התפשטות הווירוס המסתורי: מטופלים בישראל בודדו מחשש להידבקות

משרד הבריאות שב על אזהרתו להימנע מלהגיע לעיר ווהאן שבסין בעקבות התפרצות וירוס הקורונה. במשרד עדכנו כי כמה מטופלים שהגיעו מסין נבדקים בבתי החולים שיבא והדסה עין כרם, ואף הוכנסו לבידוד, עד להגעת תוצאות בדיקות המעבדה • מקרה ראשון של הידבקות תועד גם באוסטרליה • מניין המתים עומד כעת על 41

איש ביטחון בכביש אגרה בסין בודק את חום גופה של נוסעת, כדי לשלול הידבקות בנגיף קורונה / צילום: Martin Pollard, רויטרס
איש ביטחון בכביש אגרה בסין בודק את חום גופה של נוסעת, כדי לשלול הידבקות בנגיף קורונה / צילום: Martin Pollard, רויטרס

בבית החולים שיבא תל השומר ובבית החולים הדסה עין כרם הוכנסו היום (שבת) כמה מטופלים לבידוד מחשש שנדבקו בווירוס הקטלני קורונה, לאחר ששבו מסין ארצה. משרד הבריאות שב על המלצתו להימנע מלהגיע לעיר ווהאן שבסין, זאת על רקע התפרצות הווירוס המסתורי שגבה את חייהם של 41 בני אדם עד כה. המטופלים יישארו בבידוד עד להגעת בדיקות מעבדה על מצבם.

כמו כן, בסוף השבוע האחרון השתחררו כמה מטופלים נוספים עם חשד לקורונה, ששהו בבידוד לאחר שחזרו מסין והתברר כי לא נדבקו בנגיף הקטלני. "אנו מעריכים כי בעת הקרובה צפויים מקרים רבים של חשד בקרב השבים מסין, אשר צפויים להסתבר כמחלות אחרות", ציינו במשרד, "ככל שיהיה מקרה מאומת של הנגיף, תצא הודעה מסודרת מהמשרד".

היום דווח כי 1,372 בני אדם נדבקו עד כה בנגיף, ממנו מתו 41 בני אדם, כשרק 24 שעות קודם לכן דווחו 830 מקרי הדבקות. מרבית מקרי המוות ומקרי ההדבקות הכלליים היו במחוז חוביי במדינה. השלטון המרכזי בסין פרס 450 אנשי צוות רפואי צבאי בעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות של נגיף הקורונה. הצוותים, שהגיעו במטוסים צבאיים אמש, כוללים רופאים עם ניסיון במאבק בסארס או באבולה.

אתמול פרסם משרד הבריאות המלצה בה הוא ביקש להימנע מנסיעות לא הכרחיות לווהאן. ברקע הודעת המרכז האמריקני למניעת מחלקות ומניעתן (CDC) מסר המשרד כי הוא מצוי בקשר עם כל הגופים הבינלאומיים וגורמי המקצוע בארץ ובעולם בנושא, ויעדכן את הציבור באופן שוטף בהתפתחויות.

בשלב זה, לא הוגדרו בתי חולים ייעודיים לקליטת חולים או חשודים כחולים, ועל כל בית חולים להיערך לטיפול בחולה חשוד או מאומת עם הקורונה. על פי ההנחיות, "טיפול בכל מקרה חשוד או מוכח יהיה בחדר בידוד עם לחץ שלילי במידת האפשר. מיגון אישי של הצוות המטפל יכלול בידוד מגע. עד להכנסה לבידוד אוויר, יש לטפל בחולה באזור מבודד ככל האפשר. על החולה לעטות מסכת פה-אף אם מצבו הרפואי מאפשר זאת. יש להקפיד הקפדה יתרה על חיטוי ידיים, סילוק פסולת וחיטוי סביבת החולה לאחר מגע עם החולה. יש להקפיד הקפדה יתרה על מיגון נשימתי בעת ביצוע פרוצדורות פולשניות היוצרות אירוסולים, כגון אינטובציה וברונכוסקופיה".

אמש, לראשונה באירופה, צרפת אישרה כי שלושה מקרי הידבקות בנגיף הסיני אותרו, שניים בפריז ואחד בבורדו. שרת הבריאות של צרפת, אנייס בוזין, אמרה כי באחד המקרים גבר בן 48 ששב לפני יומיים מטיול בווהאן, מוקד התפרצות הווירוס, אובחן כחולה. "הוא נמצא בחדר מבודד כך שנמנע ממנו כל מגע עם העולם החיצוני. הוא בסדר", הסבירה.

מוקדם יותר אתמול, ארצות הברית הודיעה על מקרה שני של אבחון הווירוס בתחומיה - אישה בשנות ה-60 לחייה ששבה מווהאן לשיקגו שבמדינת אילינוי. השבוע אושר מקרה הידבקות ראשון בארצות הברית, כשנוסע מסין הגיע לסיאטל שבוושינגטון. בעקבות התפרצות הנגיף פקידי הבריאות הפדרליים החלו לבדוק אנשים שחוזרים מסין לשלושה שדות תעופה גדולים במדינה.