נתניהו ממנה שרים: אלה התפקידים החדשים של הנגבי, אקוניס וחוטובלי

לאחר החלטת בג"ץ שהגבילה את סמכות המינוי בממשלת מעבר, רה"מ החליט כי מינוי השרים יהיו אך ורק הוספת תפקידים לשרים שכבר מכהנים

אופיר אקוניס / צילום: לשכת שר המדע
אופיר אקוניס / צילום: לשכת שר המדע

אחרי ש היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע על הגשת שלושת כתבי אישום נגד ראש הממשלה בימין נתניהו, הודיע נתניהו לבג"ץ כי לפי הלכת פנחסי-דרעי הוא לא ימשיך להחזיק במספר משרדים ממשלתיים שהיו תחתיו.

בתחילה ניסה נתניהו למנף את סבבי המינוי, כך שמפלגת ש"ס תקבל את תיק השיכון (תוך שנתניהו מעביר את שרת השיכון יפעת שאשא-ביטון לתפקיד שרת הרווחה), אולם מהלכים אלה כשלו, עם פסיקת בג"ץ נוספת שניתנה בעניינו של שר הביטחון נפתלי בנט, ושם נקבע כי גם העברות פנים-ממשלתיות אינן סבירות בשלב הזה כאשר מדובר בממשלת מעבר.

לפיכך, נתניהו נסוג הבוקר (ב') והחליט כי מינוי השרים יהיו אך ורק הוספת תפקידים לשרים שכבר מכהנים.

השר צחי הנגבי ימונה לשר החקלאות, בנוסף לתפקידו כשר לשיתוף-פעולה אזורי. השר אופיר אקוניס ימונה לשר העבודה והרווחה, בנוסף לתפקידו כשר המדע והטכנולוגיה. סגנית השר ציפי חוטובלי תמונה לשרת התפוצות, ולא ימונה סגן במקומה במשרד החוץ. בנוסף, לפני כשבועיים מונה יעקב ליצמן לתפקיד שר הבריאות (במקום תפקידו כסגן שר בשנתיים האחרונות).

מפלגת ש"ס, שרצתה לקבל משרד ממשלתי נוסף, ויתרה על משרד השיכון. את תפקיד שר העבודה והרווחה הם לא קיבלו, אך סגן השר משולם נהרי, ששימש כסגן שר הפנים, יעבור לתפקיד סגן שר העבודה והרווחה. בהודעה המקורית של ש"ס נאמר כי נהרי יקבל סמכויות נרחבות, בדגש על טיפול באוכלוסיות מוחלשות. יצוין כי מדובר בתפקיד סגן שר במשרד שבו מכהן מעתה שר (אקוניס), ולכן למעמדו של נהרי כסגן שר יש משמעות פחותה. 

השר אקוניס מסר בתגובה: "אני מודה לראש הממשלה על הבעת אמון מקצועית ואישית. משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הוא מהחשובים שבמשרדי הממשלה שמעניק שירותים חיוניים לאזרחי ישראל, ואני מתכוון לפעול בו למען כל אזרחי ישראל באשר הם".

עוד הוסיף השר אקוניס כי עם אישור הממשלה הוא ייכנס לתפקידו החדש בנוסף לתפקידו כשר המדע והטכנולוגיה, וכי ייפגש עוד השבוע עם הנהלת המשרד ועובדיו ויפעל לטיפול מהיר בסוגיות העיקריות שעומדות על סדר היום החברתי של מדינת ישראל.