הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בתל אביב; מניית פז עלתה בלמעלה מ-6%; אנרג'יאן נחלשה בגלל הקורונה

אנרג'יאן דיווחה כי הנגיף עלול לעכב את אספקת הגז ללקוחותיה בישראל • דלק קידוחים זינקה בכ-4% • פרטנרקפצה אחרי שפרסמה את פרטי הצעת הרכישה שקיבלה מאלטיס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

בורסת תל אביב ננעלה בעליות ביומו האחרון של שבוע המסחר בארץ.

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח במגמה חיובית, ובמגמה דומה מתנהל גם המסחר באירופה. העליות באות בעקבות התפתחויות אמש סביב התפרצות הווירוס לאחר אישור דיווחים לפריצת דרך בפיתוח תרופה למחלה, שנכון לאמש גבתה את חייהם של 500 בני אדם בסין, ו-28 אלף נדבקו בה. 

אתמול הודיע משרד האוצר בבייג'ין על הפחתת מכסים על מוצרים מארה"ב. בהודעה נמסר כי הצעד נעשה כדי "לקדם את ההתפתחות הבריאה והיציבה של המסחר בין סין לארה"ב".

15:20

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע זה בבורסת תל אביב ממשיך להתנהל במגמה חיובית. בארה"ב, החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים מצביעים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט. 

עליות השערים בשוק המקומי ובשוקי העולם בימים האחרונים מגיעות אחרי כמה ימים שבמהלכם נרשמו בשווקים ירידות חדות, על רקע חששות המשקיעים מההשלכות השליליות האפשריות של התפשטות וירוס הקורונה על הצמיחה הגלובלית. 

החדשות האחרונות, העומדות ברקע לכיוון החיובי בשווקים, נוגעות לפרסומים שלפיהם הממשל הסיני החליט להוריד את שיעורי המס על כמה סחורות המיובאות לסין מארה"ב, בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים. 

עם העליות היום, מסכמת הבורסה המקומית שבוע מסחר בתשואה חיובית משמעותית, של כ-2%.

בצד החיובי של מדד ת"א-35, מניית קבוצת דלק  ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  שבשליטתה ממשיכות להתאושש מהירידות החדות שרשמו בתקופה האחרונה, ומטפסות היום ב-5%-4%. מדד הנפט והגז, שסבל גם הוא מחולשה באחרונה, מטפס בכ-1.5%, עם עליות של כ-4% ביחידות ההשתתפות של רציו .

עוד בולטת בצד החיובי של ת"א-35 מניית פז , שעדכנה אמש על תוצאות הנפקת אג"ח, ומנייתה עולה ב-5%-4%. 

המניות הדואליות של לייבפרסון  , נייס   וטבע   נחלשות ב-2%-1%. בצד השלילי ממשיכה לבלוט גם מניית אנרג'יאן   שמאבדת 2% על רקע עדכון החברה מהבוקר על אודות השפעות וירוס הקורונה על פעילותה בסין. 

עוד במסחר היום, מניית חברת התקשורת פרטנר   קופצת בכ-5%, על רקע פרטים שהחברה פרסמה אמש לגבי הצעת רכישתה על-ידי חברת אלטיס של פטריק דרהי, בפרמיה משמעותית על מחיר השוק. מניית המתחרה סלקום   מוסיפה היום לערכה כ-3%.

חברת התיירות איסתא  דיווחה כי היא "בוחנת אפשרות לביצוע גיוס הון או חוב, לרבות על ידי הכנסת שותפים לפעילות הנדל"ן", ומנייתה קןפצת ב-9%-8%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

13:50

העליות בת"א נחלשו מעט והן נעות סביב 0.5% ומטה במדדים המובילים.

מניית אנרג'יאן צונחת ב-3.5% ומובילה את הצד השלילי במדד ת"א-35. החברה הודיעה כי וירוס הקורונה עלול לעכב את אספקת הגז ללקוחותיה בישראל. דלק , פז  ודלק קידוחים  מובילות בעליות של 4.5%-4%.  

