המשטרה חשדה כי אתי כרייף מונתה לשופטת בזכות קשר אישי עם כחלון

חדשות 13 חשפו הערב התכתבויות בין השופטת אתי כרייף, שחשודה בפרשת "מין תמורת מינוי" יחד עם עו"ד אפי נוה, ובין שר האוצר משה כחלון, שישב בוועדה למינוי שופטים באותה תקופה • כרייף: "הקשר החברי התפתח רק לאחר המינוי; לכחלון אין ולא הייתה כל מעורבות פלילית בפרשה"

משה כחלון / צילום: רפי קוץ
משה כחלון / צילום: רפי קוץ

משטרת ישראל חקרה חשד כי אתי כרייף מונתה לשופטת, בין השאר בזכות קשר אישי עם שר האוצר משה כחלון - כך נחשף הערב (ב') בתחקיר משותף של כתב חדשות 13 איתי רום, תוכנית "המקור" עם רביב דרוקר ואתר "המקום הכי חם בגיהנום". 

לפי הפרסום, ההתכתבויות שחוקרי המשטרה מצאו בטלפון של כרייף העלו חשד כי בינה לבין כחלון קיים קשר אישי קרוב מאוד. בחדשות 13 ציינו כי ההתכתבויות הן לאחר שכרייף כבר נבחרה לשופטת, בין השאר גם בזכות תמיכתו של כחלון, שישב בוועדה למינוי שופטים באותה תקופה. 

משורת המסרונים בין שר האוצר לכרייף, שופטת בית משפט השלום בנתניה, עולה כי בין השניים יש יחסי קרבה. כרייף פנתה בהודעות בחיבה רבה לכחלון ואף ניסתה ליזום איתו מפגשים. כך, למשל, כרייף כתבה לכחלון: "חשבתי לעצמי שאם מזדמן לך... לעבור בסביבה בדרכך לחגיגות המימונה...". כחלון השיב כי אינו יכול, וכרייף ענתה: "אני לבד הערב וממש רוצה לראותך". בהזדמנות אחרת כתב כחלון לכרייף: "שבת שלום לשופטת הכי...". 

בעדותו במשטרה נשאל כחלון לגבי אופי ההתכתבויות בינו לבין כרייף, והאם הן חרגו מגדר הקורקטי. "השאלה למה אתה קורא 'קורקטי'", השיב כחלון. "עבורי 'אני מתגעגעת ורוצה לראות אותך' זה קורקטי. אני מקבל את זה מנשים ומגברים עם לבבות". 

כרייף נאשמת בכפוף לשימוע בפרשת "מין תמורת מינוי". על-פי החשד, היא העניקה טובות הנאה מיניות לכאורה ליו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה. כרייף צפויה לעמוד לדין בעבירות של מתן שוחד והשמדת ראייה בכפוף לשימוע.

תגובת השר משה כחלון: "כל המידע הרלוונטי נמסר לגורמים המוסמכים". 

תגובת השופטת אתי כרייף: "כבוד השופטת כרייף פעלה לקידום מועמדותה כמקובל ועל-פי חוק. למשה כחלון אין ולא הייתה כל מעורבות פלילית בפרשה. מחיקת ההתכתבויות עימו אינה מהווה עבירה כלשהי ונועדה כדי לשמור על פרטיותו ולמנוע את רמיסתה. התכתובות שוחזרו במלואן, ותוכן ההודעות, כמו גם מועד התכתובות - כשנתיים לאחר המינוי וללא כל קשר אליו - מלמדים כי לא היה לתכתובות שנמחקו כל קשר למינוי או לחקירה. הקשר החברי ביניהם התפתח רק לאחר המינוי, דבר שאין בו כל פסול מחד, ויש בו כדי להעיד על היעדר כל קשר למינוי מאידך. העיסוק בכך הוא בגדר רכילות ומהווה המשך פריצת גבולות של פגיעה קשה בפרטיות".

*** חזקת החפות: אפי נוה ואסתר כרייף הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. הם מכחישים את החשדות נגדם, ועומדת להם חזקת החפות.