אמזון ניפצה את התחזיות: שווי השוק של החברה חצה את טריליון הדולר

הרווח למניה הוא 6.74 דולר - הרבה מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 4.03 דולר למניה • הכנסות אמזון ברבעון הרביעי של 2019 עמדו על 87.4 מיליארד דולר • גם ההכנסות משירות מחשוב הענן AWS עברו את התחזיות

מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Reuters, Joshua Roberts
מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Reuters, Joshua Roberts

ענקית המסחר המקוון אמזון דיווחה הלילה (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2019, שהיו טובות מהצפוי. הרווח למניה הוא 6.74 דולר - הרבה מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 4.03 דולר למניה, ומעל הרבעון המקביל בשנה שעברה, בה הרווח למניה עמד על 6.04 דולר.

הרווח הנקי עומד על 3.3 מיליארד דולר, לעומת 3 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2018. הרווח הנקי הכולל עלה ב-8% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-3.3 מיליארד דולר. הרווח הנקי השנתי עמד על 11.6 מיליארד דולר, לעומת 10.1 מיליארד דולר בכל 2018.

מניית אמזון  זינקה בעקבות פרסום התוצאות והביאה את שווי השוק של החברה למעל טריליון דולר.

הכנסות החברה עומדות על 87.4 מיליארד - וגם הן מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 86 מיליארד דולר. ברבעון המקביל בשנה שעברה הכנסות אמזון היו 72.4 מיליארד דולר, כך שמדובר בצמיחה של 21% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה בשנת 2019 כולה צמחו ב-20% ל-280.5 מיליארד דולר.

גם ההכנסות משירות מחשוב הענן AWS עברו את התחזיות ועמדו על 9.95 מיליארד דולר, לעומת ציפיות להכנסות של 9.81 מיליארד דולר. ברבעון המקביל בשנה שעברה הכנסות AWS היו 7.43 מיליארד דולר.

הצמיחה השנתית היא 34%, האטה מסוימת לעומת הרבעון השלישי בו הכנסות AWS צמחו ב-35%. מיקרוסופט, המתחרה הגדולה ביותר של אמזון בתחום הענן, דיווחה אמש (ד') על צמיחה של 62% בהכנסות משירות הענן אז'ור. מיקרוסופט גברה על אמזון במכרז על חוזה מחשוב הענן של הפנטגון, JEDI, בשווי 10 מיליארד דולר, אך אמזון מנסה לערער על ההחלטה. 

קטגוריית ההכנסות האחרות של אמזון, שרובן מגיעות מעסק הפרסום של החברה, ברבעון זה הן 4.8 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 41%.

החברה פרסמה תחזית לרבעון הראשון של 2020 בה היא צופה הכנסות של בין 69 ל-73 מיליארד דולר. 

עלויות השילוח של אמזון, שמשקיעה במשלוחים מהירים ביותר, צמחו משמעותית ברבעון זה ב-43% והסתכמו ב-12.9 מיליארד דולר. "מספר הפריטים שנשלחו ללקוחות בארה"ב באמצעות המשלוח שמגיע באותו יום או תוך יום אחד, ומוצע בחינם למנויי פריים, גדל פי ארבעה ברבעון זה לעומת שנה שעברה", הצהיר מנכ"ל ומייסד החברה ג'ף בזוס.

הכנסות אמזון ממכירות בחנויות פיזיות, שכוללות בעיקר את רשת הסופרמרקטים הול פודס, ירדו ב-1% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה ועומדות על 4.36 מיליארד דולר.

בזוס הצהיר כי "יותר אנשים הצטרפו לשירות המנויים פריים ברבעון הזה מאי-פעם בעבר", וכי לחברה יש מעל 150 מיליון מנויי פריים בתשלום בכל העולם.

אמזון הצהירה כי במהלך עונת החגים, שנכללת ברבעון זה, לקוחותיה בעולם הזמינו מיליארדי פריטים, וכי הייתה זו עונת החגים הטובה בהיסטוריה של החברה. לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי, אמזון הצהירה כי תוציא 1.5 מיליארד דולר על הרחבת המשלוחים שמגיעים באותו יום או תוך יום אחד במהלך עונת החגים.