גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הדאו ירד ב-2.1% ורשם את היום הגרוע ביותר מאז אוגוסט בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה

הלילה יתבצע בלונדון תחילתו של הברקזיט, בו תעזוב בריטניה את האיחוד האירופי ● נעילה מעורבת באסיה, מדד שנחאי התרסק ● מדד מנהלי הרכש בסין לחודש ינואר תאם את צפיות האנליסטים ● הארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עולמי בעקבות התפשטות וירוס הקורונה

אנשי ביטחון בודקים טמפרטורות גוף של הנכנסים לרכבת התחתית על רקע התפשטות נגיף הקורונה, בייגי'ן / צילום: רויטרס
אנשי ביטחון בודקים טמפרטורות גוף של הנכנסים לרכבת התחתית על רקע התפשטות נגיף הקורונה, בייגי'ן / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

ירידות חדות בסיום המסחר הערב (ו') בבורסות וול סטריט בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה וההשפעה על הכלכלה. הדאו צלל בלמעלה מ-600 נקודות (2.1%) ורשם את היום הגרוע ביותר מאז אוגוסט. מדד ה-S&P 500 ירד ב-1.7%, הנאסד"ק ירד ב-1.6%.

21:00

מתחדדות הירידות בבורסות וול סטריט: הדאו ג'ונס צונח בכמעט 2% בשעה זו, מדד ה-S&P 500 יורד ב-1.7%, הנאסד"ק יורד ב-1.3%.

בעקבות החששות מהתפשטות נגיף הקורונה הקטלני, דלתא ואמריקן איירליינס השעו את כל הטיסות בין סין לארה"ב. יונייטד איירליינס הודיעו על צעד דומה. מניית דלתא יורדת בכ-1.9%, אמריקן אירליינס יורדת ב-2.6%, יונייטד איירליינס יורדת ב-3%.

19:40

המדדים העיקריים בוול סטריט צונחים, בצל התגברות החששות מהשפעת התפשטות נגיף הקורונה על הכלכלה העולמית.

מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-500 נקודות, מדד ה-S&P 500 יורד ב-1.5%, הנאסד"ק יורד ב-1.2%.

המדדים התחילו לצנוח היום כאשר ה"ניו יורק דיילי ניוז" דיווח על מקרה הנגיף הראשון בניו יורק, אולם הדיווח עדיין לא מאושר.

אמזון זינקה 8.8% לשווי שוק של טריליון דולר לאחר פרסום הדוחות אמש, ובכך הצטרפה למועדון עילית המשותף רק לאפל, מיקרוסופט ואלפבית, חברת האם של גוגל.

בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות, כאשר בורסות לונדון, פריז וגרמניה ננעלו בירידות של למעלה מ-1%, בורסת איטליה הובילה את הירידות כאשר ננעלה בירידות של 2.3%.

 

16:40

בורסות וול סטריט נפתחו בירידות, בעקבות התגברות הדאגה מווירוס הקורונה. 

ארגון הבריאות העולמי הכריז אמש על מצב חירום עולמי בעקבות התפשטות וירוס הקורונה בשבועות האחרונים. עד כה מתו מהנגיף 171 אנשים שאובחנו במחלה ועוד 8,235 איש שאובחנו כחולים. כמו כן 143 איש הבריאו כתוצאה מטיפול רפואי. משמעות הגדרת המצב כחירום יאפשר לארגון ולסין לגייס תמיכה כלכלית ופוליטית כדי לנסות לעצור את ההתפרצות שכבר התפשטה לעשרות מדינות.

הדאו צונח ב-250 נקודות, הנאסד"ק יורד בכ-0.2%, ה-S&P 500 רושם ירידות של 0.3%.

מניית אמזון  קופצת בלמעלה מ-8%, לאחר פרסום הדוחות אמש לאחר נעילת המסחר. הדוחות היו טובים מהצפוי. הרווח למניה הוא 6.74 דולר - הרבה מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 4.03 דולר למניה, ומעל הרבעון המקביל בשנה שעברה בה הרווח למניה עמד על 6.04 דולר.

הרווח הנקי עומד על 3.3 מיליארד דולר, לעומת 3 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי הכולל עלה ב-8% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-3.3 מיליארד דולר. הרווח הנקי השנתי עמד על 11.6 מיליארד דולר, לעומת 10.1 מיליארד דולר בכל 2018.

