אלרוב חושפת את נתוני הפעילות שבכוונתה להנפיק בשווייץ: 21 נכסים המניבים הכנסה שנתית של 185 מיליון שקל

לקראת רוד שואו בו היא עשויה להתחיל בקרוב, פרסמה החברה גם צפי לשיעור תשואה של כ-4.1% מהכנסותיה שם • שווי נכסי אלרוב בשווייץ התקרב בסיומה של 2019 לסכום של 4.6 מיליארד שקל

אלפרד אקירוב, מייסד ובעל השליטה בחברת אלרוב / צילום: איל יצהר
אלפרד אקירוב, מייסד ובעל השליטה בחברת אלרוב / צילום: איל יצהר

הנפקת מניותיה של החברה הבת של אלרוב נדל"ן  בשווייץ, אפיק סוויס (EPIC Suisse), מתקדמת, והיום (ב') פרסמה בעלת השליטה כמה נתונים מעודכנים אודות פעילותה של אפיק סוויס, "קודם לקיום הצגה מקדימה למשקיעים אפשריים" - קרי, לקראת רוד שואו בו היא עשויה להתחיל בקרוב בשווייץ. בחברה שבשליטת היו"ר אלפרד אקירוב הסבירו כי הנתונים שפורסמו, וכוללים בין היתר את שווי הנכסים המעודכן, הכנסות, פרמטרים תפעוליים ועוד, הם "מידע המצוי במצגת של החברה הבת, אשר טרם פורסם ברבים על-ידי החברה, ואשר עשויה להיות לו השפעה על משקיע סביר".

באלרוב מעריכים כי הכנסותיה של אפיק סוויס מדמי שכירות נטו, יעמדו בסיכומה של 2019 על כ-185 מיליון שקל (52 מיליון פרנק שווייצרי), וכי שיעור התשואה מהם יסתכם בכ-4.1%. עוד צופים שם "תשואה ממוצעת לבעלים בשנים 2016-2019 בסך של כ-10.4% לשנה". כן ציינו באלרוב, כי שוויים של 21 נכסיה המניבים של אפיק סוויס, המחזיקה גם ב-3 נכסים בפיתוח, התקרב בסיומה של 2019 לסכום של 4.6 מיליארד שקל (כ-1.3 מיליארד פרנק שווייצרי).

חובות של 2.5 מיליארד שקל

זאת כשסך חובותיה בסוף 2019 התקרבו ל-2.5 מיליארד שקל (696 מיליון פרנק שווייצרי), מתוכו כ-2.3 מיליארד שקל (663 מיליון פרנק שווייצרי) לבנקים והשאר (33 מיליון פרנק שווייצרי) הלוואות בעלים. עוד הוסיפו באלרוב, כי מטרת החברה הבת היא שלאחר ההנפקה יחס החוב לשווי נכסים (LTV) שלה יעמוד על כ-45%, לעומת כ-53% כיום, וזאת כששיעור הריבית הממוצע על המימון צפוי להיות נמוך מ-1%, במח"מ של כ-4.4 שנים.

מנתוני שנת 2018 עולה, כי בסיכום שנה זו ההכנסה התפעולית נטו (NOI) של אפיק סוויס עמדה על כ-163 מיליון שקל (כ-46 מיליון פרנק שווייצרי), ותזרים המזומנים הנקי (FFO) התקרב ל-100 מיליון שקל (כ-28 מיליון פרנק שווייצרי).

עוד הציגו באלרוב פילוח של נתוני השכירות בנכסי החברה הבת בשווייץ. מהנתונים עולה, כי דמי השכירות השנתיים נטו, של חמשת השוכרים הגדולים שלה, בתחומי הקמעונות, התעשייה, הסיטונות וכן בית חולים, מסתכמים בכ-95 מיליון שקל (כ-26 מיליון פרנק שווייצרי), וסכום דומה (כ-93 מיליון שקל) מתקבל מדמי השכירות השנתיים נטו, מיתר השוכרים. זאת כשממוצע תקופת השכירות של חמשת השוכרים הגדולים שלה מתקרב ל-10 שנים ואצל יתר השוכרים עומד על פחות מ-5 שנים, כך שממוצע תקופת השכירות המשוקלל של פורטפוליו הנכסים שלה עומד על 7.4 שנים.

עוד עולה מהנתונים שהציגה אלרוב, כי שיעור השטחים הפנויים בנכסי החברה הבת בסוף שנת 2019 עמד על 7.7%, ועל פחות מ-3% "בניטרול 2 נכסים שהאחד נמצא בשיפוץ והאחר נרכש במחצית 2018 כשהוא פנוי וטרם אוכלס באופן מלא".

פעילותה של אפיק סוויס מתרכזת במרכזים מסחריים, משרדים ומרכזי הפצה, ואלרוב מחזיקה בכ-78% מהונה, לצד השותף המנהל את פעילות הנכסים המניבים של אלרוב, המחזיק ביתרה. 

עיקר פעילות הנדל"ן להשקעה של אלרוב נדל"ן בחו"ל מתרכזת כיום בשווייץ, ונוסף לכך אלרוב פועלת בתחום הנדל"ן להשקעה בישראל וכן פועלת בתחום המלונאות בישראל ובאירופה - באמסטרדם, לונדון ופריז. מלבד זאת, החברה משקיעה חלק ניכר מיתרות המזומנים שלה בתיק ני"ע, שבו ההשקעה הבולטת היא מניות בנק לאומי ולאחרונה גם מניות כלל ביטוח, בה השקיעה אלרוב אשתקד קרוב ל-150 מיליון שקל בכ-5% ממניות החברה.

מניית אלרוב, הנסחרת היום סביב רמות השיא שלה, השלימה בשנה האחרונה טיפוס של כ-65%, המשקף לחברה שווי נוכחי של כ-4 מיליארד שקל. שווי החזקותיו של בעל השליטה אקירוב עומד על 2.9 מיליארד שקל וזה של ילדיו, ג'ורג'י ושרון אקירוב, על כ-200 מיליון שקל.