קולו חוזרת לשדרות ירושלים - האם זה יאושש את העסקים באזור?

אפליקציית התשלומים Colu תציע למשלמים בבתי העסק שעוד נותרו באיזור שדרות ירושלים ביפו צבירה של 17% (קאשבק) מערך הקנייה

מפגינים חוסמים את שדרות ירושלים ביפו / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
מפגינים חוסמים את שדרות ירושלים ביפו / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

ניסיון נוסף לעודד את העסקים (שעוד נותרו) בשדרות ירושלים ביפו: אפליקציית התשלומים Colu תציע למשלמים בבתי העסק באזור שדרות ירושלים ביפו צבירה של 17% (קאשבק) מערך הקנייה. באותיות הקטנות ההטבה מיועדת למשלמים בימים א'-ה' והיא מוגבלת לצבירה של עד 200 שקל לכל משתמש (יש צורך להירשם על-מנת לקבל את ההטבה). הקאשבק הנצבר מאפשר לשלם בבית העסק שמכבדים את האפליקציה. ההטבה תקפה עד ל-29.2.

מדובר בסיבוב חוזר בעסקים הפועלים ביפו: בחודש אוקטובר יצאה עיריית תל-אביב בקמפיין שאפשר צבירה של 30% מערך הקניות בעסקים בשדרות ירושלים למשלמים דרך האפליקציה. העסקים באזור השדרה, ולמען הדיוק אלו שעוד נותרו - ספגו מכה קשה עם סגירת השדרה בחודש יוני האחרון במסגרת עבודות הרכבת הקלה. (הקמת הקו האדום) האזור שהיה שוקק החיים הפך לשומם כשרבים מהעסקים הלינו על ההתראה הקצרה מאוד (כחודש וחצי) שהם קיבלו טרם סגירת הרחוב. שדרות ירושלים ישובו לפעול כמדרחוב.

לפי עמוס מאירי, מייסד-שותף ומנכ"ל Colu, הקמפיין שנערך בחודש אוקטובר הסתכם בהיקף קנייה של כ-2 מיליון שקל. האותיות הקטנות בהטבה בשעתו אפשרו צבירה של עד 400 שקל בקאשבק. ההטבה דאז הסתיימה מוקדם מהמתוכנן היות שהתקציב למימונה הסתיים.

אפליקציית התשלומים שפועלת גם בחיפה, תציע הטבות מתחלפות באזורים שונים בעיר במהלך חודש פברואר. לקולו יש כ-200 אלף משתמשים רשומים וכ-1,500 בתי עסק בתל-אביב ובחיפה. לאחרונה הכריזה קולו על שינוי במודל העמלות שהיא גובה מבתי העסק למודל של עמלה אחידה של 1% ותשלום קבוע של 75 שקל בחודש. עבור חלק מבתי העסק, בתל-אביב בעיקר, השינוי שייכנס לתוקף ב-1 למרץ משקף העלאת העמלה משיעור של 0.5% (לעסקים שהצטרפו לפני 2019) ועבור אחרים השינוי ישקף הוזלה, כך עבור בתי עסק חדשים ששילמו עמלה של 3%-4%.

אפליקציית קולו היא ארנק דיגיטלי שכיום מתמודדת עם מתחרים בדמות אפליקציות הבנקים (ביט, פייבוקס, פפר) שנכנסים לעולמות העסקים. קולו מציע למשתמשים סוכריה בדמות צבירה של כסף שניתן לממש בצבירה חוזרת. שיעור הצבירה עומד על 5% (אחרי שירד מ-10% שיעור הצבירה שהיה בתחילת הדרך). 

היקף המימון עיריית תל-אביב לקמפיין הנוכחי הוא 600 אלף שקל. רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו, מסר כי "עיריית תל-אביב-יפו מכירה בחשיבות בתי העסק הפועלים במרקם העירוני ובוודאי בלב הפועם של יפו - שדרות ירושלים. נמשיך להשקיע מאמצים על-מנת להקל על בעלי העסקים והתושבים ולסייע להם לעבור את התקופה המורכבת של עבודות הרכבת הקלה. זאת, כחלק מתוכנית כוללת לעידוד הפעילות בשדרה".