מניית שיכון ובינוי  עולה ב-1.5%. החברה הודיעה היום כי עלויות ההקמה של כביש אגרה ביוסטון יסבו לה הפסד של 50 מיליון דולר ב-2019. 

מניית פרטנר   ממשיכה לזנק ב-5% על רקע הצעת אלטיס. מניית סלקום מרכזת אף היא עניין, ומטפסת ביותר מ-2%. היום פורסם כי דירקטוריון החברה יתכנס לאשר הסכם עבודה חדש.  

מניית אלביט מערכות   מרכזת עניין ונסחרת בעלייה קלה. החברה הודיעה כי הרווח הגולמי שלה ייפגע מרכישת פעילות ראיית הלילה של האריס.  

11:30

נמשכות עליות השערים בת"א, והמדדים המובילים מטפסים בכ-1%-0.8%. פז , בזן  ודלק קידוחים  מובילות את העליות ומזנקות בכ-3.5%-3%. קבוצת דלק והחברה לישראל עולות אף הן בשיעורים דומים. מדד הנפט והגז עולה ב-1.5% וכל המגזרים נסחרים בירוק. טבע   מאבדת כ-0.5%, אנרג'יאן   ולייבפרסון   יורדות ביותר מ-2%, ונייס   מאבדת 0.8%, ואלו הן ארבע המניות היחידות במדד ת"א-35 שרושמות ירידות. אנרג'יאן פרסמה דוח שבו היא מתייחסת להשפעות וירוס הקורונה על פעילותה.

מניות סלקום   ופרטנר   עולות ב-2.7% וב-4% במחזורים גבוהים. אתמול דווח ב"גלובס" כי מיזוג סלקום וגולן חוזר לשולחן הדיונים ומרחיק את העסקה בין הוט לפרטנר. אתמול הודיע דירקטוריון פרטנר כי יבדוק ההצעה של הוט, אך יבחן המשך פעילות כחברה עצמאית.

עוד במסחר, מניית איסתא  מזנקת ב-6.5%. החברה דיווחה הבוקר כי היא בוחנת אפשרות לביצוע גיוס הון ו/או חוב, לרבות על-ידי הכנסת שותפים לפעילות הנדל"ן שלה.  

10:00

המסחר בת"א נפתח הבוקר בעליות שערים נאות של כ-1% במדדים המובילים. את העליות בת"א-35 מוביליות מניות קבוצת דלק  ואופקו   שמתחזקות ב-3%. 

מניית פרטנר   מזנקת ב-5% לאחר שרשמה אתמול עליות של 9% בניו יורק. מדד התקשורת עולה ב-1.7%.

07:00

המסחר בבורסת תל אביב ייפתח היום (ה') על רקע הראלי שנרשם בשוקי העולם, כשהמשקיעים, כך נראה, מסלקים מעליהם את החששות מפני תוצאותיה של התפרצות וירוס הקורונה. השווקים קיבלו אתמול דחיפה חיובית מדיווחים שלפיהם חלה התקדמות בסין בפיתוח טיפול תרופתי לווירוס הקורונה החדש. השווקים באסיה מזנקים היום, ומדד ניקיי בטוקיו קופץ ב-3% כמעט.

אתמול (ד') נסגר המסחר בת"א בעליות חדות: ת"א-90 עלה ב-2.1%, ומדד הנפט זינק ב-2.8%. ת"א-35 עלה ב-1.3%, ות"א-125 הוסיף 1.65%.

עליות נאות נרשמו אמש גם בבורסות ארה"ב. מדד S&P 500 זינק ב-1.1% ונסגר ברמת שיא של 3,334.69 נקודות. המדד התאושש מהירידות שנרשמו בו בשבועיים האחרונים בשל החשש מנגיף הקורונה. נאסד"ק עלה ב-0.4% ונסגר ברמת שיא של 9,508.68 נקודות. דאו ג'ונס הוסיף 1.7%.

מניית פרטנר  צפויה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול בכ-9% בניו יורק, בעקבות הודעתה כי הצעת הרכישה של הוט משקפת פרמיה של כ-28% על מחיר המניה ביום ההודעה.