על רקע זינוק המניה: איתמר מדיקל מגייסת 30 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק

מניית חברת המכשור הרפואי, שנרשמה לבורסה האמריקאית במרץ 2019, עלתה מאז ב-23%, ובשלושת החודשים האחרונים זינקה ב-70% • ההנפקה עשויה להגדיל את מספר המשקיעים האמריקאים במניה

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר
גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר

על רקע עלייה של 70% במניה בשלושה חודשים, יוצאת חברת המכשור הרפואי איתמר מדיקל   להנפקה, במטרה לגייס 30 מיליון דולר בנאסד"ק. החברה נרשמה לבורסה האמריקאית במרץ 2019, לאחר שביצעה בינואר 2019 גיוס של 14.7 מיליון דולר ממשקיעים אמריקאים, בהובלת קרן מדעי החיים Deerfield Capital.

המסחר במניית איתמר החל במחיר של 12 דולר, כך שמאז הכניסה לנאסד"ק הוסיפה המניה 23% לערכה, והיא נסחרת היום לפי שווי של 157 מיליון דולר. הנפקה כזו עשויה להגדיל את מספר המשקיעים האמריקאים במניה ולעורר תשומת לב לחברה.

את ההנפקה הנוכחית מוביל בית ההשקעות פייפר סנדלר, יחד עם לנדנבורג ת'למן ו-AGP Alliance Global Partners כחתמי משנה. סייבל השקעות מובילה את הגיוס של החברה בישראל ובקרב המוסדיים הישראלים שבכוונתם להשתתף בהנפקה בארה"ב. החברה מסרה כי תשתמש בכספי ההנפקה כדי לגייס כוח אדם נוסף בתחום המכירות, לתמוך בתוכניות שיווקיות, לפתח מוצרים נוספים ומחקרים קליניים נוספים ולהשקיע במערכות דיגיטליות התומכות במוצריה. 

איתמר מדיקל פיתחה מכשיר המאפשר לבצע בדיקה לאבחון דום נשימה בשינה (הפסקות בנשימה בזמן השינה אשר יכולות להעיד על מחלה קרדיולוגית וגם לגרום לה) בבית הלקוח, ללא צורך בביקור במעבדת שינה.

לפני כשבועיים פרסמה החברה דיווח מקדים על הכנסותיה ל-2019 ותחזיות ל-2020. החברה צפויה לדווח על הכנסות של 9.6-9.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי, גידול של 49%-46% בהשוואה לרבעון המקביל. 92% מההכנסות ברבעון הגיעו ממוצר אבחון השינה WatchPAT ורכיביו, עיקרן מארה"ב. בשנת 2019 כולה צפויה החברה לדווח על הכנסות בהיקף של 31.1-31.3 מיליון דולר, גידול של 29% לעומת שנה קודמת. הכנסות ה-watchPAT היוו 92% מההכנסות השנה החולפת. התחזית ל-2020 היא להכנסות של 39.5-42 מיליון דולר, צמיחה של 26%-35% לעומת השנה החולפת. 

הצמיחה הנוכחית בחברה מגיעה שנים ספורות לאחר שאיתמר מדיקל, בראשות המנכ"ל גלעד גליק, גיבשה אסטרטגיה להתמקדות בבדיקות שינה (תוך ויתור על תחום בדיקת סיכון למחלות לב, שלא התרומם). החברה החליטה לשווק את הבדיקות דרך קרדיולוגים ולא דרך רופאי שינה, שלטענתה חסמו את המהלך משום שהוא עוקף את הצורך במעבדת שינה. שינוי האסטרטגיה, יחד עם שיפורים במוצר והשגת כיסוי ביטוחי, הובילו לעלייה משמעותית בהכנסות החברה בשנים האחרונות.

החברה מעריכה כי צמיחה בשנים הקרובות תגיע משיווק מוצריה ישירות לצרכן, מפנייה לסקטורים נוספים בתחום אבחון השינה מעבר לאבחון דום נשימה בשינה, וכן מהמשך פיתוח המוצרים הדיגיטליים שלה, אשר אוספים מידע על איכות השינה ומאפשרים לרופאים ולנבדקים לעקוב אחר איכות השינה.

ברבעונים האחרונים החברה רושמת הפסד תפעולי של סביב מיליון דולר ברבעון. בעלי המניות הגדולים בחברה לפני ההנפקה הם קבוצת ויולה (22%); קרן אם.אס.פייס (12%); גיורא ירון (8%); ילין לפידות (7.6%); ומגדל (6.1%).