מינויים חדשים בזרוע הדיגיטל של קבוצת מקאן

אופיר כהן, עד לאחרונה המשנה למנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל, מונה למנכ"ל החברה • בנוסף מצטרף לקבוצה רון כספית, אחד הדמויות המוערכות בענף בתחום ה-CRM והמרקטינג אוטומיישן, שמונה למנכ"ל MRM - חברת הדאטה החדשה שהקימה מקאן

השינויים בשדרת הניהול של קבוצת מקאן ישראל נמשכים, ולאחר מינויו של אמיר וייס, מנכ"ל הזרוע הדיגיטלית, לתפקיד המשנה למנכ"ל של כל הקבוצה, נערכים שינויים פרסונליים גם בצמרת יוניברסל מקאן דיגיטל.

ל"גלובס" נודע כי אופיר כהן, עד לאחרונה המשנה למנכ"ל יוניברסל דיגיטל, מונה לתפקיד מנכ"ל החברה. בנוסף מצטרף לקבוצה רון כספית, אחד הדמויות המוערכות בענף בתחום ה-CRM והמרקטינג אוטומיישן, שמונה למנכ"ל MRM - חברת הדאטה החדשה שהקימה מקאן.

יוניברסל דיגיטל מקאן נחשבת למנוע הצמיחה המשמעותי ביותר של הקבוצה. הסיבה לכך היא שמשרד הפרסום מקאן וחברת המדיה שלו יוניברסל פועלים כיום בכל קטגוריה פרסומית שקיימת, ולכן יש תקרת זכוכית להיקף פעילותם. מקאן היו חלוצים בזיהוי הדיגיטל כחיוני להתפתחות הקבוצה, הרבה לפני שרוב הענף הבין שמדובר בהתמחות קריטית להישרדות התעשייה. כפועל יוצא מכך, כבר לפני שנים, כשהתחום היה בחיתוליו, במקאן החלו לפתח יכולות בתחומי הפרפורמנס (פרסום מבוסס תוצאות) בישראל ובחו"ל. כך למשל חברת סקינדו, שנרכשה על-ידי מקאן, ייצרה לקבוצה הכנסות של מיליוני שקלים בשווקי חו"ל, עד שגוגל שינתה מדיניות לגבי חברות האד-טק, והחברה מותגה מחדש, ופעילותה שונתה.

אמיר וייס, כיום המשנה למנכ"ל קבוצת מקאן, ואופיר כהן הם שניים מהדמויות הבולטות שלזכותן נזקפת ההצלחה בתחום. כהן, שכאמור מונה כעת למנכ"ל יוניברסל דיגיטל, הצטרף למקאן לאחר שהקבוצה רכשה בתחילת העשור את קומפיוקול - חברה לשיווק לשירותי שיווק מבוססי מנועי חיפוש.

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה הוחלט במקאן לייבא לישראל את חברת MRM שמתמקדת בדאטה - אחד התחומים החמים בעולם השיווק. במקאן ישראל כבר נעשה בעבר ניסיון לייבא את החברה שעסקה אז בשיווק ישיר, אולם פעילות החברה בשוק המקומי לא התרוממה, ובמקאן בחרו לסגור אותה. השינויים בשוק והמשמעות החדשה שנולדה למונח "שיווק ישיר" יצרו במקאן העולמית אפיקים חדשים גם ל-MRM, שהפכה לאחת מחברות הדאטה המובילות בעולם.

פעילות זרוע הדיגיטל של מקאן כוללת כיום את כל פעילות האינטרנט של מקאן ישראל, MRM ישראל, חברת סקינדו (נושאת כיום את השם פרימיסיס), מקאן וואלי והדיגיטל פקטורי (אנשי התוצר הדיגיטלי-קריאטיבי של כל קבוצת מקאן המנוהלים על-ידי הרכש החדש ערן ניר).

ריבוי החברות יצר צורך להגדיר מחדש את ההיררכיה הניהולית ובמקביל להגדיר סמכויות רוחב של אנשי מפתח. פרט למינויים של כהן וכספית הורחבו סמכויותיהם של שתי דמויות משמעותיות נוספות בחברה: נעמי וולפנר, שבתפקידה כסמנכ"לית תהיה אחראית תחת COO על כוח-האדם ועל ההתקשרויות המסחריות של כל החברות הדיגיטליות; וליאור שבו, שתכהן כסמנכ"לית אסטרטגיה.

אמיר וייס, המשנה למנכ"ל קבוצת מקאן, מסר בתגובה: "השינויים בשוק, הרגלי צריכת המדיה והכניסה של דאטה וטכנולוגיה לעולמות הפרסום והשיווק מחייבים אותנו להיערך בהתאם. בשנים האחרונות בנינו את קבוצת הדיגיטל הגדולה, המקצועית והטכנולוגית ביותר, ואנו שמחים על הצטרפותו של רון כספית כמנכ"ל MRM, שתוביל את זרוע ה-Crm וה-Marketing Automation ללקוחות הקבוצה. אופיר כהן יוביל את לקוחות יוניברסל מקאן דיגיטל לעשור חדש של הצלחות עסקיות. נעמי, ליאור ואני ננהל את קבוצת החברות הדיגיטליות ונמשיך לצרף טאלנטים, טכנולוגיות ויכולות קריאייטיביות שיעזרו לנו להוביל לחדש וליצור פריצות דרך דיגיטליות למותגי לקוחותינו".