כסף בקיר | פודקאסט

מסתכלת דרומה: משקיעת הנדל"ן שלא חוששת להשקיע באילת

ליאורה בית-הלחמי כספי החלה להשקיע בנדל"ן כשהייתה בת 22 בלבד • מאז היא מקפידה להשקיע בארץ עם חיבה מיוחדת לאילת: "השקעה בנדל"ן בחו"ל גוזלת הרבה מאוד אנרגיה וזמן" • האזינו לפודקאסט "כסף בקיר"

ליאורה בית-הלחמי כספי, משקיעת נדל"ן באילת / צילום: איל יצהר, גלובס
ליאורה בית-הלחמי כספי, משקיעת נדל"ן באילת / צילום: איל יצהר, גלובס

בחודש שעבר התקיים באילת טקס הנחת אבן-פינה לפרויקט שנבנה בסמוך לקרקע שכולנו מכירים - שטח צר וארוך יחסית ששימש עד לאחרונה כשדה התעופה העירוני. מדובר בקומפלקס ביוזמת קבוצת כראל שמשלב דירות מגורים עם בית מלון שיופעל על-ידי רשת מלונות בראון.

מי שמחזיקה אצבעות שהמיזם יצליח היא ליאורה בית-הלחמי כספי, תושבת רמת גן, שעוסקת בייעוץ אסטרטגי לחברות, שרכשה בפרויקט דירה בשטח 57 מ"ר בכמיליון שקל.

"הייחוד שלו בעצם שזה מלון שבצמוד אליו יש ארבעה בניינים. באחד מהם אני רכשתי דירה", היא מסבירה. בית-הלחמי כספי מוסיפה כי בזמן שבעלי הדירות לא יעשו בהן שימוש, הן יכולות להיות חלק מהפול המלונאי, כך שחברת הניהול של המלון תדאג להכנסה שוטפת.

החיבה לעיר הדרומית, וביתר דגש - לנדל"ן האילתי, מלווה את בית-הלחמי עוד משנות ה-20 לחייה. "אחרי הצבא גיליתי שיש ערים שיש בהן דירות במחירים פשוט מגוחכים לעומת המרכז. אילת הייתה העיר הראשונה שהלכתי ועשיתי בה עסקה. הייתי צעירה, פחות מ-22", היא מספרת ומודה כי העסקה שעליה חשבה תחילה לא יצאה לפועל, ובמקומה היא רכשה דירה שלא זכורה כהשקעה מוצלחת.

"זו אחת ההשקעות הכי פחות טובות שעשיתי. זו הייתה דירת ארבעה חדרים שעלתה 28 אלף דולר. היא הייתה במיקום לא טוב ובקומה רביעית ללא מעלית. היא הייתה ממוקמת ב'עונש'. זה היה הכינוי של נהגי המוניות לאזור ההוא, כי לא היו באזור כבישים סלולים, והם אמרו שזה עונש להגיע לשם".

עקבו אחר הפודקאסט באפל פודקאסט, גוגל פודקאסט, ספוטיפיי או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם