ארגון העיתונאים: להסדיר את עבודתן של עיתונאיות בכותל המערבי

בעת ביקורו האחרון של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בכותל המערבי, הגישה למקום ניתנה רק לעיתונאים ולצלמים ממין זכר • כעת מבקש ארגון העיתונאים מרב הכותל למצוא יחד מנגנון שיסדיר את עבודתן של עיתונאיות בכותל באירועים בעלי עניין לציבור שאינן אירועים דתיים

ענת סרגוסטי, האחראית על חופש העיתונות בארגון העיתונאים / צילום: איל יצהר, גלובס
ענת סרגוסטי, האחראית על חופש העיתונות בארגון העיתונאים / צילום: איל יצהר, גלובס

עיני התקשורת היום מופנות אומנם לוושינגטון אל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ותוכנית המאה שהוא צפוי לפרסם, אבל בארגון העיתונאים מנסים לפתור סוגיות מקצועיות שהותיר הביקור של סגנו של טראמפ, מייק פנס.

בעת שהייתו של פנס בארץ הוא ביקר בכותל המערבי, והאירוע סוקר על-ידי התקשורת. רחבת הכותל פונתה ממתפללים, ולמקום ניתנה גישה רק לקומץ אנשי פמליה ולעיתונאים וצלמים ממין זכר. נשים במקצועות אלה לא הורשו להתקרב.

במכתב שנשלח לרב הכותל שמואל רבינוביץ, מבקשת ממנו ענת סרגוסטי, האחראית על חופש העיתונות בארגון העיתונאים, למצוא יחד עם הארגון מנגנון שיסדיר את עבודתן של עיתונאיות בכותל באירועים בעלי עניין לציבור שאינן אירועים דתיים.

"במהלך ביקורו של פנס בכותל", כתבה סרגוסטי, "התברר כי לנשים - עיתונאיות וצלמות - לא התאפשרה גישה כמו לעמיתיהן הגברים, ועבודתן נפגעה כתוצאה מהעובדה הזאת. בידינו צילומים המוכיחים זאת, ואף שוחחנו עם אחת העיתונאיות שנכחה במקום".

סרגוסטי מזכירה כי לפני שנתיים התעוררה סערה תקשורתית סביב אירוע דומה - אף הוא ביקור של פנס בכותל - בו הוגבלה גישתן של נשים לאירוע. נזכיר כי "גלובס" לקח אז חלק פעיל בתגובה נגד הגבלת הנשים: העורכת הראשית של "גלובס", נעמה סיקולר, פנתה לרב הכותל כדי לקבל הבהרות בנוגע ליחס המפלה שקיבלו העיתונאיות, ביניהן הכתבת המדינית של "גלובס", טל שניידר. סיקולר כתבה לרבינוביץ כי הסיקור בשטח הסמוך לכותל היה בלתי סביר ומפלה, והציע לרב לשוחח על העניין כדי למצוא פתרון מכבד בעתיד. בתגובה התנצל רב הכותל על עוגמת-הנפש שנגרמה והביע תקווה שהדברים יובהרו בפגישה.

עתה כאמור הסיפור חזר על עצמו, והפעם נדרש אליו ארגון העיתונאים.