דרעי: "סיכוי גדול וסביר שתהיה כאן ממשלת שמאל עם שנאה לדת וליהדות"

את הדברים אמר דרעי בכנס פתיחת הבחירות של ש"ס • "נתניהו יודע שכשהוא צריך עזרה, הוא יכול לסמוך עלינו לא פחות מחבריו בליכוד, ויש מי שיאמר שגם יותר"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: יעקב כהן
יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: יעקב כהן

יו''ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי, אומר כי יש סיכום בינו לבין גנץ, לפיד, מרצ, מפלגת העבודה והרשימה המשותפת, להקים ממשלה מיד לאחד הבחירות. בכנס פתיחת הבחירות של ש"ס האשים דרעי את ליברמן כי הוא זה שטרפד את הקמת ממשלת האחדות על בסיס מתווה הנשיא. ב"גלובס" דיווחנו כי המגעים בין הליכוד לכחול לבן שלהם היה דרעי שותף, הבשילו בנובמבר לכדי הסכם כמעט מוכן, אך ברגע האחרון הוא התבטל. לטענת דרעי, ליברמן התערב, הבטיח לגנץ כי יקים עימו ממשלה עם המחנה הדמוקרטי והעבודה ובתמיכת המשותפת, אך נסוג בו.

דרעי הטיל על ליברמן את מלוא האשמה על מערכות הבחירות המתמשכות: "יש רק אשם אחד, לאשם הזה קוראים אביגדור ליברמן. כל האחראיות למצב הזה מתחילתו ועד סופו זה רק הוא. לפני כשנה, כשהוא צעק לתמוך בביבי, מצא לעצמו תירוץ הזוי שבושה לחזור עליו, "חוק הגיוס ככתבו וכלשונו". הוא הלך למערכת בחירות שנייה כדי למתג את עצמו מחדש - ממשלת אחדות חילונית. רבותיי, אני חושב שכולם יודעים אבל אני חוזר על זה שוב, מי שטרפד את הקמת ממשלת האחדות של נשיא המדינה הוא ליברמן.

"הסכנה היא עכשיו. על פי כל הסקרים יש (לממשלת שמאל) למעלה משישים, אם ליברמן לא חושש להיות שותף לשמאל ולרשימה המשותפת אז כבר מה נותר לנו לעשות בבחירות? זה כבר בפתח. ממשלת שמאל עם עודה וטיבי כבר רוקמת עור וגידים, היא מסוכנת. הסכנה הברורה לצביון היהודי של מדינת ישראל כמדינה יהודית, הסכנה לארץ ישראל, הסכנה ליום השבת אם ייהפך ליום מנוחה או ייהפך ליום כמו שאר ימות השבוע, האם עדיין בישראל יעשו נישואין כדת וכדין עם רב וחופה או שנהיה ככל העמים? האם מיליוני יהודים שחשובה להם כשרות, האם זה יישאר או שחלילה וחס כפי שהם מצהירים יבוטל כל מהלך הכשרות? האם שערי מדינת ישראל ימשיכו לעמוד על המשמר וישמרו על מדינת ישראל וצביונה כמדינה יהודית או ששעריה יפתחו ומאות אלפי גויים יבואו כדי להיכנס? אלו לא סיסמאות בחירות. לצערי הרב, סיכוי גדול וסביר שתהיה כאן ממשלת שמאל עם שנאה לדת וליהדות שנשענת על הרשימה המשותפת".

עודה: "כמעט חצי מהילדים של המצביעים שלנו גדלים מתחת לקו העוני, וכל מה שיש לך לעשות זה להסית נגד ערבים?"

דרעי דיבר על שיתוף-הפעולה עם הליכוד בבחירות: "הפעם, בראשונה, ש"ס והליכוד הולכים לעבוד יחד. נעניתי לפניה של ראש הממשלה והעמדתי לרשותם את כל העזרה שהתבקשתי. כן, אני אומר את זה בגלוי. המשימה היא לדאוג לכך שכל אלה שלא הצביעו בפעם הקודמת יצביעו הפעם. לצורך כך הבאנו להם מידע ושיטות פעולה, מערכות טכנולוגיות באיתור והבאת מצביעים. אנחנו משתפים פעולה עם הליכוד בדבר הזה, כיוון שהאינטרס שלנו - המשימה של הבחירות הללו היא להגיע ל-61 מנדטים של כל המפלגות בגוש הימין. אפשר להגיע, זה לא בשמיים. לכן נעניתי לפנייתו של נתניהו והסכמתי להעמיד לרשותו את כל העזרה. נתניהו יודע שכשהוא צריך עזרה, הוא יכול לסמוך עלינו לא פחות מחבריו בליכוד, ויש מי שיאמר שגם יותר".

בנוגע לתוכנית המאה אמר דרעי כי יש להודות לנשיא ארצות-הברית טראמפ, שבניגוד לעומת התקופה הקודמת של אובמה, "עשה כמה צעדים למען בטחונה של א"י. כעת הוא הציג תוכנית שפעם ראשונה באמת דואגת לביטחון עם ישראל, מגדירה ומרחיבה את הגבולות, מכירה בישובים."

הוא שב והביע תמיכה בנתניהו: "אנחנו תנועת ש"ס תומכים תמיכה מוחלטת בראש הממשלה נתניהו, שהוא יידע לעשות את הדבר הטוב ביותר למען עם ישראל וארץ ישראל. אנחנו לא עומדים עם סטופר לראש הממשלה, הוא לא עומד אצלנו למבחן האם הוא מצליח או לא. אנחנו סומכים עליו. אין אדם נכון כמוהו ולכן אנחנו אומרים לו חזק ואמץ - אל תהרוג ואל תחת גיבור החייל כי עמך השם בכל אשר תלך".

חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, הגיב באכזבה לדברי דרעי: "עצוב לראות איך האריה שאפשר את ממשלת הגוש חוסם שנתמכה על ידי תאופיק זיאד הפך לגור של ביבי. כמעט חצי מהילדים של המצביעים שלנו גדלים מתחת לקו העוני, וכל מה שיש לך לעשות זה להסית נגד ערבים?".

ש"ס קיבלה שמונה מנדטים בבחירות בספטמבר, ואנשיה מעריכים כי בשל האיחוד בימין הדתי ניתן יהיה לעלות בעוד מנדט בבחירות הבאות.