פרשנות: לא ברור למה השר כחלון לא נחקר באזהרה בפרשת אתי כרייף

התמיהה מעמיקה לאור המידע הנוסף שנחשף, לפיו כחלון נפגש עם כרייף ושוחח עמה בתקופה שקדמה לבחירתה לשיפוט • פרשנות

השופטת אתי כרייף ושר האוצר משה כחלון / צילום: רפי קוץ, אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
השופטת אתי כרייף ושר האוצר משה כחלון / צילום: רפי קוץ, אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

יכול להיות ששר האוצר משה כחלון דובר אמת כשהוא טוען כי תמך במינויה לשופטת של אסתר (אתי) כרייף מסיבות ענייניות וטהורות. 

אבל ככל שהולך ומצטבר מידע על הקשר המיוחד שהיה בין כחלון לבין כרייף, כך גדלה התמיהה איך יכול להיות שהמשטרה לא ניסתה לחקור את כחלון לעומק כדי לברר שזוהי אכן האמת? איך ייתכן שכחלון אפילו לא נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירה של הפרת אמונים לאור המידע על הקשר בין השניים?

לפי הידוע, ביוני 2016 בעת שהיה חבר הוועדה לבחירת שופטים, קידם כחלון את בחירתה של כרייף לשיפוט, ללא שגילה לחברי הוועדה האחרים או לציבור על היכרותו עמה. עוד ידוע שאחרי מינויה של כרייף לשיפוט, באפריל 2018, נערכה התכתבות בעלת נופך אינטימי בין כחלון לכרייף.

מדובר בהתכתבות שלא מותירה הרבה מקום לדמיון, שבמסגרתה כתבה כרייף לכחלון, בין היתר, "בדרך לפילאטיס בעתלית, רוצה עד מאוד להרים את נטל הראייה". כחלון השיב: "כרגע בשדרות, קצת רחוק" וצירף סמיילי.

בהודעה נוספת כתבה השופטת לשר: "תודה רבה על האמון שנתת בי מלכתחילה. אין סיכוי שאאכזב אותך. בכל מובן אפשרי. נשיקות. אוהבת אותך". בהזדמנות אחרת כתב כחלון לכרייף: "שבת שלום לשופטת הכי...".

התמיהה על כך שהמשטרה לא חקרה לעומק את יחסי כחלון-כרייף גדלה לאור המידע הנוסף שנחשף השבוע בחדשות 13, לפיו כחלון נפגש עם כרייף ושוחח עמה בתקופה שקדמה לבחירה לשיפוט על-ידי הוועדה לבחירת שופטים, שבה כיהן; וגם לאור המידע שאנחנו מפרסמים היום ב"גלובס", ולפיו פגישה שנערכה בין השניים בקפה "תות" בחיפה ב-10 במאי 2016 לא הופיעה ביומנו של כחלון.

התמיהה על כך שהמשטרה לא ניסתה לברר לעומק את מהות יחסי השר שקידם את מינויה של כרייף מתעצמת על רקע העובדה שהמשטרה חקרה חשד שאפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, קידם את אותה אתי כרייף לשיפוט בעת שניהל עמה קשר אינטימי.

אז נכון שעוצמת הראיות שהובאה למשטרה ביחס ליחסי נוה וכרייף עלתה לאין שיעור על הראיות שהיו בידיה לקשר בין כחלון לכרייף. אבל תפקיד המשטרה הוא לחקור, לברר חשד - ולא להסתפק בראיות שהובאו לה מהמוכן על-ידי עיתונאית. 

*** חזקת החפות: אפי נוה ואסתר כרייף הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. הם מכחישים את החשדות נגדם, ועומדת להם חזקת החפות.