דיוני הקמת ועדת הכנסת בנושא חסינותו של ח"כ חיים כץ יוצאים לדרך

(עדכון) - לאחר שנתניהו הודיע הבוקר כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש, דיוני הוועדה רלוונטיים כעת רק לח"כ חיים כץ • יו"ר הכנסת אדלשטיין החליט שלא להשתתף בהצבעה על הקמת הוועדה, והוא יעביר את ניהול הדיון לסגנו, ח"כ מאיר כהן • 40 ח"כים נרשמו לדבר במהלך הדיון

ח"כ חיים כץ / צילום: יוסי זמיר
ח"כ חיים כץ / צילום: יוסי זמיר

היום (ג') בשעה 11:00 יחלו במליאת הכנסת דיוני הקמת ועדת הכנסת. המפלגות כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ והרשימה המשותפת ישתתפו בדיון ויצביעו בעד הקמת ועדת הכנסת. 40 חברי כנסת נרשמו לדבר במהלך הדיון.

הבוקר ייפתח בהודעת הממשלה על מינוי שלושה שרים: השר אופיר אקוניס לתפקיד שר הרווחה, השר צחי הנגבי לתפקיד שר החקלאות, וח"כ ציפי חוטובלי לתפקיד שרת התפוצות. לאחר מכן יושבע ח"כ יוראי להב הרצינו.

את החלקים הללו של הדיון ינהל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אולם לאחר מכן אדלשטיין ייצא מן המליאה ויעביר את ניהול הדיון לידי סגן יו"ר הכנסת, ח"כ מאיר כהן. אדלשטיין החליט שלא להשתתף בהצבעה על הקמת ועדת החסינות היום, ולא לנהל את החלק במליאת הכנסת שיעסוק בוועדת החסינות.

אדלשטיין אמר לגורמים בכנסת עימם שוחח כי כפי שהזהיר מההתחלה, כל הדיונים בנושא החסינות בעת הזאת יהפכו לתעמולת בחירות אסורה. "התנהלתי בממלכתיות, אבל אין זה אומר שאני גם צריך להיות חלק מהתעמולה הפסולה של סיעות האופוזיציה על חשבון הכנסת", אמר. 

נדגיש כי לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר - זמן קצר לפני שמליאת הכנסת אמורה הייתה להתכנס - כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש, דיוני החסינות רלוונטיים כעת רק לגבי ח"כ חיים כץ. 

ח"כ בני גנץ המריא אמש (ב') מוושינגטון וצפוי לנחות בנתב"ג, אחרי חניית ביניים בציריך, בשעות הבוקר המאוחרות ולנסוע היישר לכנסת. אתמול אמר גנץ בוושינגטון כי הדיונים בחסינות יימשכו כסדרם.