טיב טעם בוחנת הקמת מועדון כרטיסי אשראי ומתאימה מחירים לשופרסל דיל

הרשת שבשליטת חגי שלום מדווחת כי היא בוחנת אפשרות להצטרף למתחרות כמו רמי לוי ושופרסל עם כניסה לתחום כרטיס האשראי החוץ-בנקאי • במקביל מעדכנת החברה על הוזלה של 1,000 מוצרים בחצי מהחנויות שלה והתאמתם למחירי קמעונאית מתחרה אחרת – שופרסל דיל

סניף טיב טעם ברמת החייל בתל-אביב / צילום: אסף לוי
סניף טיב טעם ברמת החייל בתל-אביב / צילום: אסף לוי

קבוצת טיב טעם בוחנת אפשרות להקים מועדון כרטיסי אשראי - כך עולה ממצגת למשקיעים שפרסמה היום (ב') החברה. במסגרת המצגת מעדכנת הקבוצה על מהלך הורדת המחירים שביצעה החברה בחודש האחרון ב-20 החנויות הגדולות שלה. מטרת המהלך הינה לשנות את התפיסה הרווחת כיום לפיה טיב טעם היא רשת יקרה במיוחד, ובמסגרתו הוזילה מחירים של 1000 מוצרים.

בטיב טעם  מתגאים בכך שהמוצרים הוזלו "לרמה של שופרסל דיל", וכי "בחלק מהסניפים המחיר יהיה אפילו יותר נמוך בכ5%-10% לעומת שופרסל דיל, וזאת על פי מאפיינים ניהוליים ואזוריים שנקבעו לכל חנות". השינוי הנוכחי לא כולל למעשה את החנויות העירוניות של הקבוצה שהינן מעל למחצית חנויות הרשת, שכן לפי טיב טעם "הם מספיק תחרותיים עם רשתות אחרות בתוך העיר".

בהקשר זה כדאי לומר ששופרסל דיל נחשבת לרשת היקרה ביותר מבית רשתות הדיסקאונט, כך שהשוואה למחירים שלה היא אמנם חדשנית עבור טיב טעם, אך בהשוואה ליתר המתחרות כמו ויקטורי, רמי לוי, יוחננוף, מחסני השוק ואחרות עדיין מדובר ברמת מחירים גבוהה.

כמו כן, מדובר בצעד חריג עבור רשת מזון במסגרתו היא טוענת כי היא נצמדת לרמת מחירים של רשת מתחרה.

בכל אופן, להערכת טיב טעם, ההוזלה "תביא לגידול בהיקף המכירות של מוצרי הפרטו וגם של מוצרים אחרים וע"י כך להגדלת הרווחיות האבסולוטית בשקלים על חשבון הרווחיות הגולמית באחוזים", ולהפיכתה "לנגישה יותר לקהלים מסוימים שהדירו את רגליהם ממנה או שביקרו בה רק בעת שלא

הייתה להם ברירה בחגים, שבתות, או בשעות לא קונבנציונליות". בקבוצה מאמינים כי המהלך הנוכחי אמור להקל עליה להתמודד עם המצב שבו לקוחות נמנעים מביצוע סל קנייה מלא ברשת, וכי הוא "יגרום ללקוחות לבצע את כל סל הקניה ברשת טיב טעם ולא רק סל משלים".

הרשת שבשליטת חגי שלום מפעילה כיום 42 חנויות, מתוכן 20 חנויות גדולות, ו-22 חנויות עירוניות תחת הפורמט טיב טעם בעיר. נכון ל-2019 מונה מועדון החברים של הרשת כ-171 אלף חברים.