גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חומרי החקירה שדולפים בפרשת אפי נוה: מהתקופה שהיו אצל שותפה של הדס שטייף

בדיקת "גלובס" מגלה כי מדובר בחומרים שהופקו מהמכשירים הניידים של נווה בין התאריכים 19 לדצמבר 2018 ל-23 לדצמבר 2018 ● החומרים תויקו לתיקיות עם שמות לפי נושאים ואישים חשובים, לרבות שופטים, והועברו להתקן נייד

הדס שטייף/  צילום: שלומי יוסף
הדס שטייף/ צילום: שלומי יוסף

בשבועות האחרונים דולפים חומרים מתוך הטלפונים הניידים של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. בעקבות תלונת סנגוריו עו"ד בועז בן צור וגיא רוה, הודיעה המשטרה כי תפתח בבדיקה בעניין. בדיקת "גלובס" מגלה כי מדובר בחומרים שהופקו מהמכשירים הניידים של נווה בין התאריכים 19 לדצמבר 2018 ל-23 לדצמבר 2018.

החומרים תויקו לתיקיות עם שמות לפי נושאים ואישים חשובים, לרבות שופטים, והועברו להתקן נייד. בין התיקיות נמצאת תיקייה רגישה במיוחד עבור מערכת המשפט. תיקייה זו נקראת "שופטים". לדוגמה, החומרים בעניינה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור הופקו ב-19 לדצמבר בלילה ותויקו בשם "מרים נאור1". החומרים על אודות השופטת אתי כרייף החשודה בפרשת "מין תמורת מינוי", הופקו בתאריך 21 לדצמבר בצהריים תחת השם "מינוי אתי כרייף שיפוט".

החומרים שהודלפו »

תאריך הפקת החומרים והורדתם מהמכשירים הניידים הינו מידע חדש שנחשף עתה לראשונה. כמה גורמים בכירים בפרקליטות אמרו ל"גלובס" עם פרוץ הסערה לפני מספר שבועות, כי לדעתם אף חומר לא באמת דלף מן הטלפונים וכי מדובר בספין של אפי נוה עם הגשת הערר על סגירת התיק נגד כתבת הפלילים של גל"צ הדס שטייף ומומחה המחשבים שפרץ לטלפונים יולי רוזנברג. בפרקליטות העלו השערה כי מדובר בחומרים שהתקבלו מתוך גיבוי לטלפונים של אפי נוה, אשר הוא עצמו בחר להדליף לכלי התקשורת.

החומרים שהודלפו »

מכל מקום, תאריך הפקת החומרים חושף כי החומרים שדלפו הופקו למחשב באמצע דצמבר 2018, בתאריכים בהם החזיק יולי רוזנברג בטלפונים שפרץ אליהם, בהנחיית הדס שטייף. על פי עדותה של שטייף, ב-17 לדצמבר 2018 היא נפגשה יחד עם מומחה המחשבים יולי רוזנברג ועם חני נוה. רוזנברג, מראשי "מחאת המתמחים", סיפר בעדותו כי נכשל שלוש פעמים בבחינות הלשכה וכי הוא "פעיל משפטית נגד בחינות הלשכה בעתירות מנהליות ובהפגנות נגד הלשכה".

בשיחה הוסכם כי רוזנברג יאסוף את הטלפונים של אפי נוה עבור שטייף כדי לבדוק את תכולתם. לדברי שטייף, ב-23 לדצמבר היא מגיעה לביתו של רוזנברג ועוברת יחד איתו על החומרים, כשהם נדהמים לגלות מה נמצא בטלפונים. "אנחנו עוברים יחד משך שעות על החומרים, ולא מאמינים למה שאנחנו רואים", אמרה שטייף. לאחר שהפרקליטות הצבאית לא אפשרה לשטייף לשדר את החומרים בכתבה בגלי צה"ל, היא נאלצה למוסרם למשטרה לאחר דין ודברים עם פרקליט המדינה שי ניצן והמשנה ליועמ"ש רז נזרי.

