לקראת דוחות פייסבוק הלילה לאחר המסחר: הנה תחזיות האנליסטים

האנליסטים צופים כי פייסבוק תציג הכנסות של 20.9 מיליארד דולר ברבעון זה, שמהווים צמיחה שנתית של 23% - קצב צמיחה איטי מזה של הרבעון השלישי • הרווח הצפוי למניה הוא 2.5 דולר

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: ERIN SCOTT, רויטרס
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: ERIN SCOTT, רויטרס

ענקית הטכנולוגיה פייסבוק  תפרסם הלילה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2019. הדוחות מתפרסמים על רקע מחלוקת רבה שפייסבוק מעוררת לאחרונה, בשל מדיניותה הנוגעת לפרסום מודעות פוליטיות, שגורסת כי לא תעביר אותן הליך בדיקת עובדות, ותאפשר את פרסומן גם אם מופיע בהן מידע שקרי. זאת בעוד שטוויטר למשל אסרה לחלוטין פרסום מודעות פוליטיות בפלטפורמה. בנוסף, החברה נמצאת במרכזה של חקירה בתחום ההגבלים העסקיים ולפני מספר חודשים רשות הסחר הפדרלית (FTC) הטילה על פייסבוק קנס שיא של 5 מיליארד דולר.

אך נראה שבדומה לרבעונים קודמים, בכל הנוגע לפייסבוק, המשקיעים מתעלמים מהמחלוקות והשערוריות ומתמקדים בהכנסות, הרווחים ומספר המשתמשים. "למרות הסביבה הרגולטורית המאתגרת, ואתגרים נוספים, פייסבוק הציגה ביצועים חזקים ב-2019 ואנחנו מאמינים שהמניה עדיין אטרקטיבית", כתב בדוח למשקיעים האנליסט בריאן ווייט מ-Monness Crespi Hardt. "אנחנו מאמינים שהזדמנויות חדשות בתחום המסחר, חדשנות בתחום התשלומים והפוטנציאל ארוך הטווח של טכנולוגיות AR, VR וממשקי מח-מחשב, מספקים הרבה סיבות שיגרמו למשקיעים להמשיך להיות מעוניינים בפייסבוק", הוסיף.

האנליסט מייקל פכטר מ-Wedbush אף כתב למשקיעים כי הוא צופה שחקירת ההגבלים העסקיים שהתובע הכללי של ניו יורק מנהל נגד פייסבוק "תקבע כי קיימת רק מעט התנהגות אנטי תחרותית, אם בכלל". הוא הוסיף כי לא סביר שחוקי ההגבלים העסקיים הקיימים יובילו להפרדה בין פייסבוק לאחת החברות שרכשה, אך ייתכן שרגולטורים ימנעו ממנה רכישות בעתיד.

אנליסטים צופים שפייסבוק תציג הכנסות של 20.9 מיליארד דולר ברבעון זה, שמהווים צמיחה שנתית של 23%. קצב צמיחה זה איטי מזה של הרבעון השלישי, שהיה 29%. הרווח הצפוי למניה הוא 2.5 דולר.

מספר המשתמשים הפעילים החודשי צפוי להיות 2.5 מיליארד, עלייה שנתית של 7%. ברבעון הרביעי של שנה שעברה, פייסבוק דיווחה על 2.3 מיליארד משתמשים חודשיים. ברבעון השלישי של השנה, מספר המשתמשים החודשיים הפעילים היה 2.45 מיליארד.

אנליסטים צופים שכלל הכנסות פייסבוק ב-2019 יסתכמו ב-70.5 מיליארד דולר, וש-98.5% מתוכם יגיעו מפרסום, שיעור זהה לאחוז ההכנסות שלה מפרסום ב-2018, בה הכניסה 55.8 מיליארד דולר בסך הכל.

אחת השאלות בה המשקיעים צפויים להתמקד היא האם החלטתה של פייסבוק שלא לפרסם מודעות בוואטסאפ שבבעלותה, ישפיעו לרעה על ההכנסות העתידיות של החברה. "פייסבוק עוד לא מצאה דרכים משמעותיות לייצר הכנסות מוואטסאפ, ומשאירה שם הזדמנות גדולה ולא מנוצלת", כתבה האנליסטית מריה ריפס מחברת Canaccord Genuity בדוח למשקיעים. ריפס שיערה כי "סביר להניח שהחברה תעבור להתמקד בתקשורת בין עסקים לצרכנים שהיא אחת מצורות השימוש השכיחות ביותר בוואטסאפ בעולם, ולהמשיך לבנות את התחום על בסיס הכלים הידידותיים לעסקים שהיא השיקה בשנתיים האחרונות".

בנוסף, אנליסטים צפויים להתעניין במכירות מכשירי אוקולוס במהלך עונת החגים, חקירת ההגבלים העסקיים של פייסבוק, חדשות הנוגעות למטבע הקריפטו ליברה שהחברה מפתחת, ובתחרות מצד המתחרה הסינית טיקטוק.

מניית החברה עלתה ב-2019 ב-57%.