14:55

בורסות אירופה מוסיפות לרדת בשעה זו, הדאקס יורד ב-0.3%, הקאק יורד ב-0.4% והפוטסי הבריטי משיל 0.65% מערכו.

בארה"ב החוזים העתידיים יורדים, החוזה על הדאו ג'ונס איבד יותר מ-100 נקודות בצד החשש העולמי מנגיף הקורונה שמכביד על השווקים.

מניית אמזון טסה במסחר המוקדם לאחר שהחברה פירסמה את דוחותיה אמש, בהם היא דיווחה כי הרווח למניה היה 6.74 דולר - הרבה מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 4.03 דולר למניה. 

מניית קאטרפילר מזנקת במסחר המוקדם לאחר שהחברה פירסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ועקפה את ציפיות האנליסטים בשורת הרווח. הכנסות החברה איכזבו עם זאת.

גם חברת הנפט והדלק אקסון מוביל פירסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי והביסה את תחזיות האנליסטים בהכנסותיה.

12:00

המדדים העיקריים באירופה עברו לירידות שערים לאחר שהממלכה המאוחדת אישרה מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף הקורונה בבריטניה. בהצהרה לציבור, שר הבריאות הבריטי אישר כי נגיף הקורונה כעת גם בטיפולו של אירגון הבריאות הלאומי הבריטי. נזכיר כי מקרי המוות מהקורונה עלו ל-213 בני אדם ומספר הנדבקים עומד כעת על 9,692 בני אדם.

הפוטסי בלונדון מאבד כ-0.5% מערכו, הקאק בפריז יורד בכ-0.1% וגם מדד הדאקס בגרמניה יורד קלות.

מניית חברת האירוספייס והתעופה לאונרדו  עולה ב-4.8% לאחר שהחברה הודיעה כי רווחים ל-2020 ככל הנראה יעקפו את אזהרת הרווח שהוציאה בסוף 2019.

חברת מוצרי החשמל אלקטרולוקס  פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ופיספסה את תחזיות האנליסטים, המניה יורדת ב-3%.

10:40

מגמה מעורבת בבורסות אירופה, הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי עולים בכ-0.2%, ואילו הפוטסי בבריטניה יורד ב-0.33%. המדד הכלל-אירופי סטוקס 600 מוסיף כ-0.4% לערכו.

הלילה בשעה 23:00, שעון לונדון, יתקיים ה"ברקזיט", בו תעזוב בריטניה את האיחוד האירופי. התהליך יימשך כ-11 חודשים, במהלכו ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ינסה להגיע להסכם יציאה יחד עם ראשי האיחוד, והוא מסיים תקופה של שלוש וחצי שנים של דיונים בנוגע להסכם היציאה של הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי.

נראה שהמשקיעים באירופה מחפשים יציבות בצל איום נגיף הקורונה והתהליך הרעוע שהתנהל במהלך ניסוח הסכם הברקזיט.

08:15

היפוך מגמה בהונג קונג, המדד המרכזי, ההנג סנג, עבר לירידות שערים. המדד מאבד 0.2% מערכו בשעה זו. מדד הניקיי ביפן מוסיף לעלות, ב-1% בשעה זו. מדד שנחאי מוסיף ליפול ב-2.75%.

07:50

המסחר בבורסת אסיה מתנהל במגמה מעורבת על רקע נתוני הייצור מסין שתואמים את צפיות האנליסטים. הניקיי קופץ בכ-1.2%, ההנג סנג בהונג קונג עולה ב-0.25%, ואילו מדד שנחאי מתרסק ב-2.75%.

מדד מנהלי הרכש בסין לחודש ינואר עומד על 50, בדיוק כפי ציפו האנליסטים.

עוד בסין, ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עולמי בעקבות התפשטות וירוס הקורונה בשבועות האחרונים. עד כה מתו מהנגיף 171 אנשים שאובחנו במחלה ועוד 8,235 איש שאובחנו כחולים. כמו כן 143 איש הבריאו כתוצאה מטיפול רפואי. משמעות הגדרת המצב כחירום יאפשר לארגון ולסין לגייס תמיכה כלכלית ופוליטית כדי לנסות לעצור את ההתפרצות שכבר התפשטה לעשרות מדינות.

אמש בוול סטריט, המדדים העיקריים מחקו את הירידות שנרשמו בתחילת היום כאשר משקיעים העריכו את החדשות האחרונות סביב נגיף הקורונה הקטלני. הדאו ג'ונס הוסיף 100 נקודות, הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו בכ-0.2%.