שטייף טענה ש"הטלפונים קבורים עמוק באדמה"

שטייף מסרה דיסק און-קי עם החומרים ב-1 לינואר 2019 לחוקרי המשטרה שהגיעו לביתה על מנת לפתוח בחקירה נגד נוה, אולם סירבה בשלב זה להעביר את הטלפונים עצמם. שטייף נשאלה על ידי סנ"צ אסף ולפיש היכן נמצאים הטלפונים. על כך השיבה שטייף כי "הטלפונים קבורים עמוק באדמה". ב-4 לינואר וב-9 לינואר מסרה שטייף את הטלפונים עצמם למשטרה. בעדותה ב-10 לינואר סיפרה כי שמרה אצלה העתק של החומרים. "בידי נמצא העתק של החומרים בדיסק און קי בכספת בביתי שבבאר טוביה, כך מקובל בתחום שלנו. אני מתחייבת לא לעשות בזה שימוש מבלי שאני מקבלת אישור כחוק מכם". רק ב-25 לינואר מסרה שטייף את העתק החומרים שבכספת, כשהיא מצהירה שלא שמרה העתק נוסף, ואף הצהירה שכל הגורמים שהיא מסרה להם את החומרים, השמידו את ההעתקים ששמרו ברשותם. עניין זה היה תנאי מפורש של המשטרה לכך ששטייף תקבל את החסינות מפני ההעמדה לדין שהובטחה לה.

רוזנברג שפרץ את הטלפונים והעביר אותם לדיסק און-קי נשאל בעדותו במשטרה ב-12 לינואר 2019 אם יש ברשותו עותק נוסף של החומרים. רוזנברג הכחיש זאת בתוקף. "בשום נקודת זמן לא היה לי העתק, לא היה לי רצון שיהיה לי העתק, ואין לי מה לעשות עם ההעתק. אני עסוק מספיק. למיטב ידיעתי, הדס שטייף היא היחידה שמחזיקה בחומרים".

לפני שלושה שבועות הוציאה המשטרה הודעה כי היא פותחת בבדיקה ראשונית כדי לחקור את דליפת החומרים מתוך הטלפון של אפי נוה. בהודעת הדוברות נכתב כי "הוחלט בתיאום עם פרקליטות המדינה, על קיום בדיקה משטרתית ראשונית לבירור האם חומרים כאמור אכן מצויים או מוחזקים שלא כדין ברשות כל מי שאינו מוסמך לכך או מורשה לכך, והאם חומרים כאלה הופצו שלא כדין על-ידי גורמים כאמור".

האם המשטרה התרשלה כאשר היא אפשרה להדס שטייף להחזיק בטלפונים מספר ימים לאחר הפתיחה בחקירה ואיפשרה לה לשמור העתק של החומרים למעלה מ-3 שבועות לאחר מכן? מדוע המשטרה לא דרשה את הטלפונים מיידית כאשר שטייף הודיעה לקציני המשטרה שהטלפונים "קבורים עמוק באדמה"? נראה כי שאלות אלה עשויות לשמש כטענה מצד אפי נוה להתנהלות חסרת תום לב של המשטרה והפרקליטות, וכדרישה לזיכוי בשל מחדלי החקירה וכהגנה מן הצדק או לטענות מצידו כי ההדלפות הגיעו מאותו צד. לגלובס נודע כי בכוונת אפי נוה לתבוע בהמשך את המשטרה בשל הפרת זכויותיו.

הדיסק און-קי מכיל שיחות והתכתבויות עם שופטים, פרקליטים בכירים, נבחרי ציבור, חברי ועדה למינוי שופטים, עורכי דין מובילים ואף שיחות אישיות של נוה עם לקוחותיו בענייני משרדו וכן תמונות פרטיות.

עם פרוץ הפרשה פרסמה הדס שטייף כי "ההאשמות ששטייף הדליפה חומרים מתוך הטלפונים של אפי הם בגדר הוצאת דיבה. שטייף נהגה באחריות מופלגת והעבירה את כל החומרים שבידיה לנציגי להב 433 כבר לפני שנה. אין לשטייף כל קשר להדלפות שנטען שמתרוצצות בחוץ".

יש לציין כי בידי המשטרה 16 טלפונים ניידים אשר שימשו בעבר את אפי נוה. לדברי רפ"ק עודד אררה בדיון היום בבית המשפט המחוזי, הטלפונים נמצאים בכספת משטרתית, והחומרים שהופקו מהם נמצאים בשרתים מאובטחים שאין לאף אדם גישה אליהם.

שטייף טוענת: שי ניצן הבטיח לפני מסירת החומרים: 'יש לך חיסיון מלא ממני'

מאז פרוץ פרשת "מין תמורת מינוי", סוגיית החסינות שהוענקה להדס שטייף נותרה בערפל מכוון. בפרקליטות סירבו לענות רשמית אם הוענקה חסינות להדס שטייף, אולם בכירים בפרקליטות אמרו שלא לייחוס כי שטייף קיבלה הבטחה כי כל מידע וחומר שתעביר, לא ישמש נגדה. בהמשך, בחודש אפריל 2019 טענה הפרקליטות בבית המשפט כי מעמדה המשפטי של שטייף טרם הוכרע. בחודש מאי 2019 התראיין פרקליט המדינה דאז שי ניצן למקור ראשון, וסיפר כי "אין עדיין החלטה לגבי החסינות של שטייף. גם אם תהיה חסינות, לא ברור האם היא תהיה על כל הפרשה או רק על חלק ממנה".

אולם הדס שטייף טוענת דברים אחרים לגמרי. לטענתה, שי ניצן הבטיח לה ולמקורותיה חסינות מוחלטת, בשיחת טלפון, עוד לפני שהעבירה את החומרים למשטרה. לדבריה בשיחת הטלפון עם שי ניצן היא אמרה לו שהיא מוכנה להעביר את הטלפונים והחומרים למשטרה אך "יש לה רק בעיה אחת" המעכבת את מסירת החומרים: "אני לא יודעת אם יש לי איזושהי עבירה פלילית בתהליך הזה. אני לא יודעת. אני לא משפטנית. אני רוצה לדעת מה מעמדי בטרם שאני מוסרת את החומרים, ומה מעמד המקורות שלי, בכל אופן אני מחויבת לאנשים". לטענת שטייף, ניצן ענה לה: "אני מבטיח לך, יש לך חיסיון מלא ממני". שטייף שאלה 'ולמקורות שלי?'. ולטענתה, הוא השיב: "גם להם".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה כי לא הובטח לשטייף דבר בשיחת הטלפון עם פרקליט המדינה. "השיחה שנערכה בין פרקליט המדינה דאז ובין הדס שטייף תועדה בכתב, בתרשומת המשקפת את הדברים. תרשומת זו הועברה להגנה במסגרת השימוע. כפי העולה מן התרשומת, בשיחה זו לא הובטח לשטייף דבר". יש לציין כי התיעוד הראשוני לכך ששטייף מבקשת חסינות מופיעה רק במזכר מה-4 לינואר כאשר שטייף מסרה בפועל את הטלפונים למשטרה. במזכר של סנ"צ אסף ולפיש נכתב כי "בתום פגישתנו מסרתי להדס שטייף שסוגיית "ההגנה" המבוקשת על ידה תועבר לגורמי הפיקוד שלי".

יולי רוזנברג בחר שלא להגיב לידיעה ועדכן כי הוגשה תלונה במשטרה נגד כותב שורות אלה בגין הטרדת עד. עורכת דינה של הדס שטייף, רוני אלוני סדובניק, הפנתה את בקשת התגובה לדובר צה"ל. בדו"צ מסרו כי הם אינם מדבררים את הדס שטייף. מגלי צה"ל לא נמסרה תגובה.

עוד כתבות

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

אחרי פחות משנה: מנכ"ל חדשות 13 פורש מתפקידו

עפ"י הודעת רשת 13, אור צלקבוניק פורש על רקע "התוכנית המתגבשת לשינויים במודל פעילותה של חברת החדשות" ● רק לאחרונה דווח על שורת מהלכים שתכנן צלקובניק לבצע בחטיבת החדשות, כמו למשל קיצוץ מהדורת שישי לשעה בלבד; המהלך אומנם נותר על כנו, אך לא ברור מה יקרה בהמשך

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

פינוי פצועים מירי פצמ''רים בכרם שלום / צילום: N12

תקרית חריגה בכרם שלום: שבעה פצועים מפצמ"רים ששוגרו מרפיח, שלושה במצב קשה

הממשלה הצביעה על סגירת ערוץ אל-ג'זירה בישראל ● בארגון הטרור מוכנים לוותר על השלטון ועובדים על מערכת שלטונית חדשה ● נתניהו: "ישראל לא יכולה לקבל אפשרות של סיום המלחמה" • בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי על ההצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● עדכונים בולטים

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג, ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות