עוד חברת מימון חוץ-בנקאי בדרך לבורסה: אובליגו רוכשת את השלד עתיר המזומנים לוזון נדל"ן

בעלי אובליגו - טוני אלישע, ז'אק אמויאל וצבי איציק - מכרו בעבר לעמוס לוזון את השליטה בחברה שאותה הם רוכשים כעת • סוכם כי התמורה עבור המניות הנרכשות תעמוד על 42.51 מיליון שקל לפחות, והחברה תהפוך חזרה לשלד בורסאי עתיר מזומנים

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר
עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

פחות משלוש שנים לאחר שרכש את השליטה בשלד הבורסאי נץ מלונות והכניס לתוכו פעילות בתחום הנדל"ן למגורים, מוכר איש העסקים עמוס לוזון את החברה חזרה לקבוצת משקיעים הכוללת את בעליה הקודמים ומנהליה. החברה, ששינתה מאז את שמה ללוזון נדל"ן, תימכר בעסקה דומה לזו שלפיה נקנתה, המשקפת פרמיה של 5 מיליון שקל על המזומן שייוותר בה לאחר מכירת פעילותה העסקית בתחום הנדל"ן.

לוזון נדל"ן היא חברה בת (69.56%) של קבוצת הנדל"ן והתשתיות לוזון, שבשליטת עמוס לוזון. היום דיווחה קבוצת לוזון כי התקשרה בהסכם מותנה למכירת 50.01% ממניות לוזון נדל"ן לידיה של חברת אובליגו א.א.פ אדוונס פייננס, העוסקת במתן אשראי חוץ-בנקאי מובטח בנכסי נדל"ן.

בעלי המניות באובליגו הם טוני אלישע (40%), ז'אק אמויאל (20%), מרב סיגל (25%), צבי איציק (10%) ומשה גדנסקי (5%). אלישע ואמויאל נמנו עם בעלי השליטה בחברת לוזון נדל"ן (שנקראה אז נץ מלונות) בטרם מכירתה לקבוצת לוזון, בעוד שאיציק וגדנסקי כיהנו באותה התקופה בתפקידי היו"ר והמנכ"ל שלה, בהתאמה.

כעת הם רוכשים את השליטה בחברה הבורסאית בחזרה מלוזון, במטרה לרכז בה פעילות בתחום האשראי החוץ-בנקאי. על פי מתווה העסקה, תרכוש אובליגו את מניות השליטה בלוזון נדל"ן בתמ ורה לסכום השווה למכפלת השיעור היחסי הנרכש (קרי 50.01% מהמניות) במזומנים שיהיו בקופת לוזון במועד השלמת העסקה, ובתוספת פרמיה כוללת של 5 מיליון שקל. מדובר במתווה זהה לפיו רכשה קבוצת לוזון במהלך 2017 את אותו השלד הבורסאי מידיה של קבוצת נץ (שנשלטה כאמור על ידי חלק מהרוכשים הנוכחיים).

קופה של 75 מילון שקל לפחות ומכירת כל הפעילות

השלמת העסקה מותנית במספר תנאים, ובראשם כי סכום המזומנים נטו בקופת לוזון נדל"ן ביום ההשלמה יעמוד על 75 מיליון שקל לפחות, כך שהתמורה עבור המניות הנרכשות תעמוד על 42.51 מיליון שקל לפחות.

עוד נקבע בהסכם, כי השלמת העסקה מותנית במכירת כל הפעילות הקיימת של לוזון נדל"ן, כך שהחברה תהפוך חזרה לשלד בורסאי עתיר מזומנים, וכן מותנית במכירת יתרת מניות לוזון נדל"ן שבידי קבוצת לוזון (19.55%). הפעילות הקיימת כוללת החזקה ב-50% ממניות פרויקט הנדל"ן למגורים לוגאנו שביהוד, וכן  מניות של חברת הקנאביס פנאקסיה ישראל בשווי שוק של כ-3 מיליון שקל.

במסגרת העסקה נקבע עוד, כי במקביל לתמורת המזומן, תקבל קבוצת לוזון את מלוא זכויותיה והתחייבויותיה של אובליגו, בקשר עם הלוואה שהעניקה לאחרונה לשתי חברות בשליטתו של יהודה מימון - פולאריס אלמנט העוסקת בניכיון שיקים ופי.סי.אס גלובל העוסקת בהבטחת צ'קים. מדובר בהלוואה בסך של 7 מיליון שקל לתקופה של עד שלוש שנים, הניתנת למימוש ל-50% ממניות כל אחת משתי החברות. באותו הסכם הלוואה, התחייבה אובליגו להעמיד לאותן שתי חברות הלוואה נוספת על פי דרישה בסך של 15 מיליון שקל, לתקופה של עד שלוש שנים. בתגובה להודעה זינקה היום מניית לוזון נדל"ן ב-25% למחיר המשקף שווי חברה של 67 מיליון שקל.