אמזון דיווחה בלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי, שהיו טובות מהצפוי. הרווח למניה הוא 6.74 דולר - הרבה מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 4.03 דולר למניה, ומעל הרבעון המקביל בשנה שעברה בה הרווח למניה עמד על 6.04 דולר.

עוד כתבות

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

"עשיתי דברים מסוכנים": המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

מדפי חלב בסופרמרקט / צילום: גלובס

האם ישראל תחזור לייבא חלב? תלוי את מי שואלים ומתי

העלייה הצפויה במחירי החלב הניגר מעלה את השאלה האם המנגנון שקובע מכסים ומחירים מפוקחים לא מיותר ● כיצד ייראה השוק אם התחרות תיפתח, ואיך כדאי לפתור מחסור בפעם הבאה?

ד''ר משה כהן / צילום: תמונה פרטית

האם בקרוב יוקם בית ספר נוסף לרפואה במיקום מפתיע?

ד"ר משה כהן פועל בימים אלה מול המל"ג להגשמת החזון שלו -  בית ספר בינלאומי לרפואה באילת, בהשקעה של 250 מיליון שקל ● התוכנית כוללת שיתוף־פעולה הדוק עם אוניברסיטאות בעולם וחיזוק לבית החולים יוספטל ● האם יצליח היכן שרייכמן נתקל בהתנגדות, ומי המלונאי שרתם לגיוס הכסף?

רצפת המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק. זו לא בועה, אבל יש סיבה לדאגה / צילום: ap, Seth Wenig

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה

העליות והמורדות בימי שישי ושני בוול סטריט הקלו זמנית על החששות לגבי היווצרות בועה אפשרית ● המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה

יצחק קרויזר, עוצמה יהודית / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם שיעורי הגיוס באוכלוסייה הכללית נמצאים במגמת ירידה?

האם שיעורי הגיוס יורדים בחברה הכללית כפי שטוען ח"כ יצחק קרויזר? פירקנו לגורמים ● המשרוקית של גלובס

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

בנק דיסקונט ובנק לאומי

הריבית במשק נשארת גבוהה, המינוס לא השתנה, והבנקים מקזזים הטבות

בנק לאומי הודיע כי הוא מעלה את הריבית המקסימלית לחשבונות שנמצאים במשיכת יתר ● דיסקונט הודיע לפני כמה שבועות על ביטול ההטבה על אוברדאפט עד 2,000 שקל

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל מתקרב לרמה של 3.78 שקלים, שיא של חמישה חודשים

שלט של גינדי שמציעה פטור ממס רכישה / צילום: כדיה לוי

המבצעים למכירת דירות: מי באמת הנהנה העיקרי?

הקיפאון בשוק הנדל"ן גורם ליזמים להציע הנחות בכל מיני צורות על דירות, אך האם הקונים באמת מרוויחים בהם?

נרשמה עלייה של 19% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשנה שעברה / צילום: Shutterstock

החשש מתקיפה איראנית וחג הפסח הובילו לעלייה ברכישות מזון ומוצרי חשמל

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי מספר הרכישות בענף החשמל נותר דומה, אך בשל עליות המחירים שילם הציבור כ–20% יותר

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת הלב של רשות ניירות ערך?

מסילות רכבת בחדרה, באזור מתחם 27 / צילום: תמר מצפי

המאבק שתוקע הכפלת מסילת הרכבת ופיתוח קרקע ביותר ממיליארד שקל

הוועדה לתשתיות לאומיות רוצה להפקיע כ-400 דונם במערב חדרה ● בעלי הקרקעות עתרו לבג"ץ והזהירו: ההפקעה, הפיצויים וביטול אזור התעסוקה יגרמו נזק של יותר ממיליארד שקל

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו?

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

תחזיקו מזומן: ההמלצה החריגה של מנהל ההשקעות

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מדפי דבש בסופר / צילום: טלי בוגדנובסקי

בשמן זית, בדבש ובקרוב ביין: המותג ישראלי, התוצרת - אירופית

החיבה לתוצרת מקומית, לובי חקלאי חזק וחסמי יבוא, מציפה את המדפים במותגים ותיקים שמשווקים "בלנד": ערבוב מותג ישראל עם תוצרת אירופית, מבלי לחשוף מאיזו מדינה הוא מגיע ● את השיטה הפופולרית שעובדת בעיקר בשמן ובדבש, רוצה הממשלה להרחיב כעת גם ליין