אחרי המימושים והמכירה למתחרים: יינות ביתן פותחת לראשונה חנות

הרשת תפתח חנות חמישית באשקלון תחת הפורמט השכונתי "יינות ביתן בסיטי" • החנות משתלבת עם האסטרטגיה שמקדמת כיום הקבוצה – חנויות עירוניות תחת המותג יינות ביתן, שנתפס היום כחיובי יותר בעיני הצרכנים לעומת מגה בעיר • זו החנות הראשונה שפותחת הקבוצה מאז עסקת מגה

על אף המימושים ומכירת הסניפים למתחרים: יינות ביתן ממשיכה בפתיחת חנויות. לאחר שמכרה לרשתות מתחרות כ-13 חנויות בתמורה לקרוב ל-180 מיליון שקל, הרשת מקימה בימים אלה חנות חדשה בשכונת ברנע באשקלון. 

ככל הידוע, מדובר בסניף החמישי של הרשת בעיר ובסניף שני בעיר בסניף בפורמט השכונתי של הרשת - "יינות ביתן בסיטי", והוא ישתרע על שטח של כ-500 מ"ר. החנות החדשה מתווספת לארבע החנויות שכבר פועלות באשקלון - ברחוב הרצל, ברחוב הפנינים, ברחוב שדרות ירושלים וחנות נוספת של "יינות ביתן בסיטי" ברחוב קיבוץ גלויות; וכן חנות של מגה בעיר בקניון לב אשקלון.

מדובר בחנות שמשתלבת עם האסטרטגיה שמקדמת כיום הקבוצה - חנויות עירוניות תחת המותג יינות ביתן, שנתפס היום כחיובי יותר בעיני הצרכנים לעומת הרשת האחרת של הקבוצה - מגה בעיר.

נחום ביתן, בעלי רשת המזון השנייה בגודלה בישראל במונחי פריסה, החל את דרכו לפני כארבעה עשורים כשפתח את החנות הראשונה שלו בעיר אשקלון.

בחודשים האחרונים מכר ביתן נכסים לקמעונאיות מתחרות בשטח של למעלה מ-20 אלף מ"ר, וזאת במטרה לגייס מימון שיסייע לו להתמודד עם קשיי התזרים אליהם נקלע ולייצב את הרשת שבבעלותו. הנכסים הללו יגרעו (ככל שיושלמו כלל העסקאות) מהמחזור השנתי של הקבוצה כ-600 מיליון שקל.

במקביל, בשבוע שעבר חתמה יינות ביתן מול קרן כלירמרק על מזכר הבנות לעסקה, במסגרתה צפויה הקרן להזרים סכום של כחצי מיליארד שקל לרשת. 

מאז רכשה את מגה לפני שלוש וחצי שנים, קבוצת יינות ביתן נמנעה מפתיחה של חנויות חדשות והתמקדה בשיפוץ והסבה של החנויות הקיימות שלה לפורמטים שונים הפועלים תחתיה, כך שזו למעשה החנות הראשונה שהיא פותחת מאז רכישת מגה.