נעילה חיובית בתל אביב; גילת צנחה 6%; פרטנר וסלקום זינקו ב-4.6%

חברת הלוויינים גילת נמכרת לקומטק מארה"ב ב-577 מיליון דולר • בעלי הוט הגישו הצעה לרכישת פרטנר, בדרך למיזוג משמעותי ראשון בשוק הסלולר • אלקטרה צריכה המחזיקה בגולן טלקום נסקה ב-8%

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (ד') במגמה חיובית. ת"א-35 עלה ב-0.3%, ת"א-125 טיפס ב-0.35%, ות"א-90 הוסיף 0.6%. 

מניית גילת  איבדה 6.6%, כיל  קפצה ב-4% ובזק  הוסיפה 3.8%. סלקום  ופרטנר  זינקו ב-4.6%. אלקטרה צריכה  זינקה ב-8%.

קבוצת לוזון  קפצה ב-9% ולוזון נדל"ן  זינקה ב-23%. 

15:45

מניית גילת   רושמת צניחה של 6%, לאחר שהחברה הודיעה על מכירתה לחברת קומטק מארה"ב תמורת סכום של 577 מיליון דולר.

כיל  ובזק  ממשיכות לטפס יותר מ-3%, והחברה לישראל  מתחזקת ב-2.5% ומן העבר השני פז  נחלשת ב-3%. 

מניית קבוצת לוזון  מזנקת בכ-9%, ומניית לוזון נדל"ן  נוסקת ב-24% בעקבות חתימת הקבוצה על הסכם למכירת השליטה בחברה הבת.

15:00

יום המסחר הרביעי לשבוע מוסיף להתנהל במגמה חיובית. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה חיובית לקראת פתיחת המסחר שם.

בשלב הנוכחי נראה כי הפוקוס של המשקיעים בשוק האמריקאי חוזר להתמקד בחדשות הכלכליות, עם מעקב אחר המשך פרסום הדוחות הכספיים של החברות לרבעון הרביעי ולשנת 2019, וכן בציפייה להודעת הפד האמריקאי בעניין שיעור הריבית במשק בארה"ב. זאת בעוד בשוקי אסיה ממשיכים להתמקד בהתפתחויות האחרונות בעניין וירוס הקורונה, מה שמותיר את הסנטימנט בשווקים שם בינתיים בצד השלילי.

בבית ההשקעות אופנהיימר התייחסו בימים האחרונים למצב השווקים, והעריכו, כי "החולשה האחרונה בשוק המניות בארה"ב מהווה תיקון בריא לאחר מצב 'רכישת יתר'".

עוד הוסיפו באופנהיימר, כי "המצב הנוכחי מזכיר יותר את מצבו של שוק המניות בתחילת שנת 2017, לפני המשך הראלי, ולאו דווקא בתחילת 2018, בטרם חולשה ממושכת באפיק המנייתי".

לפי ההבדלים שמצאו בבית ההשקעות בין ביצועי S&P 500, מדד החברות הגדולות, לבין מדד ה-Russell 2000, של החברות הקטנות, שנבדקו באחרונה, הם ציינו, כי "מצבו הנוכחי של שוק המניות בארה"ב עשוי להצביע על חולשה עתידית במניות החברות הקטנות, ולאו דווקא במניות החברות הגדולות".

בצד החיובי של מדד ת"א-35, מניית בזק  מטפסת בכ-2.5%. עוד בענף התקשורת, מניות פרטנר   וסלקום   קופצות בכ-6%-5% במחזורי מסחר גדולים מהרגיל, ומושכות את מדד התקשורת לעלייה של כ-2%.

ברקע למסחר, היום נודע כי חברת אלטיס, בעלת השליטה בחברת הוט, הגישה הצעה לרכישת כל חברת פרטנר, כולל מניות הציבור, במטרה למזגה לתוך הוט. מהלך מיזוג משמעותי זה, עשוי להוביל למהלכים נוספים בשוק התקשורת המקומי, כשבמוקד ניצב ענף הסלולר.

עוד בענף, מניית אלקטרה צריכה , המחזיקה בגולן טלקום, קופצת בכ-7%-6%.

עוד בצד החיובי של ת"א 35, מניית כיל   מתחזקת בכ-3%-2%, ומניית בעלת השליטה בה, החברה לישראל , עולה בשיעורים דומים.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניית פז  מאבדת כ-3%-2% מערכה, ומניית אנרג'יאן   נחלשת בכ-2%-1%. ברקע למסחר באנרג'יאן, החברה פרסמה היום עדכונים תפעוליים ופיננסיים לשנת 2019 ותחזית לשנת 2020.

עוד במסחר, מניית אודיוקודס   מטפסת בכ-3%, אחרי ירידה של 7.5% שרשמה אתמול, שהשלימה לה צלילה של כ-16% תוך ארבעה ימים. ברקע למסחר, אתמול פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים.

עוד בצד החיובי במסחר, מניות ישראל קנדה  ואלטשולר שחם גמל  מטפסות בכ-4%-3%. מניית נובולוג  עולה בכ-3% במחזור מסחר גדול מהרגיל, ומניית אנלייט אנרגיה  ממשיכה לרכז עניין ועולה בשיעור דומה. ברקע למסחר, אנלייט עדכנה כי חתמה על הסכם לרכישת פרויקט אנרגיית רוח בגיאורגיה הנמצא בשלבי פיתוח.

קבוצת לוזון  הודיעה היום כי חתמה על הסכם מותנה למכירת השליטה בחברה הבת לוזון נדל"ן , שמגיבה בקפיצה של כ-25%, בעוד מניית החברה האם מטפסת בכ-6%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

12:30

נמשכות העליות. ת"א-35 מטפס בקרוב ל-0.4%, ת"א-125 עולה כ-0.6%, ומדד ת"א-90 מזנק ב1.1%. את העליות מובילה מניית טבע, שמזנקת ב-2.5% לאחר שאתמול דיווחה החברה על קבלת אישור מה-FDA. עוד בולטות בעליות של כ-25 מניות כיל  , בזק  וקבוצת דלק .

בצד השלילי בולטת מניית פז  שנחלשת בכ-2.7%. מניות אנרג'יאן   מאבדות 2.3%.

מניית איתמר מדיקל   רושמת ירידות קלות. החברה דיווחה כי היא נערכת להנפקה של 30 מיליון דולר בנאסד"ק. מניית ערד מרכזת מחזור מסחר גדול ועולה בכ-1.5%. היום פורסם כי שושנה גזונדהייט עומדת להיפרד מיתרת מניותיה בחברה.

10:30

המסחר בת"א ממשיך להתנהל בעליות קלות במדדים המובילים. מניות הסלולר פרטנר   וסלקום   מזנקות ביותר מ-5% במחזורים גדולים, בעקבות הצעת בעלי הוט לרכוש את פרטנר. המשמעות היא שככל הנראה שוק הסלולר עומד לעבור מיזוג משמעותי ראשון, בין הוט לפרטנר.

מניית טבע   ממשיכה להתחזק ועולה ב-1.6%, בעקבות קבלת האישור מה-FDA. בזק  וכיל   עולות ב-2%, וב-1.5%, בהתאמה. שיכון ובינוי  מטפסת בכ-1.5%.

שופרסל  והפניקס  בולטות בצד השלילי ומאבדות יותר מ-1%.

מניות אודיוקודס   ואנלייט  מרכזות עניין ועולות בכ-3%. אתמול פורסם כי אודיוקס עמדה ברף העליון של התחזיות.

10:00

מדד ת"א-35 מטפס ב-0.2%, ת"א-125 עולה ב-0.3%, ומדד ת"א-90 מתחזק ב-0.7. מניית פרטנר   מזנקת 3.5% בעקבות הצעה של בעלי הוט לרכוש את החברה.

את העליות במדד ת"א-35 מובילה מניית שפיר הנדסה , שמתחזקת ב-1.4%. מניית אנרג'יאן  , מטפסת בכ-0.9%. מניות קבוצת דלק  וכיל   מטפסות בכ-1%, ומניות החברה לישראל  וטבע  , ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  עולות בכ-0.8%. 

בצד השלישי בולטות מניות הפניקס שמאבדות קרוב ל-2%.

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר במגמה חיובית עם עליות של כ-0.2% במדדים המובילים. מניית טבע   מובילה את העליות במדד ת"א-35, ומוסיפה 1.1%. החברה הודיעה אמש על קבלת אישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות בארה"ב, לתרופה במזרק נגד מיגרנה.

08:50

אמש (ג') בארה"ב, טבע  הודיעה על קבלת אישור FDA למזרק האוטומטי של תרופת המיגרנה שלה. התרופה היא מזרק אוטומטי של AVJOY, והיא תהיה זמינה למטופלים בארה"ב החל מסוף הרבעון הזה או מתחילת הרבעון הבא. 

07:10

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע פרסומה אמש של תוכנית המאה הכוללת את סיפוח בקעת הירדן והקמת בסיס למדינה פלסטינית. בעולם התפוגגו אתמול במידת מה חששות המשקיעים מפני התפשטותו בעולם של נגיף הקורונה. המסחר בוול סטריט ננעל בעליות: מדד נאסד"ק עלה בכ-1.4%, S&P 500 הוסיף 1%, ומדד דאו ג'ונס טיפס בכ-0.6%. 

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, אלביט מערכות שבה עם פער ארביטראז' חיובי של 1.2%, אופקו הלת', איי.אפ.אפ וטאואר עם פער חיובי של כ-1%, ואילו טבע שבה עם פער שלילי של 1.4%. 

אתמול הסתיים המסחר בבורסה של תל אביב בעליות: מדדי ת"א 35 ות"א 125 עלו בכ-0.1%, מדד ת"א 90 עלה בכ-0.2%. מדד הביומד בלט בעלייה של כמעט 1.5%, ומדד הנפט והגז עלה בכ-0.1%. בצד השלילי מדד הביטוח ירד בכ-0.6%.

גם בבורסות אירופה נרשמו אמש עליות. בפרנקפורט עלה מדד דאקס ב-0.9%, בלונדון טיפס מדד פוטסי 100 בכ-1%, ובפריז הוסיף מדד קאק 40 כ-1.1%. מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי עלה ב-0.8%.