האקזיט של אבי גבאי מהפוליטיקה: יקבל אופציות בשווי 12 מיליון שקל בסלקום

באסיפה שתתקיים ב-5 במרץ יתבקשו בעלי המניות של חברת התקשורת לאשר הקצאה של כ-4.2 מיליון אופציות למנכ"ל החדש, נוסף על שכר חודשי בסיסי של 110 אלף שקל

אבי גבאי, מנכ"ל סלקום הנכנס. כמה הוא ירוויח? / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי, מנכ"ל סלקום הנכנס. כמה הוא ירוויח? / צילום: כדיה לוי

חברת התקשורת סלקום  מבקשת לאשר למנכ"ל החדש, אבי גבאי, שכר חודשי בסיסי של 110 אלף שקל (צמוד למדד המחירים לצרכן) - ולהקצות לו קרוב ל-4.2 מיליון אופציות בשווי של 12 מיליון שקל. סלקום תכיר בהטבת האופציות לאורך 7 שנים.

גבאי, לשעבר מנכ"ל בזק, השר להגנת הסביבה ובתפקידו האחרון יו"ר מפלגת העבודה, מונה בתחילת השנה לתפקיד מנכ"ל סלקום במקום ניר שטרן, שעבר לנהל את פז. סלקום פרסמה הבוקר (ג') זימון לאסיפת בעלי מניות שתתקיים ב-5 במרץ, ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר את תנאי כהונתו והעסקתו של גבאי, כאשר לאישור נדרש רוב מקרב בעלי המניות שאינם בעלי השליטה בחברה.

אבי גבאי חוזר לשוק תקשורת אחר לגמרי: אלה האתגרים שמחכים לו כמנכ"ל סלקום

הערכה: גבאי ינסה לעצור את הדימום של סלקום באמצעות מיזוג עם הוט

שכר הבסיס של גבאי, בהנחה שיאושר על ידי בעלי המניות, יהיה נמוך מעט משכרו של קודמו בתפקיד שטרן, ששכרו החודשי היה 120 אלף שקל (גם כן צמוד למדד). בשנת 2018 עלות שכרו של שטרן הסתכמה ב-2.2 מיליון שקל, מתוכם שכר בסיס של כ-2 מיליון שקל והיתרה תגמול מבוסס מניות (בשנה זו הוא לא קיבל בונוס).

בסלקום מבקשים להקצות לגבאי גם אופציות בחמש מנות, שיבשילו בשנה הראשונה עד השנה החמישית ממועד ההקצאה, ובמחירי מימוש הגבוהים ב-22%-49% מהמחיר הנוכחי של המניה בבורסה, 11.6 שקל. המנה הראשונה, ובה כ-968 אלף אופציות, תהיה במחיר מימוש של 14.2 שקל; המנה השנייה של האופציות תכלול 937 אלף אופציות במחיר מימוש של 14.99 שקל; המנה השלישית תכלול כ-806 אלף אופציות במחיר מימוש של 16.1 שקל; המנה הרביעית תכלול כ-763 אלף אופציות במחיר מימוש של 17.25 שקל; ואילו המנה החמישית תכלול 680 אלף אופציות במחיר מימוש זהה למנה הרביעית. גבאי יוכל לממש את האופציות תוך שלוש שנים מיום ההבשלה של כל מנת אופציות. 

נוסף על כך, גבאי יהיה זכאי להטבות, הכוללות בונוס שנתי במזומן, ימי חופשה ומחלה, ביטוחים, פנסיה, רכב חברה ועוד, על בסיס מדיניות התגמול הנוכחית של החברה. מדיניות התגמול אושרה באחרונה בסוף 2017, ובין השאר, נקבע בה כי מנכ"ל החברה יהיה זכאי לבונוס שנתי, בתנאי שה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) השנתי יהיה לא פחות מ-75% מה-EBITDA של השנה הקודמת. כמו כן, נקבעה שם תקרת שכר שנתית של עד 6 מיליון שקל לתגמול הכולל של המנכ"ל, מתוכם החלק הקבוע לא יעלה על 3 מיליון שקל.

ועדת התגמול ודירקטוריון החברה מציינים בזימון לאסיפה שחבילת התגמול לגבאי עומדת בקנה אחד עם האסטרטגיה של מדיניות התגמול, בפרט ביצירת תמריצים לטווח הארוך וליצירת ערך מבלי לקחת סיכונים שלא לצורך. עוד נכתב שם כי נעשתה בדיקה בהשוואה לתגמול המנהלים ב-18 חברות, כולל חברות טלקום וחברות דומות, והמסקנה היתה שחבילת התגמול נמוכה מהטווח בחברות ההשוואה.

סלקום, שנמצאת בשליטת דסק"ש של אדוארדו אלשטיין, נסחרת כיום בשווי של 1.7 מיליארד שקל, לאחר שהמניה איבדה 70% מערכה בשלוש השנים האחרונות.