הנרכשות סכום של 861.5 מיליון שקל.

במסגרת ההכנסות למימון העסקה ביצעה לפידות קפיטל עוד כמה מהלכים מרכזיים: בין השאר, יצאה החברה לגיוס הון בדרך של הנפקת זכויות לרכישת מניות ואופציות, שבמסגרתו גייסה סכום של 48 מיליון שקל. את עיקר הסכום, בהיקף של 41 מיליון שקל, הזרים לה בעל השליטה, לוקסנבורג, שמחזיק ב-85.1% ממניותיה של לפידות קפיטל.

במסגרת מהלך נוסף גייסה לפידות קפיטל מהציבור 200 מיליון שקל בהנפקה ראשונה של איגרות חוב מסדרה א', ואף הודיעה כי היא ואלשטולר שחם גמל ופנסיה ימכרו לגופים מוסדיים 18.21% ממניות אפריקה מגורים (חברה בת של אפריקה ישראל) במועד השלמת ההסדר, בתמורה ל-200 מיליון שקל.

לפידות קפיטל היא חברת החזקות, שעוסקת בביצוע קידוחי נפט ומים, מסחר בינלאומי והשקעות שונות. נוסף על כך, שולטת לפידות קפיטל בחברת סאני תקשורת, שעוסקת ביבוא ושיווק מכשירים סלולריים מתוצרת סמסונג, וכן בשותפות חיפושי הנפט והגז לפידות חלץ, שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-960 מיליון שקל.