חיות: אסור שפרשת אפי נוה תכתים את שיטת מינוי השופטים בכללותה

נשיאת העליון במכתב ששלחה לכל הנשיאים, השופטים, הרשמים ועובדי הרשות השופטת: "עם כל המבוכה והקושי, עלינו לזכור כי מדובר בפרשה אחת שאסור שתכתים את שופטי ישראל כולם; שיטת מינוי השופטים בבסיסה היא שיטה טובה, שהוכיחה את עצמה לאורך עשרות שנים ואלפי מינויים"

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות / צילום: ברני ארדוב, וואלה
נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות / צילום: ברני ארדוב, וואלה

"עם כל המבוכה והקושי, עלינו לזכור כי מדובר בפרשה אחת (פרשת אפי נוה) שאסור שתכתים את שופטי ישראל כולם או את תהליך המינוי ואת שיטת מינוי השופטים בכללותה. זוהי שיטה שבבסיסה היא שיטה טובה, אשר הוכיחה את עצמה לאורך עשרות שנים ואלפי מינויים" - זהו המסר שהעבירה היום (א') נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, במכתב ששלחה לכל הנשיאים, השופטים, הרשמים ועובדי הרשות השופטת.

חיות פתחה את מכתבה החריג בכך שמאז שהחלה לפני כשנה חקירת המשטרה הנוגעת לחומרים מתוך הטלפונים הניידים של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה, אנו עדים מעת לעת לחשיפה של קטעים שונים מתוך החקירה בפרשה זאת.

חיות ציינה כי ככל שהדבר נוגע למערכת היחסים אשר על-פי הנטען התקיימה בשנת 2016 בין עו"ד נוה ובין השופטת אתי כרייף, היא לא יכולה להרחיב את הדיבור בעת הזו, כי הפרשה מצויה בשלב של כתב חשדות לפני שימוע. "אומר רק כי עם תחילת החקירה בראשית 2019 חדלה השופטת כרייף לשבת בדין, וכיום היא מושעית מתפקידה. לאחר שיתקיים השימוע ובהתאם לתוצאותיו, יוחלט על המשך הטיפול בעניינה".

עוד כתבה חיות לשופטים כי "צר לי שפרשת נוה והפרסומים בעקבותיה מעיבים על פועלכם החשוב בעשיית משפט ובעשיית צדק בכל ערכאות השיפוט הפרוסות לאורכה ולרוחבה של הארץ".

חיות חיזקה את ידי השופטים והבטיחה כי אם יתברר שיש מקרים בלתי תקינים נוספים הטעונים בירור, אלה ייבחנו ויטופלו במלוא הרצינות. 

*** חזקת החפות: אפי נוה ואסתר כרייף הם בגדר חשודים בלבד בפרשה זו. הם מכחישים את החשדות נגדם, ועומדת להם חזקת החפות.